Tfosheim Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Forbrukerombudet refser NextGenTel NextGenTel "glemmer" å opplyse om en rekke fordyrende elementer i sin reklame og forteller heller ikke noe om dekningsområdene sine. Nå har Forbrukerombudet gitt selskapet to dager til å komme på bedre tanker. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har sett mye villedende reklame fra mange av de store firmaene her i Norge så NGT er ikke alene om dette fenomenet. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Heh, nei, NGT er ikke de første som gjør det, og jeg synes vel egentlig ikke det er så veldig ille heller. Begynner å bli en vane at kjeder ikke opplyser om alle bakdelene ved produktet de leverer. Men det beste hadde jo selvfølgelig vært at ingen gjorde slikt. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Syns de burde få ny refs for den såkalte kunde"servicen" på ny og jeg.. helt på trynet! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 så synd! nå bestiller jeg ikke echo som jeg hadde tengt! NGT skal få Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Problemet er at Forbrukerombudet ikke har myndighet til å ilegge bøter; da hadde nok synderene ryddet raskere opp etter seg. Reglene slik de er idag gjør det vanskelig å forfølge virksomheter som lever i gråsonene annet enn ved å spikre dem opp i media. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Dette var jo på tide, NGT har mye villedende reklame. Lenke til kommentar
chil Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Det er slett ikke bare ngt som har det, tror ALLE store firmaer har noe i samma duren. Jeg har ingen probelmer lenger med å lese reklamen slik den må leses.. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Det er slett ikke bare ngt som har det, tror ALLE store firmaer har noe i samma duren. Jeg har ingen probelmer lenger med å lese reklamen slik den må leses.. Men det er MANGE som leser den som den står oxo! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jau, de er vel ganske åpenbart skyldige i dette. For min del har jeg ikke orket å hisse meg opp over det, siden jeg er såpass fornøyd at jeg når som helst kunne fornyet en 2års bindingstid. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Er enig med forbrukerombudet... I fjor bestillte jeg "sommer smil" pakka som ville oppgradere den tids charlie linje på 1300/512 til 4mbit linje... I hele sommer fikk jeg bare ca 2000/512, jeg ringte minst 20 ganger (bokstavlig talt) og fikk til svar: Dere er desverre utenfor dekning. Ingen penger tilbake, og ingen unnskyldning. De skulle i det minste sagt ifra, før jeg bestillte, eller etter så de kunne gitt meg en sjans til å avbestille. Jeg mener... SERRIØST! er litt forskjell mellom oppgradering på 700kbit og 2700kbit... Endret 22. juni 2004 av King_mephisto Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Patetisk å se noen NGT-kunder her som gidder å ta ISP`en sin i forsvar! Det skulle ikke være noe problem å få med all relevant info i en reklame, og det gjelder alle selskaper. Ikke noe vanskelig å si eller skrive dette i en reklame: -Priser forutsetter 2år bindingstid og et etableringsgebyr på ****,- -forutsettning om at det er dekning der du bor. Endret 22. juni 2004 av langtongting Lenke til kommentar
Lou Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Enig med dårlig opplysning om dekning, men ellers blir det syting. Er det ikke vanlig å lese vilkårene før man tegner? Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 ser jo at mange reklamerer for solide linjer til en billig penge det var jo en som reklamerte her på HW med 3000 kb linje for 319 kr eller noe med det stod med liten skrift Fra 319 mener det var catch eller noe ser egentlig ikke at du kan reklamere for brebånd og si maxlinja di og opplyse om den billigste prisen så lenge det står klart og tydelig om en fra pris man kan jo ikke sette opp hele regelverket om betingelser heller i en liten reklamesnutt Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Enig med dårlig opplysning om dekning, men ellers blir det syting. Er det ikke vanlig å lese vilkårene før man tegner? Er det virkelig så vanskelig for NGT og alle andre å få frem den infoen som gjelder? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) ?? Ta med om manglende dekkning i områder? Skulle likt og sett dette i Telenor sine reklamer, de nevner ikke et ord og får gå fri? Fysj Endret 22. juni 2004 av Snabben Lenke til kommentar
So|o Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Blir villedende når prisene de oppgir forutsetter 2 års binding uten at de skriver dette tydelig.. De er vel nesten de eneste som opererer med så lang binding NGT med 1 års binding er rett og slett dyrt Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hmm... jeg har selv ikke NGT og finner det neimen ikke vanskelig å finne frem på deres sider. 12 måneders BINDING koster det samme som 2 års kontrakt. Forskjellen går tydelig frem Altså.. de har 4 forskjellige nivåer.. 12 måneders binding, 1 års kontrakt, 2 års kontrakt og løpende kontrakt. Forskjellen er vel ikke så vanskelig å forstå utfra NGT sine sider, Kontrakt er kun en avtale om fast pris, binding er nesten det samme, men der har du bundet deg til NGT, og kan dermed ikke si opp uten noe gebyrer. Om man har kontrakt, kan man si opp dette når som helst uten gebyrer. Poenget, egentlig har de ingen grunn til å klage, står jo egentlig veldig klart forskjellen, mener jeg. Og ja, det er merkelig at NGT må opplyse om dette i reklamer som ikke står på nettsidene, gjør telenor det? Nei, kun om pris, dekning opplyser de ingenting om. Merkelig at NGT må opplyse om dette, når det gjelder binding og kontrakt og hvor lenge man må ha en slik kontrakt for å få prisen, synes jeg det er rimelig at NGT opplyser om i sine annonser i aviser og blader. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 ser absolutt ikke noe problem med reklamen til NGT. NGT lager en reklame for et produkt som de kan levere til oppgitt pris. At det er enkelte betingelser er rett og slett helt vanlig. Og det er noe folk må regne med. Og jeg vet ikke om andre som driver reklame uten betingelser som er skjult.. men på NGT`s sider er det lett å finne betingelser.. det er det ikke på alle andre sider det blir drevet reklame for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå