Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

ser at de på Data1 selger Asus S5642N-BP/NOR til 14162 (Webpris) med Pentium M 1.6 GHz.. dog ser det ut til at den kun har 802.11b.. men med 4-1 kortleser..

Noen som har noen erfaring med denne?

http://www.data1.no/prodSearch.asp?IT=1080...lAction=details

Edit: Dette er vel den samme som PSDATA selger ser det ut som.. men til en noe rimeligere penge.

Endret av Coyote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk svar fra psdata ang bundle på den versjonen av S56xx de sleger..

Hei

Jeg lurer på om " Asusnb 12.1" TFT (XGA) P M 725 1.6 512MB 60GB 4-in-1 WLAN XP-P USB 2.0 " Vnr: S5642N-BP/NOR

har standard Asus bundle?

dvs 2 batteri, trådløs mus, minnepinne, laptop veske e.t.c.?

Jeg lurer også på om det er 2x256MB eller 1x512MB (andre butikker opererer med 1x512MB installert og 1024MB max, men dere oppgir 512MB max...)...?

m.v.h.

Morten Lie

det som følger med er en mus og en veske........

det er 2x256mb..

Petter Aaland - IT/Salgskonsulent

betydelig dårligere tilbud altså, til tross for den lavere prisen...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

HEL*E**E!!

1 mnds leveringstid er noooe romslig? Jeg bestillte utstyr for nesten 26.000,- den 30.08 ... Ikke fordi jeg synes det er morsomt, men fordi jeg faktisk TRENGER det! :hrm:

Tror Quad har en kjempeutfordring mht at Geir slutta/ble sagt opp eller whatever. Det rare er at på brreg står Geir Elstad oppført som daglig leder/adm direktør ... Høres rart ut når storesjefen bare sier takk for seg :roll: , og at Øyvind Ødegaard er superivrig på å beklage det inntrufne... Såvidt jeg vet er Øyvind Ødegaard sjef/sønn av sjef til ødegaard & søn som står bak quad? Noen som kan bekrefte/avkrefte? :ermm:

Det er tydlig an monopol/mangel på konkurrenter, spesielt med tanke på asus sine maskiner, ikke akkurat kommer kundene til gode :/ Jeg forstår naturligvis at det ikke er quad sin feil at det er lange leveringstider, men de burde vært litt bedre på å informere kundene om dette også! :thumbdown:

Finnes det ingen reelle alternativer til asus sine ultraportable?

Lenke til kommentar
Finnes det ingen reelle alternativer til asus sine ultraportable?

Jo, det diskuteres i begynnelsen av tråden.

IBM thinkpad X31 / X40

Dell X200/X300

diverse tablet pc'er osv.

En av de tingene som irriterer meg med S5600N er at den ikke har tv-out (for det har den ikke ?).

Lenke til kommentar

problemet med IBM sine er at de koster grasrota med penger...(og du må betale extra for ekstern CDbrenner på de minste modellene (nei det nevnes ikke i beskrivelsen så godt det, gjør det vel? så PCPro testa ultraportable, og der fikk IBM ganske så god karakter, men de sa ingenting om at du er nødt til å betale ca 2000kr ekstra for en ekstern IBM CD-brenner/DVD rom på toppen av de ca 20000kr selve PC'en kosta....))

Dell er jalla kvalitet (mener nå jeg, har hatt to av dem...+ dårlige på service og slikt (bare prøv å slå i bordet med norsk forbrukerlov..de har tydeligvis ikke hørt om den...)...

Lenke til kommentar
problemet med IBM sine er at de koster grasrota med penger...(og du må betale extra for ekstern CDbrenner på de minste modellene (nei det nevnes ikke i beskrivelsen så godt det, gjør det vel? så PCPro testa ultraportable, og der fikk IBM ganske så god karakter, men de sa ingenting om at du er nødt til å betale ca 2000kr ekstra for en ekstern IBM CD-brenner/DVD rom på toppen av de ca 20000kr selve PC'en kosta....))

Tja. Synes ikke du skal gi IBM skylda for at de som tester maskina ikke nevner at den ikke har integrert eller ekstern optisk enhet. (Evt. medfølgende ekster...) På produktsidene hos IBM går det klart frem at det ikke medfølger optisk enhet.

