Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg straks veldig usikker her, ja. Jeg har i utganspunktet holdt av en stk 1,3 mobile centrino (eh, eller var det centrino-m?) hos PC1. Men i og med at jeg skal ha to maskiner skulle jeg få en meget hyggelig pris av herremannen der nede. Jeg kunne få maskinene uten windows, men da sparte jeg kun 400,- per maskin. :ermm:

Men det at han på PC1 kan påstå at 1,3 celeron CPUen har speedstep, at den er omtrent like rask som "dothan" og at det ikke er verdt 3000 raske for asusen med 1,5 Ghz, 60 HDD og 512 ram forstår jeg fortsatt ikke helt. Spesielt ikke etter å ha lest div. tester og artikler rundtom... Noen synspunkter på dette? :roll:

Han yter riktignok en kjempebra og personlig service - noe han skal ha ros for. Han lover riktignok å alltid selge billigst av samtlige butikker og webshops her i landet, også quad, riktignok hvis man bestiller over web. At han har gode kontakter hos ødegaard (importøren) kan kanskje være en naturlig forklaring på at han kan selge billig? Kanskje han heller ikke har samme behovet for avanse som et stort aksjeselskap? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 1.3GHzen er en Celeron M. Den er ikke "like rask" som en 1.5GHz Pentium M, langt derifra.

Det som derimot stemmer er at en Celeron M ikke er så langt fra en Pentium M som en Celeron mobile er fra en Pentium 4 mobile.

Her finner du en god artikkel om forskjellene mellom Pentium M og Celeron M. Om Celeron M har speedstep eller ikke det vet jeg ikke (I følge THG er denne disablet...), men den bruker definitivt mer strøm enn Pentium M.

Om du synes det er god service å bullshitte kundene sine, så er det jo bare å handle der... :)

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Hmm.. Noen som HAR handlet der? :roll:

Jeg har ihvertfall bare hørt godord om Quad.no, som dessuten er de første til å komme med de gode prisene! Studenrabatten på 8% er det villeste jeg har sett.. Jeg selger trossalt en og annen bærbar PC på jobb, og inntjeningen ligger sjelden veldig mye OVER 10%. Så Quad kan ikke akkurat dra inn de enorme summene på dette, men taper gjør de neppe... :cool:

At PC1 definitivt ikke er den mest seriøste sjappa er greit, men hvis prisen er lavest....? :hmm:

Og når jeg i tillegg får et greit avslag på kjøp av to maskiner, en butikk å henvende meg i hvis "det skulle være noe" og samtidig støtte det sytende nærlingslivet i sentrum av Trondheim så er det jo greit nok. Selv om det kanskje er Geir hos Quad som fortjener alle de salgene dette forumet genererer ;-) (Trådstarter burde fått premie - fra Quad :thumbup: )

Lenke til kommentar

Etter det jeg skjønner så er quad.no heleid av ødegård, som er pc1 sin asus-leverandør. Så er mulig at student-tilbudet til quad da er i mot interne regler mellom pc1 og ødegård som sier noe om at leverandøren ikke skal selge pcer til forbrukere billigere enn pc1 har mulighet til å selge dem for. Hvis vi antar at studentprisene til quad er lik innkjøpsprisene til pc1 så er det jo forståelig at han som jobber i pc1 er litt sur.

På den annen side... skjønner ikke hvorfor han skal bli sur på _meg_ fordi en selger på _quad_ selger pcene for billig.

Han hadde uansett blitt lovt at det skulle bli slutt på student-tilbudet fra mandagen av. Så de som sitter på gjerdet fremdeles... slå til før det er for seint.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg tenkte bare jeg skulle si at man også får kjøpt asusmaskinene på pc1.no som holder til i Trondheim og på www.psdata.no

Mvh

Simen

(er det noen som har noen bilder av s og m-sieren ved siden av hverandre? Hvor mye tykkere er M enn S)

her:http://www.digit-life.com/articles2/asus-m5n/

Linken fungerer ikke, noen som har bilder av modellene ved siden av hverandre?

Reviews noe sted?

Lenke til kommentar
Fikk min s5 fra quad i dag, selv om jeg hadde blitt forespeilet leveringstid neste uke en gang. Maskinen er vakker og bundelen er bra, uheldigvis fungerte ikke det optiske drevet mitt, så jeg har egentlig ikke testa maskinen noe enda da jeg ikke har noe os på den. Ringte quad om drevet og de skulle sende et nytt asap, så jeg får vel bare vente. (Hvorfor skal det være så vanskelig å slenge et bootbart iso på en minnepinne og boote fra den?)

Det sto forresten 32/50 på den originale lappen på eska til pcn (fra taiwan til quad) så en skulle tro det gikk en del av disse maskinene for tiden ja.

Mvh

Simen

Bestilte du PentiuM varianten? Når gjorde du det? Jeg bestilte mandag forige uke...

Har ikke skjekket e-post enda (pappa sin). Får håpe det kommer en pakkelapp snart. :yes:

Enig her med alle som synes Geir er en grei fyr. Yter topp service!!! :thumbup:

Lenke til kommentar
...(Trådstarter burde fått premie - fra Quad :thumbup: )[

Hehe.. sier meg enig der ;)

Nå ahr det seg slik at jeg bestillte for veldig lenge siden (pr epost) og har fortsatt ikke motatt annen ordrebekreftelse enn et ok fra Geir. Så jeg er redd jeg har havnet litt langt bak i køen :no:

Moro å se at en tråd i dette forumet skaper så blest om en datamaskin! Kan ikke glede meg mer! Dette blir bra!!

ASUS s5600n Here I come!!

Lenke til kommentar
...(Trådstarter burde fått premie - fra Quad  :thumbup: )[

Hehe.. sier meg enig der ;)

Nå ahr det seg slik at jeg bestillte for veldig lenge siden (pr epost) og har fortsatt ikke motatt annen ordrebekreftelse enn et ok fra Geir. Så jeg er redd jeg har havnet litt langt bak i køen :no:

Moro å se at en tråd i dette forumet skaper så blest om en datamaskin! Kan ikke glede meg mer! Dette blir bra!!

ASUS s5600n Here I come!!

Ring til Geir og høre med han da. Det ordner seg nok skal du se. Min andre maskin ble sendt på onsdag, så håper at den kommer fram i dag.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvordan de regner ut batteritiden på m-serien:

Batterikapasitet: 9 timer (3 timer med standard batteri)

Det som medfølger er:

3 Cellers batteri 2,5 Timer

6 Cellers batteri 5,2 Timer

Er det snakk om et tredje batteri her?

Lenke til kommentar

Hvordan er synsvinkelen fra siden? Og hvordan er skjermen i lys?

Jeg synes det var veldig god skjerm på den jeg kikket på (M5N). Ikke noe problem å se på fra siden, helt fin ved normale lysforhold også. (Jeg så på inne i en butikk og der var det ganske skarpt lys)

Egnet seg forøvrig ypperlig til å se DVD på etter min mening.

Lenke til kommentar

Hvordan er synsvinkelen fra siden? Og hvordan er skjermen i lys?

Jeg synes det var veldig god skjerm på den jeg kikket på (M5N). Ikke noe problem å se på fra siden, helt fin ved normale lysforhold også. (Jeg så på inne i en butikk og der var det ganske skarpt lys)

Egnet seg forøvrig ypperlig til å se DVD på etter min mening.

Har du sett skjermen til powerbook 12", enkelte skryter av den, men personlig mener jeg den er heller svak, hvordan vil du si den er i forhold?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...