piit Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Bare en ting som jeg ikke helt skjønner: Det med at folk skal "trekke" hverandre opp.. Gjør det noe med at det blir lettere å tråkke for han bak om det er en som trekker han opp forfra? Skjønner ikke helt det her.. Ja, det blir lettere for de som ligger bak pga. luftmotstanden. Har hørt at det er fra 20-25% enklere å ligge bak en annen rytter, men ta det med en klype salt. Det er iallfall lettere å ligge bak. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hvis feltet kommer samlet på slutten kan jo alt skje, det er nok mange flere som vil kjempe om å vinne en etappe på Champs Elyssè en det er på de andre etappene. Tom Boonen har bra opptrekkere, han kan fort bli farlig. Det kan jo hende at noen blir sperret. Da kan det jo fort bli to mann mellom Hushovd og McEwen. Må jo se optimistisk på det!!! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Bare en ting som jeg ikke helt skjønner: Det med at folk skal "trekke" hverandre opp.. Gjør det noe med at det blir lettere å tråkke for han bak om det er en som trekker han opp forfra? Skjønner ikke helt det her.. Ja, det blir lettere for de som ligger bak pga. luftmotstanden. Har hørt at det er fra 20-25% enklere å ligge bak en annen rytter, men ta det med en klype salt. Det er iallfall lettere å ligge bak. Oki. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Bare en ting som jeg ikke helt skjønner: Det med at folk skal "trekke" hverandre opp.. Gjør det noe med at det blir lettere å tråkke for han bak om det er en som trekker han opp forfra? Skjønner ikke helt det her.. Ja, det blir lettere for de som ligger bak pga. luftmotstanden. Har hørt at det er fra 20-25% enklere å ligge bak en annen rytter, men ta det med en klype salt. Det er iallfall lettere å ligge bak. Opp til 35%. Bare prøv å sykle sammen med en kamerat som er litt dårligere til å sykle enn deg, mot vinden. Hvis han ligger bak deg vil han ikke ha problemer med å følge da du tar mesteparten av kraften fra vinden. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Synes Mcewen er litt "feig"... Han pleier alltid å legge seg på hjulet til hushovd og vente til de aller siste metrene før han kjører forbi... Det viser jo bare hvem McEwen mener er sin verste konkurent Håper at Thor går i et brudd på siste etappe uten at McEven ser det, og at han vinner alle spurtene under etappen + kommer først over målstreken. Det ville vært noe det! Kan ikke huske at det er et brudd som har fått lov til å gå helt inn de siste 10 årene. Grunnen er jo at det er såpass stor prestisje å vinne siste etappe. Det som er til Hushovds fordel er jo alt av spurtere som kan krype og gå, vil vinne den siste etappen. Så hvis han er fryktlig heldig så kan det komme nok folk mellom Thor og McEwen hvis han vinner den siste etappen, sånn at han får nok poeng. Men jeg tror ikke det kommer til å skje for McEwen kommer til å ligge klistret til bakhjulet til Thor. Thor må vinne og McEwen må ikke bli bedre en femte mann. Men det beste er jo hvist Thor klarer å ta noen poeng på de innlagte spurtene. Endret 24. juli 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Reiser selvfølgelig i morgen, midt i siste etappe. Nå når jeg var begynt å bli avhengig. Håper selvfølgelig at Thor klarer den grønne, men har mine tvil. McEwen er nok for taktisk god til det. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Da starter det snart! Tipper at det blir et lite rotterace mellom Klöden, Ullrich, Basso og Armstrong. Blir spennende! Lenke til kommentar
piit Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Er redd det ikke blir konkurranse i det hele tatt men. Armstrong er nok for sterk tipper jeg. Det som blir spennende er kamen mellom Basso og Klöden. Jeg håper på Basso! Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Avsluttning i morgen... Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Er dette siste etappe? Nest siste i dag. Siste i morgon. Trur det blir ein duell Armstrong vs Ullrich om seieren.. Eg trur faktisk Ullrich kan slå Basso med 4 min, men det vert nokm tøft... Trur ikkje Klöden slår Basso med så mykje, men truleg nok til at han går forbi i samandraget...Er eigentleg veldig spent på både Basso og Klöden... Basso har jo alltid slitt på tempo, men har vorte betre og betre i år. Har trent veldig mykje på det.. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Bare en ting som jeg ikke helt skjønner: Det med at folk skal "trekke" hverandre opp.. Gjør det noe med at det blir lettere å tråkke for han bak om det er en som trekker han opp forfra? Skjønner ikke helt det her.. Ja, det blir lettere for de som ligger bak pga. luftmotstanden. Har hørt at det er fra 20-25% enklere å ligge bak en annen rytter, men ta det med en klype salt. Det er iallfall lettere å ligge bak. Opp til 35%. Bare prøv å sykle sammen med en kamerat som er litt dårligere til å sykle enn deg, mot vinden. Hvis han ligger bak deg vil han ikke ha problemer med å følge da du tar mesteparten av kraften fra vinden. Kaggestad sa at det er kun 55% av kraften som kommer til nytte pga luftmotstand. Så å ligge på hjul har sine fordeler Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 85% av den totale motstanden på syklisten ligger jo i luftmotstanden så den påstanden der kan godt være korrekt dub. Gleder meg til i morra. Er ikke så stor fan av tempoetapper. Lenke til kommentar
piit Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Fy feite, Armstrong KNUSER jo all motstand! Om han ikke har åpnet aalt for hardt da, men det tviler jeg vel på. Artig at Basso holder unna for Klöden foreløpig da, men syns litt synd på Voeckler som taper den hvite. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Ser ut som at Armstrong vinner ja. Så Ullrich og Klöden. Synd for Basso i grunn.. Edit: Armstrong KNUSTE jo Ullrich!!! 1minutt og 1 sekund. Endret 24. juli 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
insider Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 utklassing igjen av amstrong... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Trenger man å si mer: Sterkt av Basso, hadde etappen vært 10k kortere så hadde han vel klart det... Lenke til kommentar
piit Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Han er umenskelig sterk! Er vel bare å gratulere. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Nå er siste etappe i gang! Måtte Thor vinne den grønne trøya og dagens etappe! Lenke til kommentar
piit Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Omg, har dere TV2 Xtra? (eller hva det heter) To timer til det begynner på TV2/Eurosport igjen jo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå