Gå til innhold

IBM - billigst mulig?

Anbefalte innlegg

Har lenge sett på bærbar pc, men etter å ha lånt en flere år gammel IBM har jeg blitt så forelsket i det merke at jeg har vondt for å bestille noe av det andre jeg har sett på.

Spørsmålet er derfor hvor jeg som privatperson kan kjøpe IBM laptop billigst mulig i Norge?

Gjerne en butikk med litt utvalg slik at jeg kan revurdere litt overdrevne krav mot lavere priser.

Jeg vet at det er mulig å få IBM billigere enn de veiledende prisene rundt 40 000,-, spørsmålet er nok en gang hvor og hvordan?

Edit: Til opplysning har jeg allerede sjekket ut www.laptop.dk, men dette ble jo utenfor Norge. Evt. mulig å sende til postkontoret i Svinesund (EU), hente der for så å "glemme" mva? :dribble:

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

won't do you much good... if it's sent from Denmark (EU) to another EU country, you avoid Norwegian taxes, but you still have to pay Danish ones = 25%, which are already included in the price.

If you have it shipped to Norway, then you pay (Danish price/125)*100 up front, but when it enters Norway, you have to pay Norwegian mva, which is around 25% right?

So either way, it comes out to about the same..

Lenke til kommentar

It seams like you're able to read norwegian, but I'll write english just to be sure.

The reason I mentioned laptop.dk is they're cheap for "the regular man"! In Norway the laptops seams to be more expensive, but some people are able to get a lot of discount (companies for instance).

Your're right, danish tax is 25%, norwegian: 24%. But: If the laptops are cheaper in Denmark, then I can by one there, have it sent to Svinesund and pick it up there. Without paying the norwegian tax, just the danish. It's too much paperwork for 1%...

Edit: Hey! You already have the laptop I love! :dribble:

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...