Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Jeg har samme problem. Greia er at jeg bestilte en pc uten operativsystem PLUSS windows xp separat fordi jeg ville ha det originalt men fremdeles ha en original cd. Men så kom disse nye modellene og ordren min ble omgjort uten mitt samtykke. Så det som skjedde var at jeg fikk en pc ferdiginstallert og bare med disse restore-cd'ene vi alle hater.

Sendte så en mail til de om at jeg ønsket å få tilsendt en original windows cd og om jeg evt måtte betale noe for det. Jeg fikk en brent kopi i posten, noe som jeg har drøssevis av hjemme fra før. :cry:

Dette er kanskje flisespikking, men jeg har jo _betalt_ for lisensen min. Jeg kunne enkelt ha bestilt en versjon uten XP og lagt inn en piratkopiert versjon selv og spart 1500 kroner, men jeg ville betale for et godt produkt som jeg bruker. Hvor vanskelig kan det være å sende meg en ORIGINAL windows cd i posten? Må jeg kontakte Microsoft for å få dette i orden?

Ring eller mail microsoft og si at butikken sendte deg en brent kopi av en windows CD, og send en kopi av mailen til butikken. Da skal du se du får en original CD i posten kjappere enn lynet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre norske nettbutikker som selger disse asus pc'ene

med 12" skjærm??

Tror nok jeg holder meg unna quad etter å ha lest om

kundeservicen. Hadde alle nettbutikker hatt like bra

kundeservice som psdata så hadde det ikke vært no

problem.

Er jo forresten ikke så veldig bra studenttilbud lengere

når man må bestille med oprativsystem.

Lenke til kommentar
se, derfor " :D " en...ta ting med :D med en klype salt da...

nei, ring Quad og få det ordna opp :)

Som du sa...

Regna med at folk skjønte at jeg ikke mente det seriøst :thumbup:

Synes Quad virker som en bra butikk. De har ordna opp så godt de kan i tidligere problemer jeg har lest om. Har selv bestilt en Asus S5626 fra de, og gleder meg som en unge! :dribble:

Derimot merkelig at de faktisk sender ut brente CDer. Kan ikke si jeg har hørt om det før. Kult nok, men kjipt når du vil ha en original CD. De ordner det nok.

Lenke til kommentar
PS data sin har 2x256MB, Quad sin 1x512MB...(sannsynligvis)

Står såvidt jeg har fått med meg 1x512 brikke i Quad sin ja.

PSData har vel svart tidligere at de ikke vet helt hva som følger med maskinen.. Mulig de ikke er helt sikre på hva som er inni heller :hmm:

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Ett slikt "mediasett" med original Windows XP CD koster en del penger. Er nok derfor de ikke sender den med som standard.

Hvorfor skal du egentlig på død og liv ha en original CD? Det som avgjør om du har en lovlig installasjon eller ikke er jo selve lisensklistremerket som skal sitte på maskinen.

-KJ

Lenke til kommentar
joda, men det er iallefall en egen driver CD med...sånn at man kan installere winXP selv.....istedet for å prøve å finne obskure drivere fra en eller annen side etterpå fordi man ikke veit helt hva man trenger...

Egentlig enig i det. Er ikke vits i å oppdatere drivere så lenge de gamle fungerer. If it ain't broken, don't fix it! ;)

Lenke til kommentar
Ett slikt "mediasett" med original Windows XP CD koster en del penger. Er nok derfor de ikke sender den med som standard.

Hvorfor skal du egentlig på død og liv ha en original CD? Det som avgjør om du har en lovlig installasjon eller ikke er jo selve lisensklistremerket som skal sitte på maskinen.

-KJ

Greia var at jeg bestilte Windows og pcen separat. Samme ordre, men jeg plukka winxp som en egen vare. Dessverre så tenkte de at de like godt kunne installere for meg og de tenkte ikke på å spørre meg først om det var greit.

Og jeg kjøpte ikke WinXP lisens nødvendigvis for å ha på laptopen. Jeg må vel få bestemme selv hvilken maskin jeg skal ha lisensen min på.

Lenke til kommentar

-KJ

Greia var at jeg bestilte Windows og pcen separat. Samme ordre, men jeg plukka winxp som en egen vare. Dessverre så tenkte de at de like godt kunne installere for meg og de tenkte ikke på å spørre meg først om det var greit.

Og jeg kjøpte ikke WinXP lisens nødvendigvis for å ha på laptopen. Jeg må vel få bestemme selv hvilken maskin jeg skal ha lisensen min på.

Enig med deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...