Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

[...]

De kunne samtidig opplyse om at de fleste som venter på å få tilsendt sin skal få den til mandag. Hovedgrunnen til at det har tatt så lang tid er ENORM etterspørsel :)

Håper dette var interessant for noen.

Rimelig interessant :D bestilte 30/8 så jeg begynner å bli ganske gira på å få den i hus!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering ang. PSdata sine versjoner. De er alikevell ikke sikre på hva som bundles...mer info så fort jeg får den...

Hei

Der modellene er ganske nye og vi ikke har hatt den inne før er vi litt usikre på hva som totalt følger med, vi kan sjekke dette for deg når den ankommer vårt lager, foreløpig ubekreftet dessverre. Men ta kontakt når den ankommer oss så skal vi nok se nærmere på det.

Mvh

E.W.D

>>

>> hei

>>

>> jeg sendte en mail til dere ang bundle på asus laptops tidligere

>> (S5642N-BP/NOR), der dere sa at det eneste som fulgte med var bæreveske

>> og mus.

>>

>> nå har jeg tittet litt rundt på nettet, og så at f.eks. Quad selger

>> denne Asus modellen med trådløs mus, 2 batterier (ett 3 cell og ett 6

>> cell), 64MB thumbdrive og bæreveske...?

>>

>> m.v.h.

>>

>> Morten Lie

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Det virker som Celeron-M versjonen er betydelig mer stillegående enn Pentium-M versjonen.

har hatt s5600 celly-versjonen i et par uker nå (tror jeg..), og jeg synes cpu-viften slår inn litt for ofte.. når maskinen har ac-strøm og bare står og gjør ingenting, kryper temperaturen (ifølge ASUSprobe) sakte men sikkert opp mot 52/53 grader hvor viften slår inn til slutt. jeg synes dette er litt rart :hmm:

på dc-strøm er det bedre, men også her begynner viften å gå (på max power saving -> 25% cpu performance) hvis maskinen jobber hardt nok.

er det bare jeg som er litt kresen, eller er andre celly-maskiner også litt "cpuvifte-kåte"?

Lenke til kommentar

har hatt s5600 celly-versjonen i et par uker nå (tror jeg..), og jeg synes cpu-viften slår inn litt for ofte.. når maskinen har ac-strøm og bare står og gjør ingenting, kryper temperaturen (ifølge ASUSprobe) sakte men sikkert opp mot 52/53 grader hvor viften slår inn til slutt. jeg synes dette er litt rart :hmm:

på dc-strøm er det bedre, men også her begynner viften å gå (på max power saving -> 25% cpu performance) hvis maskinen jobber hardt nok.

er det bare jeg som er litt kresen, eller er andre celly-maskiner også litt "cpuvifte-kåte"?

min celly har selfølgelig også vifte, men det er knapt hørbart når den slår inn. Kun om den står på når jeg skal sove, kan jeg høre det noe særlig.

Lenke til kommentar

Da var jeg i kontakt med Lars hos H. Ødegård. !,3 varianten var inne fra i går og blir sendt ut i dag. 1,5 var det desverren ingen leveringstid på. Noen som vet hvordan den celeron varianten er i henhold til støy og batteri? Lurer på å gå for den da den kun skal brukes til skolearbeid, internett og film titting uansett

Lenke til kommentar

Nå har denne tråden blitt ganske lang og uoversiktlig, men svaret finner du.

Celeron-M versonen støyer ikke. Jeg har ingen erfaring med P-M'en, så jeg kan ikke sammenligne de.

Batteritiden på celeron skal ikke være betydelig mindre enn P-M'en.

Det følger med to batteri (genialt) det ene er lite, lett og med halve kapasiteten av det store.

ca 2timer med 2200mAh og det dobbelte med 4400mAh.

Lenke til kommentar
Eneste er den dårlig batterikapasiteten til den minste(det tar sin tid å lade opp og..). Ellers er alle xtra tilbehørende helt rå! Men lurer på hvordan man kommer seg inn på BIOS'en?

Mens du er inne i biosen vill jeg annbefale deg å kalibrere batteriet. Jeg fikk ca en time lengre leve tid med det store batteriet når jeg gjorde dette.

Det som dog er dumt er at du må kalibrere på nytt dersom du tar vekk bateriet :(

Lenke til kommentar
Eneste er den dårlig batterikapasiteten til den minste(det tar sin tid å lade opp og..). Ellers er alle xtra tilbehørende helt rå! Men lurer på hvordan man kommer seg inn på BIOS'en?

Mens du er inne i biosen vill jeg annbefale deg å kalibrere batteriet. Jeg fikk ca en time lengre leve tid med det store batteriet når jeg gjorde dette.

Det som dog er dumt er at du må kalibrere på nytt dersom du tar vekk bateriet :(

Det virker litt tungvindt, for det anbefales også å ikke ha batteriet tilkoblet når man bruker AC og ikke lader. Da må man kalibrere hele tiden..

Kalibrering, er det noe for kun litt slitne batteri, eller er det for nye også?

Lenke til kommentar

JEEEH:D da kan jeg endelig skrive mitt førsteinntrykk om denne lille saken. Etter en måneds venting fikk jeg den endelig, og den virker sweeet! Og jeg fikk til og med winXP installert uten at jeg har betalt for det :cool: men harddisken var formatert med fat32, så det blir vel å legge inn windows på nytt.. må bare laste ned norsk windows først, for recovery cdene som følger med gjenoppretter vel bare til samme greia...

edit: uhm..nei.. hvilken utgave av xp er det cdkey'en funker med?

Endret av dodo
Lenke til kommentar
JEEEH:D da kan jeg endelig skrive mitt førsteinntrykk om denne lille saken. Etter en måneds venting fikk jeg den endelig, og den virker sweeet! Og jeg fikk til og med winXP installert uten at jeg har betalt for det :cool: men harddisken var formatert med fat32, så det blir vel å legge inn windows på nytt.. må bare laste ned norsk windows først, for recovery cdene som følger med gjenoppretter vel bare til samme greia...

edit: uhm..nei.. hvilken utgave av xp er det cdkey'en funker med?

Det er vel mulighet for å konvertere fra fat32 til ntfs med xp sin diskmanager.

Tror ikke norsk og engelsk xp key funker om hverandre, og det er uansett å betrakte som en ulovlig versjon hvis du legger inn et annet språk enn det du fikk med når du kjøpte.

Lenke til kommentar

Etter samtale med quad tirsdag, fremgikk det at maskinen ikke har noen bekreftet leveringsdato, men var antatt levert til quad fredag. Så må de evt. foreta oppgraderinger eller lignende før de sender den videre.

Så jeg tror ikke vi kan håpe på noe tidligere enn mandag.

Lenke til kommentar

De har allerede fått inn et parti, men jeg har en misstanke om at de allerede er sendt ut, for jeg ser nå på internett sidene deres at de venter ny forskyning 11.10 (antatt levering). Begynner å bli dritt leiv av "antatt levering". Dersom de er usikre kunne de i steden gitt F*** i å anta leveringstidspkt. og heller sagt i fra når de var sikre. Hvor vanskelig kan det være å ringe Asus og høre når de sender maskinene? Og deretter legge til evt. "shipping"? Bare spør jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...