Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dagbladet-journalist svarer om WLAN :P

Anbefalte innlegg

sjekk denne.

Les hele artikkelen før dere skriver noe, det virker som han ikke har peiling...

Mange er overdrevent opptatt av sikkerhet når det gjelder wlan.
Jeg deler selv ut min bredbåndslinje hjemme med de som måtte bo i nabolaget.
Endret av pett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les hele artikkelen før dere skriver noe, det virker som han ikke har peiling...

Klippet fra linken:

Som alltid når du er på nett, bør du passe på at du har en brannmur på datamaskinen din, slik at andre som er på nettverket ikke kan snoke på harddisken din.

Jeg ser ikke det helt store problemet med dette når han åpenbart bruker wlan kun som en link mot internett.

Lenke til kommentar
Selve artikkelen var jo ikke så fryktelig ille.. Husk at det er Dagbladet du leser.

Joa, men han oppfordrer jo folk over hele norge til å dele ut Wifi tilkoblingen sin til alle selv om det er abbonenten på linja som er ansvarlig for alt som skjer på den. Burde i det minste ha hatt en advarsel til folk der... men ok, det var bedre enn f.eks laptop guiden til vg som ble postet her for en stund siden...

Endret av pett
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at noen gidder å dele ut wlan'et sitt i utgangspunktet. Greit nok med firewall'er osv. for å hindre noen å snoke på akkurat din maskin, men alt køddet de kan gjøre på ditt abonnement og i realiteten ditt navn er noe helt annet. Hvorfor ta risken? Misforstått snillhet, spør du meg.

Den dagen purken banker på og beslaglegger utstyret hans får vel pipen en annen lyd. Selv om han selvfølgelig med tid og stunder klarer å bevise at det ikke er han som aktivt har spredt virus eller hacket en eller annen bank, så går det likevel noen uker og måneder før man får utstyret tilbake og ikke minst blir renvasket. Kardemommeloven... yea right. Utakk er verdens lønn.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...