Gå til innhold

Mikrofonen er defekt!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte kamera i Nepal for 18 mnd siden. Men jeg har det internasjonale garantikortet og ringte SOny Norge for å føre om det var en garantisak. De sa at siden jeg kjøpte kamera i utlandet var garantitiden bare på seks måneder. Det kan vel ikke stemme? Står det ikke i kjøpsloven at du uansett har 2 års garanti? Det er vel derfor det skal finnes en internasjonal garanti.

Har noen vært borte i dette problemet med Sony DCR-TRV18E- PAL før? I verste tilfelle kan jeg vel kjøpe en ekstern mikrofon. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpsloven gjelder der norsk rett kommer til anvendelse, det er kjøp og salg i Norge og fra norske forhandlere. I Nepal gjelder Nepalsk (????) rett og de tilleggsforpliktelser forhandleren og/eller Sony har forpliktet seg til gjennom salgskontrakt. Vanligvis er det jo ingen "salgskontrakt" for slike kjøp, da kommer garantivilkårene spesifisert i garantien som fulgte med kameraet inn. Du får se hva som står i de garantivilkårene om garantiens varighet, sannsynligheten er vel stor for at Sony Norge vet hva de snakker om når de hevder 6 mnd, men det kan ikke skade å sjekke.

Uansett - kjøpsloven vil ikke komme til anvendelse i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...