Wizendraw Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg har nettopp installert linux (fdc2), men har litt problemer med grub. Begge OSene ligger på samme disk (A), og jeg har to disker. Når jeg installerte linux ble det sånn at grub la seg på den andre disken(B). Når jeg så starter pcen og A står som first boot så laster den win uten videre. Hvis jeg bytter i BIOS sånn at den skal boote fra B så starter grub. Her kan jeg velge mellom Windows (som jeg konfigurerte selv, kanskje det som er prob.), og to "versjoner" eller noe av fedora. Hvis jeg velger fedora går alt bra, men hvis jeg velger Windows så kommer det at den mangler en eller annen fil. Er det noen måte å konfigurere grub på, eller må jeg bare fortsette å bytte i BIOS? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 dette går bra det. Lim inn hva som står i grub.conf - så kan de som bruker grub sikkert komme med en løsning. Ellers så vedder jeg på at det ikke er vanskelig å finne et svar med Google Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 sto noe greier om dette i noen av svarene på FC2 guiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå