kristian_hoff Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Når jeg plugger i harddisk nr. 2 og starter PC-en restarter PC-en automatisk og ber om å innstallere windows på nytt. Må ha inn wiondows på nytt for å få starta maskina. Hva kan vere grunnen til det problemet? Har S-ATA disk. Endret 23. juni 2004 av kristian_hoff Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 kanskje du må ordne i bios, eller hva bruker du te master og slave osv ? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 IDE eller S-ATA? Høres kanskje ut som et master/slave problem ja, dersom du har IDE... Lenke til kommentar
obos Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 enig med surbz00r og hauer. tror det er master/slav problem Lenke til kommentar
kristian_hoff Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Har S-ata disk så det kan vel ikke vere et master/slave problem? Kan det vere noe lignende med S-ata? Endret 23. juni 2004 av kristian_hoff Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har S-ata disk så det kan vel ikke vere et master/slave problem? Kan det vere noe lignende med S-ata? Har dårlig peil på S-ATA, og det meste annet slikt for den saks skyld. S-ATA opererer jo ikke med master/slave, så det kan vel dermed ikke være problemet... Da er det nok BIOS-innstillingene, som jeg heller ikke har mye peil på Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Kan det være "Boot order" i bios? Bare et forslag.. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Nei det tror jeg ikke. 1 forslag for å få detta problemet ut av verden er å installere windwos på nytt as simpel as that Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hmm, får ikke ofte s-ata disker id=0 og dermed høyre prioritet en p-ata disker? Sjekk boot sekvensen i bios som folk sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå