Jarek Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 øhm, tror eg har fått noe drit.. spyware tull x2000.. pc'n oppfører seg evi rart.. så eg ska "drepe" alt.. men hvordan gjør eg det? (evi n00b) -- min bror har peiling.. men tviler på at han gidd.. kanskje seinere.. men pc'n ska dø! no! så.. kossn? takker Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Formatering i seg selv løser ingenting - du oppnår bare en tom disk. Du mener kanskje å installere XP på nytt, men det er jo ikke mulig uten å ha en CD. Formatering er et valg du får mens du installerer. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Prøv å fjern det med adaware eller spybot først. Kjør virusskan. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Du bør gjøre dette med pc'en din: - 1. Last ned virus definisjoner (oppdatering) til ditt antivirusprogram. Hvis du ikke har noe "bra" program eller det du har er gammelt så last ned en nyere versjon hvis det er freeware. AVG er et ok program, og er kanskje den beste freewareprogrammet. Scan harddisken for virus etter oppdateringen. - 2. Last ned et program som heter Adaware. Jeg anbefaler dette programmet og kan lastes ned fra Lavasoft http://www.lavasoftusa.com/. Jeg vil ikke anbefale Spybot fordi den rydder litt for mye, og kan gi deg problemer. Jeg har bitter erfaring med dette programmet. - 3. Defragmenter harddisken din. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, spør du bare her i forumet eller helst søk i "hjelp" i win XP. Dette prossessen rydder plassen på harddisken din. - 4. Tøm IE explorer temp. mappa. Det gjør du i "Internett innstillinger" under "Verktøy" i nettleseren din. Hvis denne mappen er veldig full vil den gjøre internettsurfingen tregere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Vil bare nevne at spybot er ute i versjon 1.3 og at det "rydder for mye" har jeg aldri opplevd . Dessuten er full recovery av spybot cleaning tilgjengelig ved å trykke på recovery knappen . Dette er det programmet som desidert finner mest spyware av typen trojans keyloggere osv. Adaware er også bra men dette utviklet seg fra den andre enden , fjerne rapportering om surfevaner( advertising ) . Beste resultatet får man ved å benytte begge da de kompletterer hverandre. I tillegg til dette bør du laste ned å kjøre stinger fra mcafee (laget for it-profs som vil fjerne de mest kjente virus) og cwshredder som tar bort IE hijacks . ... Endret 22. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Vil bare nevne at spybot er ute i versjon 1.3 og at det "rydder for mye" har jeg aldri opplevd . Dessuten er full recovery av spybot cleaning tilgjengelig ved å trykke på recovery knappen . Dette er det programmet som desidert finner mest spyware av typen trojans keyloggere osv. Adaware er også bra men dette utviklet seg fra den andre enden , fjerne rapportering om surfevaner( advertising ) . Beste resultatet får man ved å benytte begge da de kompletterer hverandre. I tillegg til dette bør du laste ned å kjøre stinger fra mcafee (laget for it-profs som vil fjerne de mest kjente virus) og cwshredder som tar bort IE hijacks . ... Jeg svarte ut i fra egne erfaringer, og de er dårlige med Spybot. Jeg har brukt dette programmet lenge, men når jeg fikk bredbånd ble alt verre med Spybot. Ikke spør meg hvorfor jeg fikk problemer etter å ha søkt og slettet det Spybot fant men jeg måtte formatere hdd'en (noe som jeg for en hver pris unngår). Jeg tørr faktisk ikke bruke dette programmet mer selv om jeg synest at den finner mye skit som er fint å bli kvitt. Har du bredbånd? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Ja jeg har bredbånd , og NAT router selvfølgelig. Bruker Antivirus program (for øyeblikket Norman) Ikke Software firewall . Spybot 1.3 's immunize funksjon . Windows Xp Sp2 . StartupMonitor (som beskytter og varsler skriving til registry , og gir deg valget å akseptere eller nekte). Scanner jeg med spybot eller adware finner de bare trivielle ting som alexa , mediaplex osv. (og dårlige cookies etter å ha vært på free6.com el. seff) Har man ikke xp-sp2 anbefaler jeg spywareblaster da denne sperrer massevis av bogus activex controller man får via browseren. .... Endret 22. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Offtopic: Foxtrot, har du det der avataret et sted som stort bilde? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Altså, har AdAware, prøvd det.. det funket ikke - Spybot (1.3) gjor heller ikkje.. Tømme midlertidige internettfiler hjelper ikke.. øhm.. Har norton antivirus, har skjekka.. ikke noe virus å finne der.. Det som irriterer mest er at jeg ikke får velge starstide i internet explorer.. det bare kommer bare noe "Search for.." sataN! Og får snærre advarsel om at minimumsverdien for minne er nådd eller noe, oftere enn før.. (har bare 248 mb ram kjøpe mer.. ) Endret 22. juni 2004 av Jarek Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Akkurat det samme som skjedde med meg. Tok bare å formaterte alle HDDer og installerte WIN på nytt. No virker PCen igjen Eneste som funker. Kan du ikke bare låne en WIN-CD av noen då? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Min bror fikser en cd (winxp pro) fikk eg høre isted, så no blir vel alt bra igjen.. woho Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Hvis browserens search og startside er bogus har du blitt hijacket . Prøv en clean med siste versjon cwshredder. http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html ... Og åpne host filen med notepad som ligger i c:\windows\system32\drivers\etc Her skal det kun være følgende entrys: # Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp. # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host 127.0.0.1 localhost ... Alt annet sletter du . Endret 22. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Offtopic: Foxtrot, har du det der avataret et sted som stort bilde? Nei: Jeg har den bare som lite, men du har adressen her: http://www.vipersaf2.com/images/ford-logo.gif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå