Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

2) Hvor lenge varer batteriet? (her er batteritest)

test-resultater fra battery eater pro med det MINSTE batteriet, celeron 1,3:

Main Battery Info

Device Name S5N

Manufacture ASUSTEK

Serial #

Unique ID ASUSTEKS5N

Chemistry Lithium Ion

Temperature Termal Control Not Present

Designed Capacity 23650mWh

Full Charged Capacity 24167mWh

Designed Voltage 10,8V

Current Voltage 10,159V

Manufacture Date 0/0/0

Cycles Count 0

Cells count 3

Force charge support Not Supported

Force discharge support Not Supported

Work Done

Pi calculations 816 Cycles

HDD read\write 1510 Mb

Fames Rendered 186304 Frames

Benchmark Options

Resolution 800x600x32

FullScreen Disabled

Mode Classic

Results

Total time 1:21:31

Discharge rate (maximum) 4294952039 mWh

Discharge rate (average) 4176905974 mWh

litt lite med 1:21 time?? noen andre som har fått resultater på denne testen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pratet med Quad idag, og det viste seg at Geir slutta i går :dontgetit: . Så jeg ble satt over til en annen selger som kunne si meg at Pentium M var ventet inn 20 September. :hrm: . Det gadd ikke jeg vente på, så det blir celly på meg også, men 768mb RAM og 7200rpm 60GB HDD. Får håpe den duger. :)

Edit: Ser på pollen at ingen som har fått celeron synes den bråker, mens 200% flere ;) som har fått Pentium synes den bråker. Nå er det ikke så mange som har stemt da... :roll:

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar
Edit: Ser på pollen at ingen som har fått celeron synes den bråker, mens 200% flere ;) som har fått Pentium synes den bråker. Nå er det ikke så mange som har stemt da... :roll:

Kremt... hva blir 200% av 0 ;) ?

Det var jo skikkelig ræva service å ha leveringsdato 31.08 på nettsidene når reell leveringsdato er 20.09. Jeg har ikke fått noe beskjed om det, selv om jeg har ringt og mailet.

Antar det har skjedd noe på kammerset, i og med at jeg senest for et par dager siden skulle bli satt over til Geir på telefon. Kanskje det har noe å gjøre med at Geir er underleder, og ikke hevet prisene på mandag slik PC1 hadde fått de pålagt å gjøre ?

Lenke til kommentar
[klippeklippe...]

så det blir celly på meg også, men 768mb RAM og 7200rpm 60GB HDD. Får håpe den duger. :)

Hva ble prisen på den pakken?

Det hadde jeg ikke tenkt så mye på gitt ;)

Skal vi se:

Asus S5609N-BP 1,3GHz Celeron m/Win XP PRO - 11336

Asus Notebook 512 MB DDR RAM - 1572

Hitachi Travellstar ATA/100 60GB 7200Rpm - 1650

+Frakt på cirka 300 for alt sammen

Blir sånn cirka 14000 tipper jeg, fordi han på Quad skulle gi meg "en god pris" på 512mb i steden for 256 som jeg egentlig skulle ha.

Kremt... hva blir 200% av 0  ?

Det var jo skikkelig ræva service å ha leveringsdato 31.08 på nettsidene når reell leveringsdato er 20.09. Jeg har ikke fått noe beskjed om det, selv om jeg har ringt og mailet.

Antar det har skjedd noe på kammerset, i og med at jeg senest for et par dager siden skulle bli satt over til Geir på telefon. Kanskje det har noe å gjøre med at Geir er underleder, og ikke hevet prisene på mandag slik PC1 hadde fått de pålagt å gjøre ?

Vel to stykker har fått feil på sine Pentium, mens ingen har fått feil på sine Celeron (vi snakker viftestøy). 0 vs. 2 i denne sammenhengen er 200% mer. Mulig jeg er på bærtur da :roll:

Anngående Geir. Er vel ikke så mange som "slutter" sånn uten videre. Kanskje han fikk tilbud om jobb ett annet sted... PC1? :p .

Anngående mitt kjøp: Er det mulig å klokke ned Celeron CPU'en manuelt. Jeg vet det ikke er SpeedStep, men ved hjelp av Power4gear for ekesempel? Tror dere jeg vil merke noen særlig forskjell på 1.6 pentium (psdata sin variant) og 1.3 celeron?

Lenke til kommentar
Anngående mitt kjøp: Er det mulig å klokke ned Celeron CPU'en manuelt. Jeg vet det ikke er SpeedStep, men ved hjelp av Power4gear for ekesempel? Tror dere jeg vil merke noen særlig forskjell på 1.6 pentium (psdata sin variant) og 1.3 celeron?

i power4gear har man 3 mulige cpu-innstillinger. på max power saving står cpu på 37%. regner med at dette er noen slags form for ned-klokking.. :hmm:

Lenke til kommentar
i power4gear har man 3 mulige cpu-innstillinger. på max power saving står cpu på 37%. regner med at dette er noen slags form for ned-klokking.. :hmm:

Det er jo smart. Synes nesten det må være bedre å kunne selv bestemme CPU speed istedet for at PC'en gjør det av seg selv. Du vet jo for eksempel om du skal spille dataspill FØR du starter å spille. For min del kommer jeg da til å klokke ned det som finns å klokke til et minimum når jeg er på skolen. Når jeg så kommer hjem og har strøm, klokker jeg opp igjen. Da vet jeg at PC'en ikke "speeder" opp unødvendig.

Hvem trenger speedstep?

Lenke til kommentar

Etter litt forskning på dette med prosessorhastighet i batterimodus fant jeg ut dette:

Testet med SiSoft Sandra 2004 CPU Arithmetic Benchmark og CPUmark99

"mann som går" = 325mhz

Dhrystone ALU 1264 MIPS

Whetstone FPU/iSSE2 417/531 MFLOPS

CPUmark: 31,3

"moped" = 650mhz

Dhrystone ALU 2519 MIPS

Whetstone FPU/iSSE2 866/1106 MFLOPS

CPUmark: 65,1

"bil" = 975mhz

Dhrystone ALU 3770 MIPS

Whetstone FPU/iSSE2 1316/1680 MFLOPS

CPUmark: 99

"jetfly" 1300mhz (kun med AC)

Drystone ALU 5345 MIPS

Whetstone FPU/iSSE2 1817/2321 MFLOPS

CPUmark: 136

Til sammenligning fikk min xp2500 stasjonære maskin:

Drystone ALU 7557 MIPS

Whetstone FPU 2869 MFLOPS

CPUmark: 166

EDIT: lagt til ytelsestester

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
Vel to stykker har fått feil på sine Pentium, mens ingen har fått feil på sine Celeron (vi snakker viftestøy). 0 vs. 2 i denne sammenhengen er 200% mer. Mulig jeg er på bærtur da :roll:

litt OT, men du er nok på bærtur med det regnestykket. 2 er prosentvis uendelig mye mer en 0.

1*2(200%)=2.. 2 er 200% av 1, eller 100% mer enn 1.

litt on topic.. sikler på samme PC selv og skal ned på PC1 å klå litt på vidundret. Vet ikke om det blir for uoversiktlig med så liten skjerm/oppløsning. Det finnes få alternativer mellom de ultraportable og de store 15"-beistene.. FS Lifebook har noen 13,3" og 14"-maskiner, men de ligger høyt i pris.

Lenke til kommentar
Testet med SiSoft Sandra 2004 CPU Arithmetic Benchmark og CPUmark99

Zamoht:

såvidt jeg kan se kan man bare stille inn CPU performance for "mann som går" i P4G(som er 37% som default). har du stilt inn cpu'en for de andre modi noe annet sted, eller "bare er de sånn"?

var det forståelig? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Klaget tidligere på viftestøy på min s5 P-M. Dette endret seg betraktelig etter jeg fikk innstallert power4gear(hadde aldri hørt om dette, trodde bare det var no sånn jalla tilleggsgreier som man aldri bruker). Fikk også kjempeservice av quad. De hadde glemt å legge inn Xp, og siden jeg klaget på viftestøy samt endel feilmeldinger(innstallerte et lånt operativsystem) så ville de ha maskinen inn for å innstallere for meg. De betalte selvf. innsendelsen og tilbakesendelsen. Sendte den inn på tirsdagskveld og fikk den på døra i dag(torsdag) midt på dagen. Nå starter nesten ikke vifta i det hele tatt. Man hører den veldig tydelig da når den først starter, men maskinen er så rå at jeg ikke bryr meg. Kult å kunne regulere prosessorhastigheten etter eget behov med den powergear-greia. Quad beviste for min del at de tar kundene sine seriøst, og ordner opp. Når man tar i betrakning kraften denne typen forum har, så må de jo yte service. Er ikke mange negative innlegg som skal til før salgstallene minker(egentlig glad jeg ikke selger bærbare pc-er).Jeg er kjempefornøyd med maskinen og kundebehandlingen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...