Gå til innhold

Hjelp til å finne deler til vannkjøling


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å legge inn vannkjøling i systemet mitt, men dette er første gang og er ikke helt sikker på alle delene som jeg trenger. Jeg har funnet fram til noen deler som jeg veit jeg trenger men det fins alltid noen småting som man glemmer.

Systemet jeg har nå blir bare ca 40 grader, max 50 grader, så det jeg legger vekt på er støy, minst mulig av det.

Det jeg har funnet er:

 

AC vannblokk, CPU, "cuplex"

Eheim 1046

AC radiator, "airplex EVO 240"

AC vanntank, "aquatube", Sølv

Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A)

Zalman spenningsregulator

 

Jeg veit jeg trenger slanger, men er ikke sikker på størrelsen. Har titta litt hos microplex og har funnet Kuriyama, slange 1/4"ID - 3/8"OD men er ikke sikker på om det er riktig størrelse. Er den riktig eller trenger jeg en annen, som f.eks Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD?

 

Hva annet trenger jeg og funker de komponentene bra sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å legge inn vannkjøling i systemet mitt, men dette er første gang og er ikke helt sikker på alle delene som jeg trenger. Jeg har funnet fram til noen deler som jeg veit jeg trenger men det fins alltid noen småting som man glemmer.

Systemet jeg har nå blir bare ca 40 grader, max 50 grader, så det jeg legger vekt på er støy, minst mulig av det.

Det jeg har funnet er:

 

AC vannblokk, CPU, "cuplex"

Eheim 1046

AC radiator, "airplex EVO 240"

AC vanntank, "aquatube", Sølv

Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A)

Zalman spenningsregulator

 

Jeg veit jeg trenger slanger, men er ikke sikker på størrelsen. Har titta litt hos microplex og har funnet Kuriyama, slange 1/4"ID - 3/8"OD men er ikke sikker på om det er riktig størrelse. Er den riktig eller trenger jeg en annen, som f.eks Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD?

 

Hva annet trenger jeg og funker de komponentene bra sammen?

Ville heller ha kjøpt slanger på Clas Ohlson var jeg deg! Har dem selv og de er myke og gode ellers ser det ut som en knallpakke bortsett fra at jeg ville bytta ut Eheim 1046 pumpa med 1048 siden denne yter mye bedre til en 70 - 80 kr ekstra! Pluss at jeg ville heller ha kjøpt en blokk som har nippelen rett over core, men cuplex blokka yter vel godt den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...