Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er årlige utgifter på en BMW 7-serie?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg går og vurderer om jeg kan klare det økonomiske ved å kjøpe/eie en BMW 7-serie.

Har sjekka kjøpspris, som varierer ca fra 190 000 til 250 000. Det blir i tilfelle det nederste prisleie jeg må ligge på, og da har bilen typisk gått 200 000 eller mer, og er 94, 95 eller 96 modell.

Men så lurer jeg på hva det vil koste å eie en slik bil?

Skjer det ofte noe galt med disse bilene? Er reparasjoner normalt mye dyrere enn for andre modeller/merker? Hva med vanlig vedlikehold? -Kostbart? Hvor mye bensin bruker disse bilene (omtrent) på mila?

Forsikring vet jeg at havner på rundt 10 000 i året, som jeg kan leve med.

Har hatt mange biler tidligere som jeg har kunne fikse på selv, men regner med at jeg må gi opp det med en såpass ny (for meg) bil.

Takk for hjelpa!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så veldig mye greie, men bensinbruket er .85 på Forbruk 90 Km/h og 1.71 Forbruk bykjøring for en 740 1995. Så bør være forbredt på ca 0.9 - 1 liter/mil langtur og 1.8-2 liter mila på bykjøring med mindre du er som en fjær på pedalen. Ved vanlig kjøring så blir tallene litt høyere enn det som blir nevnt.

Synes 10.000 hørtes veldig billig ut, men hvis du har fått bekreftet at det koster det så går jo det fint. Er det full kasko? Høy egenandel da eller?

Har ikke hørt noe om at de bilene er bedre eller dårligere enn andre når det kommer til uforutsette feil.

Servicer og slikt er nok litt dyrere enn vanlig, men det dreier seg om små summer i utgangspunktet med mindre det er noe kritisk.

Deler til Audi, BMW og Mercedes er jo dyrere enn vanlig, og slik som jeg har fått inntrykk av så er det Audi og Mercedes som er dyrest. Skal tippe rundt 50% dyrere for deler enn det på helt vanlige biler.

Det er veldig vanskelig og si, det er veldig forskjell fra del til del. En kamerat av meg hadde en Mercedes før (CLK 200) og registerreimene på dem var SINNSYKT dyre. Var så dyrt at han heller dro opp på en bilopphugger og kjøpte en registerreim derfra. Husker ikke prisen men det var snakk om 200-300% av prisen til en vanlig registerreim til en gjennomsnittlig bil. Andre deler han kjøpte var ikke stort dyrere enn vanlige biler.

Det du bør tenke på er forsikringa og bensinforbruket. Hvis du har råd til det så er du langt. Hvis du har satt av 10.000 ekstra til eventuelle ting som dukker opp pr år så tror jeg du er langt. Bare få den bilen du skal kjøpe naf testet, noen biler er behandlet pent og minimalt med feil vil dukke opp i fremtiden. Mens andre biler er rævkjørt (og ja det er mange BMW 7 som er rævkjørt, særlig 740 og 750) og/eller dårlig behandlet og da vil masse feil dukke opp etterhvert. Få hvertfall en som har peiling til å se på den før du bestemmer deg.

Alt dette vet du nok fra før. Bare minner deg på det slik at du ikke glemmer det :)

Lenke til kommentar

Sier at de med de største motorene ofte kan være rævkjørte. Det er selvfølgelig mindre sjanse hvis bilen kun har hatt 1 eier. Førsteeieren av bilen er sannsynligvis ikke en råner, men endel av de som kjøper den brukt er. For 1995 modell 740 kan du fort få under 250.000 og det er en pris som endel klarer. Har selv sett endel rånere i 7xx.

Ezekiel: Det er alltid variabel kvalitet på det du finner og selvfølgelig var ikke den like bra som ny. Hvis man har peiling så ser man vel hva som er bra og hva som er dårlig. Jeg har null peil når det kommer til slikt, men han har god kunnskap når det kommer til bil.

Lenke til kommentar

Nahh tror da reima koster over 1000. Har ikke peiling hva den koster, men koster nok godt over det til den bilen. Kan spørre han hva de skulle ta for det. Morsom du er.

/Tulling

Sikkert 40.000 hvis du spiser den opp og 70-90.000 hvis noen stjeler den (kommer ann på hvem som stjeler den). Har også hørt at hvis de siste tallene i skiltet er 666 så koster 666.666 for å skifte den.

/END Tulling

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa folkens!

-Det var vel noe slikt jeg hadde tenkt meg, ja. Hvis jeg får kona med på å bruke ca 200 000 på bil, så tror jeg at jeg begynner å sjekke ut noen snart.

Selv har jeg mest peiling på å kjøpe slitne gamle bruktbiler (~10 000), så denne prisklassen er jeg ikke vant med. Men holder det ikke å ta bilen på NAF-test? Trenger jeg å ha med en som "har peiling" i tillegg? (Jeg har jo en smule peiling selv også da...)

T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...