Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Beinhardt av Zabel! Hvordan går det med Hinault? Noen som vet? Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 For å si som Pondus... Alle sporter uten offside suger! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Beinhardt av Zabel! Hvordan går det med Hinault? Noen som vet? K.E. Kristiansen sa at det gikk bra med han, de fikk beskjed av ritt legen. Sikker "bare" mørbanket... Må få lov til å si at jeg er smått imponert av Arvesen og Hushovd. Den ene har vel ikke et helt bein i kroppen og den andre kan ikke puste. Zabel har altid vært "god" til å klatre samme med O'Grady. Begge kom jo inn sammen med hovedfeltet, selv om bare Zabel fikk poeng. Det er en grunn for at Zabel har vunnet den grønne trøya seks år på rad. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hadde de bare gitt på litt ekstra der så hadde nok Hushovd og O'Grady havnet to plasser bakover. Tror du virkelig ikke de 2 hadde brent det kruttet som var å brenne? "Øy, Simeoni, 200 meter igjen, og nå som vi har ledet hele veien tenkte jeg vi kunne slippe noen fordi oss. Hva synes du?" "Ok" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hadde de bare gitt på litt ekstra der så hadde nok Hushovd og O'Grady havnet to plasser bakover. Tror du virkelig ikke de 2 hadde brent det kruttet som var å brenne? Sant vel. Lett å si "litt til nå" når vi sitter på sofaen, men... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hadde de bare gitt på litt ekstra der så hadde nok Hushovd og O'Grady havnet to plasser bakover. Tror du virkelig ikke de 2 hadde brent det kruttet som var å brenne? Jeg tror seriøst at hvis de hadde gitt blaffen i å se bak, og i stedet tråkket så fort de klarte, så kunne det gått. De så jo bak minst 10 ganger, og ikke bare forsiktig snu på hode mens de sykler, de stoppet jo nesten opp for å se seg bak... Det er jo nesten litt moromt at de ledet helt enormt gjennom nesten hele ettappen, og så i spurten de siste meterene blir de tatt igjen... Utrolig bra timing av hovedfeltet Eg gleder meg ikke til dette greiene. Like kjedelid som å se på flere timers maraton løping. Nei, det er her du tar fullstendig feil! Jeg også trodde det først, men etter å ha sett et par etapper skjønte jeg at det slett ikke bare handler om å trå fortest. Er utrolig masse taktikk, og regler som gjør det spennende og interessant. Jeg begynte for alvor å følge med i fjor, og i år har jeg forløpig fått med meg hver etappe (ikke helt fra starten... pleier å stå opp ca kl 15:00). Jeg har også sett de fleste fotballkampene i Euro2004, og konkluderer med at Tour de France så lang har vært mye mer spennende og underholdende. Følg med på TV2, de er flinke til å fortelle n00bs hva som skjer (du lærer mye). Takler ikke dialekten til han i Eurosport... Svensk/norsk? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Noen som fikk med seg gårsdagens dummeste spørsmål på eurosport? Hva skjer hvis en rytter må stå over en etappe? Tenker man før man sender inn spørsmålene? Edit: Kan jo legge inn denne også: Virenque lurte meg Hvis Virenque hadde blitt igjen hos Merckx så hadde han jo blitt tatt igjen av feltet. Det var ikke store rykket Virenque gjorde, Merckx så jo ut som det var like før han skulle dø. Endret 15. juli 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
piit Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Imponerende spurt nok en gang av Hushovd! Ingen som hadde sjans Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hvordan går det med Hinault? Noen som vet? Han fikk visstnok et lite brudd i en ryggvirvel. Skulle ikke være noe alvorlig, men det gjorde visst fa.. så vondt. Imponerende av Hushovd i dag! Helt rå til å spurte. mvh Pantera Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hadde de bare gitt på litt ekstra der så hadde nok Hushovd og O'Grady havnet to plasser bakover. Tror du virkelig ikke de 2 hadde brent det kruttet som var å brenne? Jeg tror seriøst at hvis de hadde gitt blaffen i å se bak, og i stedet tråkket så fort de klarte, så kunne det gått. De så jo bak minst 10 ganger, og ikke bare forsiktig snu på hode mens de sykler, de stoppet jo nesten opp for å se seg bak... Det er jo nesten litt moromt at de ledet helt enormt gjennom nesten hele ettappen, og så i spurten de siste meterene blir de tatt igjen... Utrolig bra timing av hovedfeltet Eg er nesten heilt sikker på at dei hadde klart det viss dei hadde samarbeida og holdt trøkket heilt til mållinja. Men som alltid så kan berre ein vinne, og i ein tdf etappe er det så enorm forskjell på å bli 1 og 2. Derfor blir det alltid mykje taktikk på slutten, ingen vil bruke det siste kruttet og så stopper det litt opp og så kjem "klungan"... Hovedfeltet er flink å time innkjøring av brudd, men ein skal hugse på at dei heile tida får sekundering, og viss 3-4 lag bestemmer seg for å kjøre har dei ca 30 mann dei kan velje av, så eit hovedfelt kan kjøre heilt enormt fort viss dei må. Må også sei at det var ein enorm prestasjon av Virenque i går. Nesten mistenkeleg bra.... Trur ikkje det er så lett å forstå kor stor prestasjon det eigentleg var... I starten av etappen var han med i så godt som alle bruddforsøk, og då var tempoet heilt vanvittig høgt. Mange hadde problem med å hengje med i hovedfeltet... Så parkerte han Mercx som er ein meget bra rytter, og sykla solo til mål i eit sinnsvakt bra tempo. Han sykla over 230 km med ca 39,5 km/h i snitt. 39 km/h var det raskaste tidssjemaet til arrangøren. Og sjølv om dei hadde rimeleg bra tempo i hovedfeltet (mange måtte sleppe) så tok dei berre (!) inn knappe 5 min på dei siste 80 km. Altså mindre enn 1 min pr mil på ein enkel ryttar i tet som hadde vore i brudd nesten heile etappen.. Nei, det var ein vanvittig prestasjon!! Thor Hushovd var jo konge i dag igjen!! McEwen var også sterk og er vel framleis kanskje den aller beste, men Hushovd har vist i år at han er blant verdas topp 3 beste spurtarar (særleg i litt tunge spurtar), og det er heilt rått bra!! Arvesen er jo kanontøff!! Sterkt undervurdert ryttar etter mi meining. Trur han vil prøve seg på søndag! Fotball-puddingar vs. tøffe syklistar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg sov over spurten i dag, det irriterte litt. Hushovd er knall sterk. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Så lenge det er litt motbakke i spurten så er han kongen, av en eller annen merklig grunn. Skulle tro det var den andre veien. Siden han var stor og tung i forhold til de andre at han skulle være bedre på de flate spurtene... Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Har vel noko med at han er så råsterk, men kanskje ikkje like hurtig som f.eks. McEwen. Når det går litt oppover blir rå kraft (kunne kjøre tunge gir) viktigare enn hurtigheit. Min teori Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det er vel så og si min teori også. Men det virker vel litt bakvendt for å si det sånn. Skulle nesten tro at en lett sykelist ville ha en større fordel i en motbakke. Se på Hushovd og McEwen, Hushovd veier sikkert 15-20 kilo mer, skulle nesten tro at det hadde noe og si. Men det vil jo si at mannen har en del mer muskler en McEwen, det er jo ikke mye fett på Hushovd. Men Hushovd har jo bevist dette gang på gang i touren, hver gang det går litt oppover så er han overlegen i spurten. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Og i dag skjedde det jo endelig noe, like gøy hver gang. Ulrich, Hamilton og en til som jeg ikke husker slapp veldig tidlig. Endelig fikk CSC noe igjen for alt de har lagt ned av arbeid den første uka... Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Skikkeleg action i går ja!! Kjempe underhaldning. Etappen i dag er endå tøffare. Sjølv om eg er litt Armstrong fan, så håper eg at ikkje all (nesten all) spenning er borte etter dagens etappe. Men først får eg ta meg ein treningstur i regnet... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Må si at Voeckler og han som kom på tredje imponerte meg veldig i dag. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Må si at Voeckler og han som kom på tredje imponerte meg veldig i dag. Voeckler imponerer stor ja, har guts den gutten der. Det blir ikke stor bedre enn i dag gitt, men det ble en lang dag med sykkel. Startet kl. 11 og byttet kanal 17.30. Det er godt det bare er en uke igjen I morgen er det en flat etappe, får håpe at det blir en massespurt. Sattser på at det ikke blir et brud som går inn i morgen. Håper på Hushovd. Jeg kan jo se langt etter de kr. som jeg satte på Iban Mayo. Kom jo inn 37 minutter etter Armstrong i dag. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Voeckler imponerer, ja. Ved noen anledninger så det jo ut som om fyren var like ved å daue, men alikevel kommer han seg. Men det spørs hvor lenge han klarer å beholde den gule trøya nå. Kanskje helt til neste tempo-etappe. US Postal blir vel for sterke der. mvh Pantera Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Voockler imponerer!!! Utruleg vilje!! Må sei at eg er imponert over Armstrong også, han er endå betre enn eg hadde forventa. Og Basso er jo kanon! Veldig overaskande utvikling av tour'n på desse to fjelletappane... Men det spørs hvor lenge han klarer å beholde den gule trøya nå. Kanskje helt til neste tempo-etappe. US Postal blir vel for sterke der. Det er to tempo etapper igjen, men ingen lagtempo. Så kor bra dei andre US postal ryttarane sykle betyr ikkje så mykje så lenge Armstrong sykle fort, og det vil han nok. Trur han vil slå Basso ganske kraftig spesielt på den flate tempoetappen som er svært lang, 55 km. Trur det kan skilje meir der enn opp Alp d Huez..Voecler har beholdt trøye lengre enn dei fleste hadde trudd, men han mister ho kanskje på tirsdag, og i alle fall på onsdag!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå