arkela Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg kjøpte kamera i Nepal for 18 mnd siden. Men jeg har det internasjonale garantikortet og ringte SOny Norge for å føre om det var en garantisak. De sa at siden jeg kjøpte kamera i utlandet var garantitiden bare på seks måneder. Det kan vel ikke stemme? Står det ikke i kjøpsloven at du uansett har 2 års garanti? Det er vel derfor det skal finnes en internasjonal garanti. Har noen vært borte i dette problemet med Sony DCR-TRV18E- PAL før? I verste tilfelle kan jeg vel kjøpe en ekstern mikrofon. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Kjøpsloven gjelder der norsk rett kommer til anvendelse, det er kjøp og salg i Norge og fra norske forhandlere. I Nepal gjelder Nepalsk (????) rett og de tilleggsforpliktelser forhandleren og/eller Sony har forpliktet seg til gjennom salgskontrakt. Vanligvis er det jo ingen "salgskontrakt" for slike kjøp, da kommer garantivilkårene spesifisert i garantien som fulgte med kameraet inn. Du får se hva som står i de garantivilkårene om garantiens varighet, sannsynligheten er vel stor for at Sony Norge vet hva de snakker om når de hevder 6 mnd, men det kan ikke skade å sjekke. Uansett - kjøpsloven vil ikke komme til anvendelse i dette tilfellet. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Det er ikke sikkert at ekstern mikrofon vil hjelpe. Du må eventuelt sjekke det. Det kan hende feilen ligger et annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå