Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg syns det bare er tull å påstå at Armstrong bruker en form for doping. Det er det mest logiske, er det ikke? Han knuser all motstand år etter år. Det må da vel være lov å stille spørsmålstegn istedet for å se blåøyd på det hele? Lenke til kommentar
piit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg syns det bare er tull å påstå at Armstrong bruker en form for doping. Det er det mest logiske, er det ikke? Han knuser all motstand år etter år. Det må da vel være lov å stille spørsmålstegn istedet for å se blåøyd på det hele? Klart det. Jeg har vært i tvil mange ganger selv. Men som noen nevnte før her, han har et av verdens største o2-opptak gjennom tidene. Alt han gjør, gjør han for Tour de France. Samme med laget og støtteapparatet hans. Armstrong sa selv i et intervju på TV i dag at han trodde han hadde kjørt dagens etappe ca 15 ganger i løpet av året som en del av forbredelsene, og det er langt mer enn hva hans konkurrenter gjør. Dessuten, det er vel ingen som har blitt testet like mye som han gjennom årene. Så inntil det motsatte er bevist, syns jeg man skal holde seg for god til å anklage han for dopingbruk. Men det er nå bare min mening.. Lenke til kommentar
FM Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Så inntil det motsatte er bevist, syns jeg man skal holde seg for god til å anklage han for dopingbruk. Helt enig. For selv om Lance Armstrong gjør enkelte "umenneskelige" bragder er det viktig å huske at denne karen vet hva det går i og har gjort dette før. Han er tourens beste og hva så - en må jo være nr. 1. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Armstrong er ikke umenneskelig og kan slås. Det viste Jan Ullrich i fjor på tempoetappen. Jeg tror heller ikke Armstrong bruker dop. Det er tullete å slenge rundt seg med dopingrykter uten å ha sterke indisier eller en slags form for bevis. Armstrong bør respekteres og hylles som den fantastiske idressutøver han er. Det er tragisk at sykkelfans fra andre land i dag buet på Armstrong. Snakk om nasjonalisme. Heldigvis viser norske sykkelfans bedre framferd. Håper ikke sykkelsporten får hooligans som fotballen har. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Armstrong har jo eit meget godt hjerte også! Har lest at han også har hatt O2 verdier rundt 96. Ein plass las eg at han hadde hatt det høgaste som har vorte målt i USA. Men veit ikkje om nokre offisielle tall frå dei siste åra...gå... Høyt O2-opptak er avhengig av mange ting, ikke bare hjertet. Hjertet er bare en muskel som pumper blodet rundt. Det er i lungene det faktiske opptaket av O2 foregår. Skiløpere har som regel høyere oksygenopptak enn syklister. Overkroppen aktiveres i mye større grad og depriverer kroppen for oksygen, dermed presses de oksygendistribuerende organene mer og trenes til å oppnå et høyere oksygenopptak. Endret 21. juli 2004 av durabit Lenke til kommentar
piit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Høyt O2-opptak er avhengig av mange ting, ikke bare hjertet. Hjertet er bare en muskel som pumper blodet rundt. Det er i lungene det faktiske opptaket av O2 foregår. Skiløpere har som regel høyere oksygenopptak enn syklister. Overkroppen aktiveres i mye større grad og depriverer kroppen for oksygen, dermed presses de oksygengivende organene mer og trenes til å oppnå et høyere oksygenopptak. Kjekt å få en liten opplæring! Har ikke så mye kunnskaper om det der. Lenke til kommentar
Svin Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Så inntil det motsatte er bevist, syns jeg man skal holde seg for god til å anklage han for dopingbruk. Men det er nå bare min mening.. Mener jeg også. Skulle tro at en kar som har vært døden nær av kreft ikke vil utsette kroppen sin for livsfarlige medikamenter. Fordi han er klart best i Touren vil alltid noen sette spørsmålstegn ved dopingbruk. Etter min mening er det dopingjegerne som skal ta seg av dette, ikke pressen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Tipper at Virenque får en ny etappeseier i dag gitt.. Lenke til kommentar
piit Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Tipper at Virenque får en ny etappeseier i dag gitt.. Tipper jeg også, selv om jeg egentlig hadde ønsket at Moreau tar den. Men om hovedfeltet setter opp tempoet opp siste fjellet nå, så skal det holde hardt tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Så inntil det motsatte er bevist, syns jeg man skal holde seg for god til å anklage han for dopingbruk. Men det er nå bare min mening.. Mener jeg også. Skulle tro at en kar som har vært døden nær av kreft ikke vil utsette kroppen sin for livsfarlige medikamenter. Fordi han er klart best i Touren vil alltid noen sette spørsmålstegn ved dopingbruk. Etter min mening er det dopingjegerne som skal ta seg av dette, ikke pressen. Det har kommet frem i undersøkelser at for mange utøvere er suksess viktigere enn helse. Se på alle pillene og veskene som f.eks. sprinterne sluker i seg hver dag. Lenke til kommentar
piit Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Haha, Klöden ble eid på målstreken! Artig at Armstrong prøvde å gi bort seieren til Landis, som en takk for hjelpen da. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Noen som vet om Hushovd kommer seg til mål i det hele tatt? Og om han ligger an til å komme under tidslimiten? Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hushovd kom inn i "bussen" med m.a. McEwen ca 35 min etter, altså godt innanfor tidslimiten. Arvesen kom eit par minutt framfor den gruppa, ca 33 min etter. Komplett resultat her Lenke til kommentar
insider Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Bra det da ! Fint han klarte seg inn Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Håper at Hushovd vil prøve på noe på tempoen og på siste etappe. Ville vært virkelig gøy om han fikk enda en etappeseier. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Ja, da har han fortsatt sjansen på den grønne trøya. Fortsatt en god del sprint-poeng å kjempe om. mvh Pantera Lenke til kommentar
skilli Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Haha, Klöden ble eid på målstreken! Artig at Armstrong prøvde å gi bort seieren til Landis, som en takk for hjelpen da. håpet at landis skulle bli nr. en eller to men kongen selv vant da Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Haha, Klöden ble eid på målstreken! Artig at Armstrong prøvde å gi bort seieren til Landis, som en takk for hjelpen da. Landis skulle ha fått den, synd at Ulrich måtte henge seg på på veien ned fra fjellet. Landis gjorde en kjempe jobb i dag. Landis har jo så og si hvert Armstrongs sterkeste hjelperytter til nå i touren synes jeg. Men må si at jeg koste meg når Armstrong tok Klöden på målstreken. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jej, kom Hushovd fint inn ja, nydelig! Lenke til kommentar
piit Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Selv om Landis dro utrolig bra opp fjellene i dag, så tror jeg nok Armstrong ikke hadde hatt noen problemer med å rykke ganske lett ifra om han trengte det. Men jeg må si jeg ble veldig imponert over Landis. Jeg som har sett på han som US Postals svakeste ledd hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå