Grimme Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har bestemt meg for å kjøpe meg et billig digitalkamera som tilleggskamera til min speilrefleks. Det står nå mellom to kamera. Det ene har 3,14 M.pix., og det andre har 3,98. 3,14 M.pix kameratet har det meste av funksjoner jeg ønsker, mens det andre mangler noen manuelle innstillinger, slik at det er 3,14 M.pix kameraet som frister mest. 3,14 M.pix kameraet får skryt for bildekvalitet, mens 3,98 kameraet har høy bildekomprimering uten mulighet for å endre denne. I tillegg står det at det skarper bildene kraftig, slik at det kan oppstå hvite områder i overgangen mellom mørke og lyse områder i bildene. Det jeg lurer på da er om jeg trygt kan velge 3,14 Mpix kameraet siden det andre kameraet tar bilder med enkelte feil som muligens vil vises på en forstørrelse. Lenke til kommentar
Grimme Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Kameraene er Canon powershot A75 og Kodak dx6440. Lenke til kommentar
Lamo Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Du burde nok kjøpe A75 viss det andre ikke har alle funksjonene du ønsker.. Tror nok A75 gir best bilder uansett.. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Høres jo ut som du trygt kan velge A75. Lenke til kommentar
Grimme Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Takk for hjelpen. Men jeg fant et Konica Minolta Dimage Z1 til bare 400,- mer enn A75. Da får jeg jo 10x zoom Tipper det blir det istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå