Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er de bra batteriene, ikkesant?

Ja, det er den beste typen. De man teoretisk kan klattlade uten problem. Selv tror jeg man skal ta det med en klype salt. Tror det er sunt for batteriene å vente til de er relativt tomt og så lade de helt opp.. Man kan også spare batteriene ved å ta de ut når man ikke trenger dem (ved bruk av adapter)

Lenke til kommentar

Vel da er min S5600N Celeron i hus. Smooth design, ingen viftelyd og ingen døde pixler. Dessverre glemte Quad å legge med den ekstra RAM'en min :(

Et spørsmål: Er hele saken laget av en blanding av carbon og alu? Virker veldig plastikk for meg :hmm:

Nå venter jeg bare på 7k HDD og Pentium M 1,7 Dothan. Kan noen svare meg på om den CPU'en vil virke?

Lenke til kommentar
Har ikke fått noen tilbakemelding på når jeg får dem ettersendt.

snakket med en person hos Quad i forrige uke. han sa at de skulle ettersende dem så fort de fikk dem " i hus" (denne uken såvidt jeg forsto på ham). de gjorde det slik fordi de trodde det var bedre at vi fikk maskinene våre så fort som mulig, og så heller ettermontere ram'en selv, istedenfor at quad ikke skulle sende ut maskinene før de hadde fått ram'en. noe som jeg er helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar
snakket med en person hos Quad i forrige uke. han sa at de skulle ettersende dem så fort de fikk dem " i hus" (denne uken såvidt jeg forsto på ham). de gjorde det slik fordi de trodde det var bedre at vi fikk maskinene våre så fort som mulig, og så heller ettermontere ram'en selv, istedenfor at quad ikke skulle sende ut maskinene før de hadde fått ram'en. noe som jeg er helt enig :thumbup:

Fikk samme beskjed i dag jeg også. Han sa at selvom jeg åpnet PC'en og la inn ekstra ram, byttet HDD eller oppgraderte CPU skulle ikke det ødelegge garantien. Bra service. :yes:

Er det noe dual-channel support på disse maskinene? Slik at hvis jeg installerer 256+256 så vil det gi bedre ytelse 256+512?

En ting til: Hvor stiller jeg hvor mye av RAM'en som skal deles til skjermkortet?

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet. Celeron versjonen, slik den kommer konfigurert fra Quad, klarer Counter Strike 1.5 i OpenGL grafikk i 1024x768 med 50-100fps. Det er et par fps dropp helt nede i 15, men det er sjelden. Grafikkdriveren min er også ganske ustabil. Noen ganger bare henger maskinen seg under lasting av 3D programmer. Dessuten ble jeg plutselig kastet ut til skriveborded mens jeg spilte CS.

Regner med 512mb ekstra RAM, 400MHz mer Pentium kraft, 7,2k HDD og 1536kb mer cach vil sparke i fra. Selvom maskinen kommer til å brukes til spilling gjennomsnitlig 1 time i året/aldri, er det greit å vite hva den faktisk er god for.

Mvh. Fredrik Alvenes

Lenke til kommentar
De har nå, i følge webshop'en, fjernet muligheten til å kjøpe uten WinXP... :(

Skal se om jeg får sett en LifeBook S6120 IRL, før jeg bestemmer meg.

Quote fra Quad.no's forside:

"I anledning skolestart tilbyr vi nå Asus notebook til ekstra gunstige priser for studenter. Maskinene leveres både med og uten operativsystem."

Lenke til kommentar
power4gear:

til dere som har fått asusen: får dere power4gear til å virke? jeg har installert det fra driver-cd'en som fulgte med, men når jeg kjører kommer det en feilmelding med noe sånt som: "program must close" ellerno. så jeg avinstallerte det. noen som har fått det til å virke?

(jeg har celly-versjonen..) veldig fornøyd btw :D

du må legge inn ATKACPI driveren før det fungerer, måtte i hvert fall jeg:)

Hvor finner jeg denne driveren?

Selv får jeg følgende feilmelding når jeg prøver å starte Power4Gear: "Open Power policy file error." Vil dette problemet bli løst når jeg installerer rett driver? :hmm:

Lenke til kommentar
Quote fra Quad.no's forside:

"I anledning skolestart tilbyr vi nå Asus notebook til ekstra gunstige priser for studenter. Maskinene leveres både med og uten operativsystem."

Det står i samme tekst at levering er 31.8, så jeg tror framsiden ikke er oppdatert.

Har ikke sjekket nærmere, men så bare at S5'ene uten WinXP ikke fantes på webshop'en.

Beklager om det er en litt forhastet konklusjon...

PC1 har en celly igjen i butikken, til rundt 12k.

Lenke til kommentar

Fikk min s5 p-m 1,5 oppe å gå i forrige uke. Ble først veldig skuffet over særdeles mye viftebråk. Dette ble mye redusert etter at jeg installerte power4gear, men når viften først starter, så snur folk seg på lesesalen. Opplever nå et annet problem som også har med støy å gjøre. Når jeg har arbeidet lenge med maskinen, og den har blitt varm, kommer det no vanvittig bråk fra harddisken. Den er ujevn og går i takt med harddiskindikatoren(lyset som viser at disken jobber). Er utrolig irriterende. Er ikke den vanlige lyden av en harddisk som jobber, men mer en surrelyd som varierer i styrke, nesten som ei vifte. Lyden kommer jo fra motsatt side av vifta, så det er garantert ikke den. Noen som har opplevd samme problemet??? Fortsetter det slik, går denne saken rett i retur. Har prøvd å venne meg til viftestøyen, men denne lyden på toppen av det hele får begeret til å flyte over...... :mad::mad::mad:

Lenke til kommentar

Handlet s5 i dag! Har sett den live før, og har ikke testet stort enda, så noe testrapport har jeg ikke. en svakt skadeskutt pixel ytterst i et hjørne for de ekstremt kresne, men ikke noe problem.

Jeg klistret på en slik beskyttelseslapp på pad'en.. Da ble den lite samarbeidsvillig, gitt.. Noen som kan hjelpe meg med det? Hva skal jeg gjøre? pare pille den av igjen?

post-72-1094649462_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...