MaxCPU Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Har lenge sett på bærbar pc, men etter å ha lånt en flere år gammel IBM har jeg blitt så forelsket i det merke at jeg har vondt for å bestille noe av det andre jeg har sett på. Spørsmålet er derfor hvor jeg som privatperson kan kjøpe IBM laptop billigst mulig i Norge? Gjerne en butikk med litt utvalg slik at jeg kan revurdere litt overdrevne krav mot lavere priser. Jeg vet at det er mulig å få IBM billigere enn de veiledende prisene rundt 40 000,-, spørsmålet er nok en gang hvor og hvordan? Edit: Til opplysning har jeg allerede sjekket ut www.laptop.dk, men dette ble jo utenfor Norge. Evt. mulig å sende til postkontoret i Svinesund (EU), hente der for så å "glemme" mva? Endret 22. juni 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
akerman Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 won't do you much good... if it's sent from Denmark (EU) to another EU country, you avoid Norwegian taxes, but you still have to pay Danish ones = 25%, which are already included in the price. If you have it shipped to Norway, then you pay (Danish price/125)*100 up front, but when it enters Norway, you have to pay Norwegian mva, which is around 25% right? So either way, it comes out to about the same.. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) It seams like you're able to read norwegian, but I'll write english just to be sure. The reason I mentioned laptop.dk is they're cheap for "the regular man"! In Norway the laptops seams to be more expensive, but some people are able to get a lot of discount (companies for instance). Your're right, danish tax is 25%, norwegian: 24%. But: If the laptops are cheaper in Denmark, then I can by one there, have it sent to Svinesund and pick it up there. Without paying the norwegian tax, just the danish. It's too much paperwork for 1%... Edit: Hey! You already have the laptop I love! Endret 22. juni 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 blir det ikke svensk moms hvis den blir sendt til sverige? Lenke til kommentar
hce Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 blir det ikke svensk moms hvis den blir sendt til sverige? Ikke siden det er innenfor EU Lenke til kommentar
Cera Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Når du bestiller fra Danmark til Norge, trekker du fra dansk moms og legger til norsk moms.... Lenke til kommentar
Cera Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) *dobbelpost* Endret 22. juni 2004 av Cera Lenke til kommentar
brainware Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Få bedriften du jobber i til å melde seg inn i Datateam. Da kan du som ansatt i bedriften handle PC'en gjennom IBM forhandler til tilbudspris. Det er bare tilbud på IBM's bærbare/toppmodeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå