Gå til innhold

FX5950 eller 9800XT?

Gjest Slettet-GULVEX9f

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GULVEX9f

Jeg har tenkt til å kjøpe nytt sjermkort nå. Jeg har fundert litt fram og tilbake, og jeg står mellom to kort:

Creative 3D Blaster 5950 Ultra 256MB

og

Club3D Radeon 9800XT 256MB

FX5950 får jeg for 2999,- mens 9800xt får jeg for 3348,-

Jeg kommer til å bruke kortet til spill, og litt videoredigering.

Hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GULVEX9f

Takk for tipset. Etter hva jeg ser kommer ikke x800 på lager de stedene jeg har sjekka før uti juli, så det blir noe venting da... :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GULVEX9f
Netshop hadde inne noen HIS X800pro kort... der trenger du ikkje og vente...

Jeg sjekka akkurat på netshop.no, og der står det at det første x800 kortet ikke kommer før 05.07.... :hmm:

Lenke til kommentar

Det er nok verdt ventetiden på et så mye bedre kort, ingen har inn x800pro for øyeblikket da. Kan fort bli litt venting hvis du ikke allerede har rukket å kapre deg et av de få kortene som var igjen. Men vent på x800 pro, mye bedre enn 9800 pro og 9800 xt.

Lenke til kommentar
Jeg sjekka akkurat på netshop.no, og der står det at det første x800 kortet ikke kommer før 05.07.... :hmm:

Hadde du sjekka på netshop for ca time siden hadde de fortsatt 1 kort igjen...hadde vel 3 kort igjen i dag tidlig.

Har æren å ha et av de HIS kortene på vei til meg :dribble:

Men bare følg med, kansje noen får inn noen x800 kort en dag...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ta et Geforce 6800 GT ?

For all del, han kan jo godt ta et GeForce 6800gt også, det må han nesten finne ut av selv. Men trodde x800pro var litt billigere da.

Så kan du jo ta i betraktning at doom3 skal kjøre best på GeForce kortene og HL2 skal kjøre best på ATi. Ihvertfall det jeg mener å ha lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...