Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

den Her, går det ann å spille CS i verste fall, liksom skal ikke spille så mye, men CS er en ting eg spiller litt, kjekt om den hadde greidd det :)

Celeron, er det så dårlig som alle skal ha det til?

det er stort sett den vi diskuterer, ja.

Resten av setningen din, skal det være et spørsmål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med  S5642N-BP hos PSdata...kanskje aktuell for dem som ikke får 8% rabatt pga student? Er det samme modell, bare med 1.6Ghz Dothan?

http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=108...Action=details#

Hvis det følger med samme bundle som på Quad og PC1 sine maskiner så er jo dette et kjempebra tilbud! Ligger jo ca 100,- under Quads studenttilbud!! (+ at man får 1.6GHz istedenfor 1.5GHz)

Lenke til kommentar

Etter et litt finurlig regnestykke (som jeg ikke orker å liste opp her), viser det seg at det vil lønne seg for meg å kaste ut Celeron CPU'en i PC'en til fordel for en 1,7GHz Dothan.

Det jeg lurer på er om denne vil passe i min PC (Quad sin Celeron versjon). Er vifta den samme på alle modellene? Trenger jeg å gjøre ting som å flashe BIOS for å få det til å virke?

Står på sidene til Asus at PC'en leveres med Pentium'er opp til 1,7GHz. Denne er til og med Dothan (mindre varme).

Det blir i så fall denne jeg flesker til med. Den står listet under socket uFCPGA hos Netshop, mens 479m i produktguiden. Somebody please explain me :ermm:

PS. Bruker selvfølgelig AS5 som termisk pasta :)

Mvh. Fredrik Alvenes

Lenke til kommentar
jeg spør om den vil greie å spille cs...

Og om celeron er dårlig, kan man sammenligne denne celeron som er til bærbar og den som er til stasjonære, er det samme liksom?

Har noen av dere som eier en s5 testet noe spill? støtter den direct 3d? takler den enkle spill som Soldat, Diablo II eller kanskje WarCraft3?

ikke at det er bruksområdet med en slik PC, men hadde jo vært gøy da..

Edit:

I tom's hardware guide oppgis det ca 2500 3dmarks (01se), og 54/69 score(?) i Qake 3. er score det samme som fps her? i så fall er det jo spillbart!

Det er med C-M prosessor, vel og merke. 512mb ram også.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

- Sjelden at CPU setter begrensingene på spill i disse dager. Skjermkortet står for det aller meste av belastningen.

- Ser du kjenner til www.tomshardware.com ,du får kikke der etter en test av det skjermkortet den aktuelle laptopen har.

PS: Å kun oppgi CPU når man henviser til en 3DMark score (selv på 01), er som å si at "jeg vet ikke om denne gule bilen er så rask, men jeg vet om en rød bil som klarer 0 - 100 på 10 sekund"

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd Intel Extreme Graphics 2 for bærbare, men på min stasjonære så holdt den i massevis til å spille Diablo II. (På den annen side, har spilt diablo 2 på en 350mhz elkjøp-pc også, så tror ikke det er det spillet som krever mest :p)

Edit: fant denne testen av en zepto med tilsvarende prosessor og grafikkløsning:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=10336...on=tekniskedata

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar
til de som vurderer Pentium M versonen fant jeg en reel konkurent.

FS LifeBook S6120

13.3" XGA P-M 1.6,

512MB,40GB,

DVD/CDRW,

BT,WLAN,XPP

den veier 1,7kg og ser utrolig fet ut.

Status er ubekreftet, men koster 13500,- på kompett.no

Har noen sett/brukt/erfaring om denne?

Her er en test utført av Dinside.no

Test fra Barbara.no

Test fra idg.se

Det virker som dårlig batterilevetid, bråkete taster og viftestøy er de største minusene med denne. Ellers bra.

Edit:

Ser at Digitalimpuls.no leverer denne til 13150,-

Endret av FrigginNoobie
Lenke til kommentar
Betyr dette at Asus-ene har 64 MB skjermminne (som oppgitt på dinside.no)?

He-he, leste litt dårlig på Quad.no - der står det svart på hvitt at det er 64 mb skjermminne.

Men som sagt: Hvordan blir dette i forhold til denne nevnte Compaq-en med ATI Mobility Radeon 7500 AGP (LW), 64 MB RAM?

Lenke til kommentar
Betyr dette at Asus-ene har 64 MB skjermminne (som oppgitt på dinside.no)?

He-he, leste litt dårlig på Quad.no - der står det svart på hvitt at det er 64 mb skjermminne.

Men som sagt: Hvordan blir dette i forhold til denne nevnte Compaq-en med ATI Mobility Radeon 7500 AGP (LW), 64 MB RAM?

Intel Extreme Graphics stjeler minne fra rammen din, dvs at den ikke har egene minnebrikker og har i utgangspunktet 0mb minne.

Til dere som vil spille på deres bærbare.. Ikke kjøp ultraportabel i slike tilfeller. Kjøp heller en 1557 maskin fra netshop.

Klart, det fungerer greit med både minesweaper, aok og sikkert CM. Jeg har sett folk spille CS på intelextreme graphics maskiner, men til det krever men litt bedre skjerm, enn hva en ultraportabel laptop klarer å levere. Men det er sikkert mulig! ;)

Selv foretrekker jeg å spille på min stasjonære med skikkelig skjerm og mus!

Lenke til kommentar
hva med  S5642N-BP hos PSdata...kanskje aktuell for dem som ikke får 8% rabatt pga student? Er det samme modell, bare med 1.6Ghz Dothan?

http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=108...Action=details#

Hvis det følger med samme bundle som på Quad og PC1 sine maskiner så er jo dette et kjempebra tilbud! Ligger jo ca 100,- under Quads studenttilbud!! (+ at man får 1.6GHz istedenfor 1.5GHz)

spørsmålet er om det er samme maskinen, bare med andre CPU specs o.l.?

og bundelen er vel fra Asus, så den er vel den samme?

Lenke til kommentar
[klippeklippe...]

spørsmålet er om det er samme maskinen, bare med andre CPU specs o.l.?

og bundelen er vel fra Asus, så den er vel den samme?

Jeg sendte en mail til PSData ang maskinen og fikk til svar at de ikke visste noe om hva som ville følge med. De skrev at de ville få inn disse maskinene snart, men at de aldri har hatt dem inne før. Håper og tror at det er det samme. I tilfelle er tilbudet fra PSData svært gunstig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...