Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I en skala med powerbook på topp og 1551 på bunn, hvordan ligger asusen an? Noen av dere som har hatt mulighet til å sammenligne med andre 12"-ere?

Skala:

_ 12" PowerBook

|

|

|

|

|

- Asus

|

|

|

|

|

|

|

|

|

_ 1551

:D

Neida. ASUSen er ikke spesielt godt designet hvis man tenker på praktisk design. Der er Apple fortsatt en god del hakk foran.

Utseendemessig er den også en del bak, men fortsatt er det en pen PC. Det er det ingen tvil om.

-KJ

Lenke til kommentar

Så den støyer, da er det vel nesten uaktuelt for meg og anskaffe meg en...den ser jo veldig bra ut, måtte jo bare være noe galt med den.

Hvordan er batteritiden da? Med største og minste batteri? Godt tastatur?

Amriden: du blander nok ibook og powerbook, ibook er av hvit plastikk, powerbooken er sølvgrå aluminium.

Lenke til kommentar
Så den støyer, da er det vel nesten uaktuelt for meg og anskaffe meg en...den ser jo veldig bra ut, måtte jo bare være noe galt med den.

Hvordan er batteritiden da? Med største og minste batteri? Godt tastatur?

Amriden: du blander nok ibook og powerbook, ibook er av hvit plastikk, powerbooken er sølvgrå aluminium.

Da blander jeg ja :)

Min ASUS S5200 støyer ikke i det heletatt (bittelitt viftesus ved full load) og jeg har Celly modellen. Får den nye utgaven i hus i løpet av dagen og skal gi noen tilbakemeldinger på den når jeg har testet den.

Dersom den støyer mere så har Quad en retursak.

Er fortsatt veldig fonøyd men S5200 maskinen min. Den er litt av et blikkfang og alle jeg har snakket meg er ganske så missunelige (skriveleif?).

Lenke til kommentar

Da var min i hus!!

Men jeg har desverre fått en rød død pixel, litt til høyre på skjermen :no:

Fytti å deilig maskin ellers.. og totalt støyfri annet enn windows installasjoncdn som roterer;)

Usikker på hva jeg skal gjøre med den døde pixelen da..

huff, det var kjedelig.

Lenke til kommentar

Skal se på det med masseringen.

Først må jeg få til windowsinstallasjon.. Dette var mer knot en jeg hadde ventet meg.

Det kan faktisk se ut som om det er feil på enten cddrev eller harddisk.

Liker ikke dette!

Kjedelig å la dette bli en retursak, da jeg så å si er avhengig av å ha denne maskinen!

Lenke til kommentar
Hva er funksjonen til disse? Hindre slitasje? Syns også disse så litt artige ut  :!:

aner ikke. Kom særdeles lite dokumentasjon med de ;) Men jeg anntar at de kun er til pynt.

Garantert for å hindre slitasje. Sitter her med en 2 år gammel dell vs. en helt lik modell, bare 1 år gammel, som i tillegg er svært lite brukt. Hele touchpadden er omtrent utslitt. Blitt helt glatt på en måte. Følger det med klistremerker som beskytter, samtidlig som de ser greie ut og ikke ødelegger "sensen" så BRUK DE!!!

Håper Quad shipper PC'en min nå på mandag :yes: . Bestillingen har ligget der i 2 uker nå, så det burde vel skje noe snart.

Lenke til kommentar

Vil folket her si at denne asusen (den billigste) er et bedre valg enn en 12" ibook til 9.860,48kr?

Dette er med studentrabatt fra apple.no.. 256mb ekstra minne er aktuelt på begge, så da ender jeg vel opp i rett over 11k for asusen, mens rett under for ibooken. Jeg er veldig usikker.. Apple er jo litt genialt.. :hmm:

Lenke til kommentar

De to maskinene er egentlig ikke sammenlignbare. En iBook veier mye mer og har optisk enhet.

Størrelse og vekt: iBook G4 med 12,1-tommers skjerm

Høyde: 3,42 cm

Bredde: 28,5 cm

Dybde: 23,0 cm

Vekt: 2,2 kg (7)

mens ASUSen er knøtt og har ekstern optisk enhet:

Mål: 275x223x17-25mm (wxdxh)

Vekt: 1.3kg

-KJ

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en ipod i tillegg så får du tilbake 1600 kroner hvis du kjøper den sammen med en ibook... Er jo en ting som taler til ibookens fordel der. Men til ibooken må du vel kjøpe airport express for å få trådløst nettverk tror jeg?

Og ellers ville jeg tro at byggekvaliteten på en ibook er bedre...

Men ellers er det jo smak og behag, er jo tross alt snakk om et annet operativsystem også med de fordeler og evt ulemper det fører med seg og en helt annen type maskin.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man kommer inn i bios på asusen?

er fortsatt litt usikker her, men det går jo an å slå opp i manualen.

F2

(det går jo ann å slå det opp i bruksanvisninga)

Siden jeg føler at derre ble en litt liten post kan jeg jo fortelle om den maskina jeg skriver på nå S5200 pm1,5. Etter en del om og men (cd-romen streika) fikk jeg installert mandrake på maskina. Etter å ha lagt inn acpi og speedstep path fungerer nå omtrent alt på denne maskina bra (bortsett fra minnekortleseren).

Vifta skrur seg på ved 50 grader om man velger aktiv kjøling og 105 (!!!) grader om man setter den på passiv. Når vifta kommer på så støyer den litt. Mindre enn den bærbare 166mhz som ligger ved siden av, men mer enn min gamle CL50.

Maskina er ellers god å skrive på og har god byggkvalitet. åæø er desverre ikke helknapper og piloppknappen ligger der man er vant til å ha shift-knappen som kan være noe irriterende. <> knappen ligger rett under venstre shift, noe som heller ikke er ideelt.

Når man kjører maskinen på laveste hastighet (600 mhz) ligger temperaturen og vipper rundt 50 grader og vifta hopper litt av og på. Kjører man den på full hastighet går vifta omtrent konstant.

Noen en eller annen plass spurte om hvordan denne maskina var designmessig i forhold til mac'ene. Jeg vil påstå at den ligger et sted mellom ibook og powerbook.

De klistremerkene til touchpaden fyllte ikke hele touchpaden, noe som gjorde det vanskelig å benytte seg av "scroll på kantene" funksjoner så jeg tok de av.

Vet ikke helt om det er noe mer jeg burde si nå. Kan jo nevne at denne maskinen klarer suspend to ram i linux (S3) og booter helt fint fra den medfølgende minnepinnen om man skulle ha behov for det.

Simen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...