Gå til innhold

9800Pro Vs. X800Pro?

Zjaxy

Anbefalte innlegg

Produsenten er Sapphire, og det jeg lurer på er om bør jeg satse på X800 eller 9800Pro. Vet at det er mange poster om dette emnet men har ikke akkurat fått de svarene jeg vil ha!

:roll:

:thumbup: Har sis 315 akkurat nå :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig nødvendig med x800pro? Har 9800 pro selv, en kamerat har kjøpt x800pro. Spillene som vi har sammenlignet, ser vi omtrent ingen forskjell på. Det må i så fall være litt eye candy i Far Cry f.eks. :hmm:

Lenke til kommentar
Er det egentlig nødvendig med x800pro? Har 9800 pro selv, en kamerat har kjøpt x800pro. Spillene som vi har sammenlignet, ser vi omtrent ingen forskjell på. Det må i så fall være litt eye candy i Far Cry f.eks. :hmm:

Spillet går glattere, hakker litt mindre? Sett oppløsninga til 1280X1024 med 4XAA og 16XAF så vil du merke forskjell, også i 1600X1200. Det blir for dumt å si at dere ikke merker noen forskjell. Dere kjører kanskje oppløsnimga i 1024X768, da er det ikke så mye å hente. Kort forklart: Sett opp oppløsningen og skru på AA of AF, da blir 9800PRO tvunget ned på kne. En ting til: Kompisen din er mer fremtidsrettet mot nyere spill enn det du er.

Lenke til kommentar

Kompisen din er mer fremtidsrettet mot nyere spill enn det du er. Kan så være, vi får se om 6-12 mnd. hvem som er mest fremtidsrettet. Personlig så tror jeg ikke x800pro(agp) :nei: er så fremtidsrettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Personlig så tror jeg ikke x800pro(agp) :nei: er så fremtidsrettet.

Det tror jeg. Om den PRO/XT modden funker er det jo sweet. Hørte/leste at PCI-e ikke ga så kraftig boost her om dagen.

Lenke til kommentar
Kompisen din er mer fremtidsrettet mot nyere spill enn det du er. Kan så være, vi får se om 6-12 mnd. hvem som er mest fremtidsrettet. Personlig så tror jeg ikke x800pro(agp) :nei: er så fremtidsrettet.

altså PCIx vil ikke øke ytelsen på grafikk kort på enda ei god stund(vil jeg tro) kortet klarer jo ikke utnytte agp8x engang..

Lenke til kommentar
altså PCIx vil ikke øke ytelsen på grafikk kort på enda ei god stund(vil jeg tro) kortet klarer jo ikke utnytte agp8x engang..

Kansje ikke det, men hvis han skal skifte hovedkort da? til et som har pci-E? da er det kjiipt og kjøpe nytt skjermkort når det gamle hadde holdt lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...