Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fant fort ut at desse lappene var totalt ubrukelige ;) fint påfunn, men de måtte nok vært litt tynnere for å fungere skikkelig..

jeg satt på den lappen med sirkler. fungerer ypperlig. men syns fremdeles den trådløse musen er bedre å bruke da..

btw: noen som har fått ekstra-bestilt RAM i posten enda?

Lenke til kommentar

Faktisk litt skuffet over quads service..

1) ordrebekreftelse ble ikke motatt før 18 dager etter bestilling. (Måtte ringe og purre, og først da ble den sendt mens jeg satt i telefonen)

2)Opplyser om at de har varer som de ikke har/eventuellt feil leveringsdato.

3)leveringstid ..... ok denne tråden har skapt en kunstig stor etterspørsel ;)

4) Svarer ikke på epost, har nå sendt mail flere ganger angående rambrikken, men ikke motatt svar

Og nå som det går rykter om at Geir har slutta.. huff, hvordan skal det gå med quad.no nå?

Lenke til kommentar
Faktisk litt skuffet over quads service..

1) ordrebekreftelse ble ikke motatt før 18 dager etter bestilling. (Måtte ringe og purre, og først da ble den sendt mens jeg satt i telefonen)

2)Opplyser om at de har varer som de ikke har/eventuellt feil leveringsdato.

3)leveringstid ..... ok denne tråden har skapt en kunstig stor etterspørsel ;)

4) Svarer ikke på epost, har nå sendt mail flere ganger angående rambrikken, men ikke motatt svar

Og nå som det går rykter om at Geir har slutta.. huff, hvordan skal det gå med quad.no nå?

Vel ringte klokken halv tre en som het Øyvind Ødegaard (tror jeg) som jeg har hatt kontakt med siden Geir slutta. Det virket på han at han syntes jeg maste (har ringt hver dag nå anngående de ram brikkene), derfor var jeg grei og sa han kunne sende meg svar på mail. Tror dere det kom noe mail? Nei. :thumbdown:

Har faktisk bare mottat en eneste mail fra Quad, og det var ordrebekreftelsen min. Ellers har de ikke svart på noe av det jeg har spurt de om. Min erfaring har vært: Ring! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Virker som om det er veldig blanda drops hva kundebehandlingsinnstilling angår der, har ikke fått svar på mails, ting jeg har bedt om pr. telefon har ikke blitt gjort, når de en gang bestemte seg for å ringe meg opp slik jeg hadde bedt om, var jeg ikke tilstede, og dama som svarte meg når jeg ringte opp det ubesvarte anropet virket som om hun antok at jeg var verdens største idiot, siden jeg ikke visste hvem som hadde ringt meg, og faktisk trodde det var mulig å bli satt over til noen som kunne hjelpe meg. Det hele var, som hun så treffende sa det, "veldig vanskelig".

Sist gang jeg ringte, møtte jeg imidlertid en hyggelig fyr som ordnet saken der og da. Må si jeg får litt noia av å kjøpe maskin fra slike bedrifter, kan de ikke behandle kundene sine, overlever de (og dermed reklamasjonsretten min) ikke lenge.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar
Hvor finner jeg denne driveren?

let litt på den medfølgende ASUS-cden så finner du det nok.. :yes:

Hvilken CD, da? Det er vel ikke recovery-cden, det er snakk om? Det er i alle fall den eneste Asus-cden som fulgte med maskinen (hvis man ser bort fra AsusDVD og driverne til "minnepennen"...

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg denne driveren?

let litt på den medfølgende ASUS-cden så finner du det nok.. :yes:

Hvilken CD, da? Det er vel ikke recovery-cden, det er snakk om? Det er i alle fall den eneste Asus-cden som fulgte med maskinen (hvis man ser bort fra AsusDVD og driverne til "minnepennen"...

http://www.asus.com.tw/support/download/it...S5N&Type=Latest

For alle nyeste drivere og og programmer for denne modellen

Lenke til kommentar

Vel da var ny CPU og HDD satt på plass. Ga en bra ytelsesøkning, men savner fortsatt ekstra RAM. Det kom på lager hos Quad i dag (512 og 256). Prisen er 1200 og 600 + mva.

Det som irriterte meg med den medfølgende XP lisensen var at du kunne ikke formatere HDD og slik som du gjør vanlighvis før instal. Du måtte bare la OS'et pluss drivere legge seg inn på første partisjonen din. Derfor har jeg nå fått FAT32 :hrm: I tillegg la den inn driverne som fulgte med på CD'en (altså gamle drivere som burde vært oppdatert) + noe virus greier og programmer jeg ikke vil ha :thumbdown:

Kan noen si meg hvordan jeg kan formatere HDD'en min med NTFS?

Lenke til kommentar
Hvis du har en Windows XP lisens, kan du jo bare laste ned en pirat-versjon og installere den. Fullt lovlig det, så lenge det er samme type utgave, og du bruker din CD-key.

Hvis du leser i copyrighten til xp, tror jeg du finner noe i disse baner: "You may not aquire or store other copys of this software than the one in the distribution, plus 1 backed up cd/dvd" elns.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. Greia er at jeg bestilte en pc uten operativsystem PLUSS windows xp separat fordi jeg ville ha det originalt men fremdeles ha en original cd. Men så kom disse nye modellene og ordren min ble omgjort uten mitt samtykke. Så det som skjedde var at jeg fikk en pc ferdiginstallert og bare med disse restore-cd'ene vi alle hater.

Sendte så en mail til de om at jeg ønsket å få tilsendt en original windows cd og om jeg evt måtte betale noe for det. Jeg fikk en brent kopi i posten, noe som jeg har drøssevis av hjemme fra før. :cry:

Dette er kanskje flisespikking, men jeg har jo _betalt_ for lisensen min. Jeg kunne enkelt ha bestilt en versjon uten XP og lagt inn en piratkopiert versjon selv og spart 1500 kroner, men jeg ville betale for et godt produkt som jeg bruker. Hvor vanskelig kan det være å sende meg en ORIGINAL windows cd i posten? Må jeg kontakte Microsoft for å få dette i orden?

Endret av Asmodean
Lenke til kommentar
Selv får jeg følgende feilmelding når jeg prøver å starte Power4Gear: "Open Power policy file error." Vil dette problemet bli løst når jeg installerer rett driver? :hmm:

Svaret viste seg å være nei. :cry:

ATKACPI-driver er installert, men fremdeles får jeg denne overnevnte feilmeldinga når jeg prøver å start Power4Gear.

Noen som har tips til utbedring av problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...