Raijin Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Mitt oppsett: ABIT Ic7 MAX-3 P4 2.6C Maxtor 160GB Sapphire 9600XT Corsair XMS PRO 4000 512 SUNTEK kabinett. Når jeg går inn i Bios, for å sjekke pc'ens temp. ser jeg at cpu'en har en temp. på 53 grader C. Er dette mye, når man bare er inne i Bios? Har ingen kabinett vifter. De viftene jeg har, er de som fulgte med CPU og Skjermkort. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 53 grader er ikke spesielt høyt i seg selv, men hvor høy temperatur har du i kabinettet ditt etter et par timers spilling? Jeg ville uten tvil satt inn et par stillegående kabinettvifter! timtowtdi Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Er det de beste kabinettviftene? Har hørt at PAPST skal være ganske bra. Liker store vifter som man kan kjøre sakte, men som likevel gir god nok kjøling. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg har begge deler. Papst er de stilleste. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Min var en periode oppe i så høyt som 72 grader ved spilling!!! Nå har jeg montert ny kjøing og tempen gikk ned 15-25 grader avhengig av hastigheten jeg kjører på vifta.. Har en XP2500 som er klokka til 3200 hastighet (1,825 GHz til 2,2 GHz) Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Papst er de stilleste jeg har vært borti i forhold til airflow.. Tok en råsjanse på at kabinettet ditt bare har orginalplasser til 80 mm vifter. Hvis du har plasser/ er villig til å modde, vil jeg anbefale 120 mm vifter f.eks. slike Eventuelt med viftestyring: Fanmate Hvis du volter ned disse litt hører du de ikke, samtidig som de gir en god luftstrøm. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 53 grader er mye for en P4 CPU, hvis det er idle. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Tror nok det hadde vært til stor hjelp å sette inn noen vifter ja. Da jeg satte inn en 120mm i front sankt tempen fra 40 til 30 grader. Endret 24. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 For eksempel et par Slike! jeg vill ikke ha anbefalt disse noe særlig. har etpar sånne liggende, og på alt annet en minimums hastighet, lager de en irriterende pipe\ulelyd.... du får billigere og bedre vifter enn dette! .... mener nå jeg da Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Takk for tips. Har ikke noen plasser til noen flere vifter i kabinettet, så jegt får vel mekke meg noen. Skal viftene være montert i sidedøren? Velger å gå for 120mm PAPST. De har et godt rykte på seg, og det virker som de kjøler godt uten å bråke for mye. Når det gjelder viftestyring, har jeg sett litt på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI]Sunbeam Rheobus[/url]. Er dette et bra valg? Så også på Digital doc 5+, men fikk vite at man ikke kan stille inn hastighetene på viften med den der. Takk for alle svar uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå