Manx Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) På tirsdag så er det en ny fjelletappe. Så det er nok siste dagen han holder den gule trøya. Men er ikke helt sikker han fulgte jo med helt til siste fjellet i går. Og løpeprofilen på tirsdag ser ikke alt for vanskelig ut. Kan hende at han klarer seg med inn her. Hvis ikke Armstrong vinner og får 20 bonus sekunder da. Men på onsdag tempo opp til L'Alpe d'Huez så ser det jo litt verre ut 110% sikker på at dette her hans siste dag i den gule trøya Endret 18. juli 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
durabit Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Er det flere enn meg som begynner å bli lei alle de idiotiske spørsmålene som blir sendt inn til eurosport. Man kan jo høre på kommentatoren at han begynner å bli lei å svare på de samme dumme spørsmålene dag inn og dag ut. Hvorfor går ikke Hushovd i brudd? Hvorfor kan ikke Hushovd ta den gule trøya? Kan Hushovd bli blant de 20 beste til slutt? Hvorfor kan ikke Hushovd vinne en fjelletappe? Jeg har nå fulgt med å touren og i over 10 år og kan vel svare på det meste av disse idiotiske spørsmålene. Men likevel vær jævla dag så de samme spørsmålene. Helt enig. Kommentarene folk kommer med viser at de ikke har greie på sykkel i det hele tatt. De fleste jeg kjenner har heller kke særlig peiling. Litt morsomt at folk faktisk sitter der i sofakroken og lurer på hvor når Thor skal gjøre et utbrudd eller hvorfor det er så få som prøver å stikke fra hovedfeltet. Det er klart en stor fordel å ha syklet en del selv. Lettere å forstå taktikken og kjøremønstre. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Skal ikke skryte på meg at jeg sykler så veldig mye selv Men som sagt etter å ha fulgt med i over 10 år så begynner jeg å få en viss innsikt i saker og ting, for å si det sånn Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Jeg tror seriøst at hvis de hadde gitt blaffen i å se bak, og i stedet tråkket så fort de klarte, så kunne det gått. De så jo bak minst 10 ganger, og ikke bare forsiktig snu på hode mens de sykler, de stoppet jo nesten opp for å se seg bak... Det er jo nesten litt moromt at de ledet helt enormt gjennom nesten hele ettappen, og så i spurten de siste meterene blir de tatt igjen... Utrolig bra timing av hovedfeltet Eg er nesten heilt sikker på at dei hadde klart det viss dei hadde samarbeida og holdt trøkket heilt til mållinja. Men som alltid så kan berre ein vinne, og i ein tdf etappe er det så enorm forskjell på å bli 1 og 2. Derfor blir det alltid mykje taktikk på slutten, ingen vil bruke det siste kruttet og så stopper det litt opp og så kjem "klungan"... Alle lagene som har spurtkanoner er interessert i å ta igjen utbruddet, så sant det er muligheter for det. Dette utbruddet bestod av 2 stk, mens enkelte lag er oppe å drar med flere en to stk normalt. Så jo flere lag, jo flere er med å kjører i hovedfeltet, dvs flere "friske" bein. Du tror vel ikke at etter 130 km i brudd gir sykelisten F*** i å vinne? Endret 19. juli 2004 av dub Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg tror seriøst at hvis de hadde gitt blaffen i å se bak, og i stedet tråkket så fort de klarte, så kunne det gått. De så jo bak minst 10 ganger, og ikke bare forsiktig snu på hode mens de sykler, de stoppet jo nesten opp for å se seg bak... Det er jo nesten litt moromt at de ledet helt enormt gjennom nesten hele ettappen, og så i spurten de siste meterene blir de tatt igjen... Utrolig bra timing av hovedfeltet Eg er nesten heilt sikker på at dei hadde klart det viss dei hadde samarbeida og holdt trøkket heilt til mållinja. Men som alltid så kan berre ein vinne, og i ein tdf etappe er det så enorm forskjell på å bli 1 og 2. Derfor blir det alltid mykje taktikk på slutten, ingen vil bruke det siste kruttet og så stopper det litt opp og så kjem "klungan"... Alle lagene som har spurtkanoner er interessert i å ta igjen utbruddet, så sant det er muligheter for det. Dette utbruddet bestod av 2 stk, mens enkelte lag er oppe å drar med flere en to stk normalt. Så jo flere lag, jo flere er med å kjører i hovedfeltet, dvs flere "friske" bein. Du tror vel ikke at etter 130 km i brudd gir sykelisten F*** i å vinne? Nei, klart dei vil vinne, men problemet er at kunn ein syklist kan vinne, ikkje 2, og det er så utruleg stor forskjell på å bli nr 1 og nr 2 på ein tdf etappe. Viss ein av dei skulle ha vunne måtte begge ha samarbeida heilt til målstreken, men då hadde det vorte litt bingo kven som vann, viss du skjønar. Vanskeleg å forklare, men viss du sykle aktivt sjølv så skjønne du kanskje. Begge ryttarane er svært slite. Begge vil vinne. For å vinne over ein anna må ein slå den andre på det området ein er betre. Kanskje begge visste at den eine ville vere best i ein spurt, då vil den andre slutte å samarbeide på slutten fordi han veit at han vil tape ein spurt viss han ikkje sparer på kruttet. Det var berre eit døme. Det er utruleg mykje taktikk på slutten, og det er ikkje lett å gjere dei rette tinga når ein er heilt "dau trøtt". Viss du ser på video frå spurten, så ser du at Simoni (trur det var han) slutter å ta føringar, og begynner å sjå veldig mykje bak. Så begynner den andre ryttaren å snu seg, og farten går det. Enn kor trøytte dei var så trur eg dei kunne sykla fortare på siste km, men det kunne ikkje hovedfeltet (ikkje vesentleg i alle fall). Hovedfeltet kunne derimot ha køyrt fortare tidlegare, f.eks. 3 km før mål osv.. Det er min teori i alle fall... Kjedeleg dag i dag forresten... kviledag... nye fjell i morgon heldigvis... og konge etappe på onsdag.. Då trur eg Armstrong vil setje skåpet på plass, sjølv om eg håpe litt på Basso for spenninga sin del... Lenke til kommentar
piit Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Huff, har ikke fått med meg en eneste etappe siden onsdag pga. teit ferie Har blitt en litt annen utviklig enn jeg hadde trodd, men syns den utviklingen har vært positiv igrunn. Litt synd med Hamilton, men at Ullrich sliter overrasket meg ikke så mye igrunn. Blir godt med noen lange dager foran TVen nå ja Lenke til kommentar
durabit Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jan Ullrich gjorde en kjempefin innsats i dag. Hans utbrudd imponerte. Synd at han ble innkjørt før neste bakke. Jan kjører seg i form men litt for sent. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Synes Hushovd imponerte i dag også. Tøft gjort å gå i brudd så tidlig, på en så tøff etappe. Bare 12 poeng opp til McEwan nå. Blir spennende med klatre-tempoen i morra. Trur endel av spurterne kommer til å slite med time-limit'en. mvh Pantera Lenke til kommentar
piit Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Synes Hushovd imponerte i dag også. Tøft gjort å gå i brudd så tidlig, på en så tøff etappe. Bare 12 poeng opp til McEwan nå. Blir spennende med klatre-tempoen i morra. Trur endel av spurterne kommer til å slite med time-limit'en. mvh Pantera Ja, enig. Hushovd viser at han fremdeles ikke har gitt opp. Kan jo kanskje håpe på en litt dårlig dag for McEwen i morgen Lenke til kommentar
durabit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Synes Hushovd imponerte i dag også. Tøft gjort å gå i brudd så tidlig, på en så tøff etappe. Bare 12 poeng opp til McEwan nå. Blir spennende med klatre-tempoen i morra. Trur endel av spurterne kommer til å slite med time-limit'en. mvh Pantera Ja, enig. Hushovd viser at han fremdeles ikke har gitt opp. Kan jo kanskje håpe på en litt dårlig dag for McEwen i morgen Jepp, McEwan kan få det tøft. Jeg håper Thor har en bra dag. Lenke til kommentar
Svin Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ahh. Både Hushovd og Arvesen trygt i mål Lenke til kommentar
piit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Var lett å se at McEwen har vært BMX-rytter ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) :!: @ McEwen Er forsåvidt enig med ham når det gjelder tilskuerne. Edit: Lance ... dopet? Endret 21. juli 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Manx Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 :!: @ McEwen Er forsåvidt enig med ham når det gjelder tilskuerne. Edit: Lance ... dopet? Kanskje jeg som er fryktlig naiv, men Armstrong er ikke dopet tror jeg. Tviler på at det er noen andre sykelister som blir testet like mye som han. Blir jo samme som med Bjørn Dæhlie, alle tror jo at han var dopet også. Men man kan jo begynne og lure, han er jo veldig overlegen. Dette er jo så og si det eneste han trener for hele året. Det var jo artig i dag, men det er jo rart det ikke skjer mer. Med så mange "idioter" som skal ta bilder og vifte med flagg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 er noen andre sykelister som blir testet like mye som han. Blir jo samme som med Bjørn Dæhlie, alle tror jo at han var dopet også. Bjørn Dæhlie hadde jo et spesielt hjerte som hjalp han noe vanvittig. Det var hans grunn. Lance har jo hatt kreft og har sikkert en helt enorm motivasjon, det kan være hans grunn. Har ikke lyst å tro at Lance er dopet; han sykler med nike, for AMD, på en trek, mine favoritter i touren, men jeg vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) er noen andre sykelister som blir testet like mye som han. Blir jo samme som med Bjørn Dæhlie, alle tror jo at han var dopet også. Bjørn Dæhlie hadde jo et spesielt hjerte som hjalp han noe vanvittig. Det var hans grunn. Lance har jo hatt kreft og har sikkert en helt enorm motivasjon, det kan være hans grunn. Har ikke lyst å tro at Lance er dopet; han sykler med nike, for AMD, på en trek, mine favoritter i touren, men jeg vet ikke jeg... Det var vel ikke hjerte hans var det vel. Han hadde jo et sinnsykt o2 opptak, det er vel bare M. Indurain som hadde noe i nærheten de lå vel på 96 et eller annet. Man skal huske at Armstrong var en helt annen type rytter for 10-11 år siden. Da var han en endags rytter, vm i Oslo '93 vant jo også etapper i touren '94 eller '95. Så kom kreften og han mistet jo alt som het muskler, og når han begynte og trene igjen så ble de bygget opp på en helt annen måte. Det samme skjedde jo med Jalabert. Han var jo en spurter på starten av karrieren, vant jo den grønne trøya to ganger tror jeg i touren. Så hadde han en kjempesmell i en massespurt. Lå på sykehus i fem månder og måtte bygge seg opp på nytt igjen. Og plutselig kunne jo mannen klatre, ble ingen kjempe klatrer men nok til å vinne visse etapper. Gjerne etter lange brudd, litt på samme måte som Virenque. Tok jo som kjent klatre trøya to ganger også. Endret 21. juli 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Mye nyttig informasjon du har å komme med MU26599 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Mye nyttig informasjon du har å komme med MU26599 Takker, ikke ofte jeg får høre det Ta bilde av skjermen og sende rundt til alle mine venner Har jo fått med meg et eller annet opp igjennom årene, er jo for pokker nærmere 30 en 20 Endret 21. juli 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Armstrong var rå i dag!! Trur det er noko av den største idrettsprestasjonen eg har sett. Ullrich var veldig bra også! Synes dessverre at mange ville tilskodarar øydelagte litt. Klarte ikkje å konsentrere meg heilt om rittet i starten, var så redd for at noko skulle skje... Armstrong har jo eit meget godt hjerte også! Har lest at han også har hatt O2 verdier rundt 96. Ein plass las eg at han hadde hatt det høgaste som har vorte målt i USA. Men veit ikkje om nokre offisielle tall frå dei siste åra... Armstrong er som nevnt ein av dei meste testa utøvarane i verda. Har også høyrt at blodprøvar frå 1999 har vorte lagra og vert med jamne mellomrom sjekke etterkvart som nye metodar for å avsløre doping vert utvikla... Om dette er sant veit eg ikkje... Det som er heilt sikkert er at han vert testa med dei beste metodane gjennom heile året både i og utanfor konkurranse. Eg håper og trur han er rein. Han var 1 s. bak rekorden til Pantani i dag opp Alp d Huez.... Er meir tvilsom til om Pantani var "rein" då han sette den rekorden. Han hadde jo sykla ca 197 km før stigningen også... Etappen i morgon vert knalltøff. Trur det vert ein artig etappe der Ullrich og Klöden vil angripe Basso. Armstrong vil kontrollere. Håper Hushovd tar poeng på den første spurten. Den er allereie etter 9 km trur eg.. På fredag er ein etappe som passar meget bra for Arvesen. Håper han kjem seg med i eit brudd. Også ein fin etappe for Hushovd å gå i brudd på, men vert nok vanskeleg for han å få gå... Lenke til kommentar
piit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg syns det bare er tull å påstå at Armstrong bruker en form for doping. Men hver sin mening, Dog, han dreper noe av spenningen i rittet. Men men. Nå håper jeg Basso klarer å ro i land en 2. plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå