Freem@n Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hei Har for øyeblikket en stygg og stor Dell Dimension 4600. Den har følgende spesifikasjoner: P4 2,66 GHz 533 FSB 512 DDR RAM (3200) Dvd og cd brennner combo 120 GB harddisk Ati Radeon 9800 15” flatskjerm og mus/tastatur Poenget er at jeg i det siste har blitt lysten på et shuttle system. Får over sommeren litt ekstra kapital til å bruke. Men har en del muligheter: 1. Kjøpe en shuttle(har jo innebygd hovedkort) og sette delene fra DELL’en inn i den. Er dette mulig? Er i så fall lysten på å overklokke 9800 kortet til XT(kjøleløsning?) og kanskje overklokke prosessor litt hvis dette er mulig. 2. Selge hele saken kjøpe Shuttle AMD 64-bit system og en ny 17” NEC flatskjerm. Hva ville dere gjort? Og hva er mulig? Vennligst kom med forslag. Gleder meg uansett til å bygge en pc(minimal tidligere erfaring) Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 kom med kommentarer Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Shuttle slipper en ny serie med barebone i løpet av juli, så jeg anbefaler deg å sitte på gjerdet i et par uker til. Les tester! Ellers kan jeg ærlig innrømme at barebone småmaskiner er trange og koster mye, men bonusen er en liten kraftpakke som ser lekker ut og tar lite plass. Bygg maskin på PSData eller Kompletts webshop. Det du trenger: Prosessor, harddisk, optisk leser/brenner (dvd-brenner), ram og ekstra skjermkort om du skal gjøre noe som er krevende for grafikkort. Anbefaler USB-floppy eller minnepinne i stedet for en intern floppydrive. Det gjør at du får plass til en ekstra harddisk inni om du skulle ha behov for litt mer plass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Ellers kan jeg ærlig innrømme at barebone småmaskiner er trange og koster mye Så 2.5k for hovedkort, kabinett, psu og kjøleløsning til AMD 64 er dyrt? Det at SFF er dyrt, er litt overdrevet. Det har blitt såpass billig nå. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 My thoughts exactly Wh1te Pluss at SFF pc'er er en hit with the ladies uansett, ser du ut som det blir løsning 2(amd64 sff). Har avtale om å selge pcen til en kis til høsten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå