Raring Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Går dette greit? Windows er lagt til fra før også lager jeg en partisjon på 512mb som er swap. Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Det går fint. Pass på å ha noe upartisjonert harddiskplass som Linux kan benytte seg av . I mange distroer finnes det også egne partisjonertingsverktøy, men jeg er usikker på om disse kan endre størrelse på allerede eksisterende partisjoner. Lenke til kommentar
Raring Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Jeg har tenk til å innstallere Red Hat Linux 9. Her er de eksisterende diskene: C:\ tom (vet ikke hvorfor jeg laget den:-)) 1GB D:\Windows og et par programmer 36,2GB E:\Ekstern disk med mye rart på samma det Og hva jeg har tenkt til: C:\Swap til linux Nå som jeg har den kan jeg jo bruke den til noe nyttig! D.\Windows og linux E.\Programmer (både linux og windows.) Så er mitt spørsmål: vil dette gå bra? edit: leif Endret 22. juni 2004 av Raring Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hmm: 1: RH9 er gammelt. Bruk fc2. (kan sies å være RH11) 2: Bruk partition magic til å lage ledig plass på disken din (upartisjonert). Du vil trenge ca 10 GB (slett c: og krymp d:) Glem å bruke den flyttbare til å legge inn programmer på. Den kan du bruke til å ha filer) 3: Installer FC2. Velg "automatisk-parisjonering --> bruk ledig plass" 4: FireWire: installer alle oppdateringer Lenke til kommentar
Raring Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Så det blir: D:\ca.24GB og C:\ca.10gb? Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 ingen som har fortalt deg at i Linux så heter ikke partisjonene C: og D: osv. de har ikke noe stasjonsbokstav. så når du skal legge av litt plass til linux gjør du dette i Partition magic. legg av f. eks 5 GB eller oppover alt etter hva du vil selv. så setter du i cd`en og begynner installasjonen. når du kommer til partisjoneringen så lar du Linux partisjonere disken din automatisk. dette er enklest og skaper minst problemer. når du er ferdig med dette er du i gang. Lykke til. Lenke til kommentar
Raring Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 takk Nå skjonte jeg litt mer... Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 du kan ikke ha Windows og Linux programmer på samme partisjon. dette ville også bli litt dumt hvis det gikk an. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) du kan ikke ha Windows og Linux programmer på samme partisjon. dette ville også bli litt dumt hvis det gikk an. Det var nytt for meg. Men wil, jeg tror du tar feil. "hvorfor skulle ikke dette gå. kan noen si meg det?" Endret 24. juni 2004 av sim Lenke til kommentar
dvj Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) du kan ikke ha Windows og Linux programmer på samme partisjon. dette ville også bli litt dumt hvis det gikk an. husker første gangen jeg prøvde linux.. hele linux instalasjonen var 1 fil på en fat32 partisjon og hvorfor sko det ikke gått ann å ha linux program på en fat32 partisjon? Endret 24. juni 2004 av dvj Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 sette alt til +x? Men når du har alt på en fil på en fat-partisjon blir det vel litt anderledes - da lager du vel egentlig et virituellt filsystem inne i en fil... Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 sorry, kom på det i ettertid når jeg begynte å tenke meg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå