kaaasen Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg har forsøkt å installere både Win2k Pro (eng) og WinXP Pro (eng) på en ny-formatert disk. Men hver gang jeg skal begynne å legge det inn står det at det ikke går ann å installere fra DOS - så derfor må jeg først legge inn Win95 (norsk), for så å legge inn Win2k / WinXP. Er det en måte å kunne "rein-installere" Win2k / WinXP på? Er det mulig f.eks å gå inn i BIOS og starte opp med cd'en slik at jeg kan rein-installere det? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 23:31, kim_a55 skrev:Jeg har forsøkt å installere både Win2k Pro (eng) og WinXP Pro (eng) på en ny-formatert disk. Men hver gang jeg skal begynne å legge det inn står det at det ikke går ann å installere fra DOS - så derfor må jeg først legge inn Win95 (norsk), for så å legge inn Win2k / WinXP.Er det en måte å kunne "rein-installere" Win2k / WinXP på?Er det mulig f.eks å gå inn i BIOS og starte opp med cd'en slik at jeg kan rein-installere det? Jepp, å installere 2000 / XP fra CD er det beste. Gå inn i bios (Del, F1, INS) ved boot, velg å boote fra CD. Alle 2000 og XP CD'er skal være bootbare. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Var akkurat det jeg har hatt en mistanke om skjønner du =) Skifta fra XP til ME, men jeg angrer noe voldsomt - det er så ustabilt som det går ann å få blitt. Maskinen restarter til og med seg selv innimellom mens jeg holder på med den!!! Hva vil du anbefale? Jeg bruker maskinen mest til Internett, men også en del spilling og skolearbeid. Er Win2k eller WinXP best da? Alle kan komme med innvendelser hvis man vil. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: kim_a55 skrev (2002-04-17 23:43):Var akkurat det jeg har hatt en mistanke om skjønner du =)Skifta fra XP til ME, men jeg angrer noe voldsomt - det er så ustabilt som det går ann å få blitt. Maskinen restarter til og med seg selv innimellom mens jeg holder på med den!!!Hva vil du anbefale? Jeg bruker maskinen mest til Internett, men også en del spilling og skolearbeid. Er Win2k eller WinXP best da?Alle kan komme med innvendelser hvis man vil. Windows Xp ville jeg har valgt. Win2k virker litt for serverbasert OS for meg, og jeg kategoriserer meg selv som en normal bruker. Lenke til kommentar
plorentz Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Har en maskin med T-bird og win XP. rota med å oppgradere HK og det ble rot i win xp. Prøvde å boote fra CD og installere WIN XP på nytt, men det fungerer ikke. Maskinen prøver å installere, men når han kommer til filene om FAT og NAFS? så stopper det og skjermen blir blå med masse feilmeldinger. Tror disken er helt rota til og trtenger en formatering, men hvordan skal jeg få det til. Per Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Bruk en DOS eller Win98 oppstartsdiskett med CD-ROM støtte. Etter oppstart med diskett, gå inn på CD-ROM'en, deretter inn i i386 mappa og skriv winnt.exe Da kan du installere XP/2000/NT uten å ha et operativsystem installert fra før. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Men... man kan fortsatt velge om man vil ha FAT32 eller NTFS-filsystem, ikkesant? Lenke til kommentar
madmanX Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 jeg ville tatt ntfs p.g.a sikkerheten...... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 bare en liten kommentar til det som Spirograf sa, du må huske å kopiere over Smartdrv.exe fra windowsmappa de til bootdisken og starte programmet FØR du starter installasjonen, hvis ikke tar det omtrent et døgn å kopiere alle filene (ja, er ikke overdrivelse en gang, en kamerat av meg brukte over 24 timer.. hehe ) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Altså... jeg har ikke noe som er verdt å stjele, og jeg har ALLTID brukt FAT32 (etter FAT32 kom da såklart)... Er ikke FAT32 mer praktisk med tanke på kompatibilitet og sånn da? Lenke til kommentar
madmanX Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 skal du gjøre win 98/ME også må du ha FAT32!!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-19 14:32, kim_a55 skrev:Altså... jeg har ikke noe som er verdt å stjele, og jeg har ALLTID brukt FAT32 (etter FAT32 kom da såklart)... Sikkerhet i 2 dimensjoner: Innbrudd og korrupte filer. Med Fat32 vil jeg anta du får 100 ganger så ofte korrupte filer ved en krasj enn ved bruk av NTFS. Quote: Er ikke FAT32 mer praktisk med tanke på kompatibilitet og sånn da? Hvis du mener kompabilitet at Windows 95/98/ME ikke kan lese NTFS-partisjoner (uten 3d parts programvare), så har du et kompabilitetsproblem, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå