Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måtte du betale for den brente XP CD'en de sendte deg?

Vil det virke for meg å bruke en annen original XP-SP1 CD jeg har, sammen med key'en som er på klistremerke under PC'en?

Dette kommer an på om at plata og CD Keyen er av samme "type". Det finnes flere ulike versjoner av XP SP1 (OEM, retail, Corporate er de jeg kommer på på stående fot...).

CD keyene tilhører sin repsektive versjon og vil ikke virke med andre media enn den de var beregnet for.

-KJ

Lenke til kommentar

Moro med kundeservice på quad nå..

Virker ikke som om noen av de som jobber der helt vet hvem som har ansvaret for noen ting.

Er det noen her som har fått svar på epost i det hele tatt etter at Geir slutta? Føler meg som en kasteball i systemet deres. Først snakket jeg med sentralborddama, så med Lars i salg, så meg Kent i support. Ingen viste hvem jeg skulle snakke med, og de måtte snakke litt sammen seg i mellom før en skulle ringe meg opp.

*Vente på telefon*

Jeg vil ha mer ram!! Dessuten er jeg lei av å se film med en fin rød prikk i!

Det beste: Jeg fikk spørsmål om den døde pixelen var STOR :)

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
Moro med kundeservice på quad nå..

Virker ikke som om noen av de som jobber der helt vet hvem som har ansvaret for noen ting.

Er det noen her som har fått svar på epost i det hele tatt etter at Geir slutta? Føler meg som en kasteball i systemet deres. Først snakket jeg med sentralborddama, så med Lars i salg, så meg Kent i support. Ingen viste hvem jeg skulle snakke med, og de måtte snakke litt sammen seg i mellom før en skulle ringe meg opp.

*Vente på telefon*

Jeg vil ha mer ram!! Dessuten er jeg lei av å se film med en fin rød prikk i!

Det beste: Jeg fikk spørsmål om den døde pixelen var STOR :)

Jeg har fikk mail om at de skulle sende RAM-brikke til meg på mandag. Mailen kom fredag.

Ellers så synes jeg hun sentralbordama er utrolig irriterende. Jeg prøver hver gang jeg ringer å forklare at jeg ikke vet hvem jeg skal prate med fordi jeg aldri får navnet på selgeren jeg prater med, samtidlig som Geir, han jeg egentlig skulle prate med, har slutta. Det virker som hun tror jeg er dum og prater til meg på en overlegen måte.

Anngående døde pixler: Ikke så greit å ha forskjellig størrelse på pixlene nei :p

Lenke til kommentar

Tja, jeg sendte en forespørsel til dem angående dette med studentrabatter og slikt, fikk svar et par timer senere, men problemet var at det så ut som det som ble sendt med var en kopi av nettsiden deres eller noe. Så skikkelig "garbla" ut.

Sendte en svarmail der jeg ba om et svar, og har ikke hørt noe etter det. Så vi får se.

Lenke til kommentar

Fikk telefon tilbake fra quad/ødegaard.

Fikk beskjed om at de skulle ta hånd om denne saken, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Men dette bekymrer meg faktisk veldig; det er INGEN jeg snakket med som har sett noen av mine eposter jeg har sendt!

Jeg måtte gang på gang forklare hva problemet var, og det virket ikke som instansene salg og "support" (merk support i "" :)) snakket med hverandre. Det eneste begge sa var at slike mailer blir oversendt til den andre instansen :no:

Jeg skulle få en telefon fra dem i morgen (onsdag 15.09.04) når selgeren hadde funnet ut mer.

Til dere som sitter å lurer på om dere skal bestille eller lurer på noe.. Ring dem! Det er bevist at dette slettest ikke er annet en en vanlig butikk med varesorimentet sitt på nett. Jeg er overbevist at det er lettere å få svar på epost fra Rolfs Elektro i Kristiansand, enn fra denne webshoppen.

Men når man først prater med selgerene på telefon, er dem meget hyggelige i allefall, selv om det er litt kaos hos quad de siste dagene.

Lenke til kommentar

Dere er heldige dere som faktisk har fått pcen i hus da.. jeg venter fortsatt på livstegn etter at jeg fikk ordrebekreftelsen. Sender de ut noe info om kollinr og stæsj før den kommer eller plumper den bare ned i postkassa uten forvarsel? :hmm:

Handlet forresten fra quad ja..

Endret av dodo
Lenke til kommentar
Dere er heldige dere som faktisk har fått pcen i hus da.. jeg venter fortsatt på livstegn etter at jeg fikk ordrebekreftelsen. Sender de ut noe info om kollinr og stæsj før den kommer eller plumper den bare ned i postkassa uten forvarsel? :hmm:

plumpet bare i posten ;)

Men den kom før jeg ventet det da..

Lenke til kommentar

Ring å be om pakkenummer. Han selger'n fikk tak i det på 10 sec.

Lenke til kommentar

Virker som om det er litt kaos hos Quad ja. Ringte tidligere idag og spurte om når jeg kunne forvente å få S5'en jeg har bestilit.

Tror det var Lars jeg snakka med.. Han sa at de fikk dem 20., men var ikke sikker. Så han skulle sjekke det opp, og ringe meg igjen. Har ikke skjedd.

Sendte dem en mail igår kveld også, som jeg heller ikke har fått svar på. Må kanskje kjefte litt på dem imorgen igjen ;)

Er så spent på å få den maskinen at jeg omkommer snart :p

Lenke til kommentar

Her dumper det værtfall ikke mye ned i postkassen annet enn spam. Bestilte min S5 30.august. Etter det har jeg sendt et par mail uten å få svar, og i dag ringte jeg Quad. De fant faktisk ikke igjen ordren min. Geir tok den vel med seg når han slutta :roll: Vet ikke hvem jeg snakket med, men han skulle ringe tilbake straks han hadde funnet ut noe. Jeg har heller ikke hørt noe mer etter det.

I tillegg var jeg innom PC1 her i Trondheim, og de sa det kunne ta en måned før de fikk inn nye maskiner. Ser ikke ut som det blir noen asus på meg.. :no:

Andre webshoper som kan ha den på lager til en fornuftig pris?

Endret av dodo
Lenke til kommentar
sjekke psdata?

edit: jeg har sendt mail til PS data og spurt om deres Vnr: S5642N-BP/NOR har samme bundle som den på quad, og om det er 1x512MB eller 2x256MB ram som er installert...

Tenkte meg egentlig celeron-utgaven som er et par tusen billigere, og den har de visstnok ikke hos PS Data

Lenke til kommentar
I tillegg var jeg innom PC1 her i Trondheim, og de sa det kunne ta en måned før de fikk inn nye maskiner. Ser ikke ut som det blir noen asus på meg.. :no:

Andre webshoper som kan ha den på lager til en fornuftig pris?

ja, PC1 sier at det kan være problemer med leveransen, grunnet mangel på en eller annen komponent hos asus.

var kanskje ikke så dumt av meg å kjøpe den siste de hadde der nede :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...