I tillegg tror jeg nok du må litt opp i pris for å få den eksterne brenner/DVD løsningen fra IBM, ref her.

Dessuten så er det svært begrenset hvor ofte man egentlig har behov for CD-brenner på slike PCer. Det er klart at det til en viss grad vil være personlig betinget, men med mindre man har spesielle behov og trenger å brenne mange CDer (noe man helst ikke gjør på en 24X brenner uansett...), så kan en "bomme" litt CDrom tid hos venner og bekjente som har nett. :)

De ekstra pengene man investerer i en X serie IBM får man igjen mange, mange ganger i form av en svært positiv brukeropplevelse. For den som bruker maskina ofte og mye vil jeg kunne satse ganske så mye på at svært få alternativer vil kunne matche levetiden og slitestyrken på IBM sine maskiner.

Når dette er sagt så gjenstår det å se hvordan den nye ASUS familien klarer seg, men de eldre modellene deres har vært sørgelige saker når det gjelder finish.

Bottom line; IBM prøver ikke å lure deg til å kjøpe en maskin uten optisk enhet. Testerne må ha glemt å nevne det eller ansett det som en selvfølge at den ikke inkluderes (da den som oftest ikke gjør det på denne klassen bærbare...). IBM er verdt de ekstra lappene som legges ned hvis du finner dem på spesielle tilbud. (X31 gikk for i overkant av 13.000,- for en stund siden.)

-KJ

Lenke til kommentar

Heisann. Har absolutt null peil på bærbare, men bestilte nettopp Asus S5609N-BP fra Quad. Har denne celeron-m prosessor? Har nemlig hørt at den ikke er så fryktelig mye dårligere enn pentium-m ytelsesmessig (støy og varme skal være større problemer)... Finnes det i det hele tatt "vanlige" celeron-prosessorer til nye bærbare?

Lenke til kommentar
Heisann. Har absolutt null peil på bærbare, men bestilte nettopp Asus S5609N-BP fra Quad. Har denne celeron-m prosessor? Har nemlig hørt at den ikke er så fryktelig mye dårligere enn pentium-m ytelsesmessig (støy og varme skal være større problemer)... Finnes det i det hele tatt "vanlige" celeron-prosessorer til nye bærbare?

Dette er en celeron-m prosessor ja, og den er ABSOLUTT ikke dårlig!

Ytelsen i de applikasjoner man bruker en slik laptop til er upåklagelig, selv med 256mb ram!, og maskinen er rimelig støysvak.

Ja.. det finnes vanlige celeron prosessorer i laptops.. Å kjøpe noe slikt er ofte ikke det lureste. Disse maskinene støyer ofte, har dårlig batterilevetid og ofte dårlig ytelse. Når man først skal kjøpe en laptop som er stor og tung, burde man i det minste kjøpe en som yter godt :)

Men denne tråden handler om ASUS s5600n og ultraportable.. Og jeg kan skrive under på at celeron-m er et meget godt og rimelig alternativ til p-m!

Nå har jeg fått beskjed fra Lars i Quad.no at min rambrikke er sendt. Og jeg får også skriftlig svar på om min pixelfeil er en garantisak.

Lenke til kommentar
Nå har quad oppdatert sidene med ny leveringsdato på S-serien.. 28/9.. *smøre seg inn med et tykt lag tålmodighet*

Hmm. Forunderlige greier. Fikk en ordrebekreftelse fra gutta på Quad.no og der sto det 20ende September, det var mens det sto oppgitt 14/09 på sidene deres.

Så jeg har gjort et valg og gått til investering av den LapTopen, så får vi se hvordan det går. Hadde egentlig helst lyst til å kjøpe den fra PsData.no da, men det så ut som det var en langt mindre interessant bundle på greiene.

Så vi får se når den egentlig detter ned i posten. Det skal i alle fall bli kjekt med min første bærbare maskin...

Edit: Asus S5200N, er det den sexy hvite det?

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Tror ikke du får kjøpt de hvite i Norge.

Nei jeg har funnet det ut selv at den hvite datamaskinen vil forbli en uoppnåelig grunn (med mindre man kjøper seg iBook da),. Men hva for maskin er S5200N da?

Og til mennesket som skrev sist, sikkert bare i Amerika og Australia en får kjøpt det ja, desverre... Urettferdig kalles det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...