Gå til innhold

Holder Pcen min på å dø?

Anbefalte innlegg

I går kvell satt jeg med pc'en min, da fungerte alt fint.

Men plutselig gikk alt vannvittig tregt og alle program hang seg opp.

Jeg restartet da pcen og alt fungerte som normalt. i ca 2 timer, da skjedde dette på ny.

Jeg ble da lei av hele greia og skrudde av og gikk å la meg.

Men da jeg skrudde på igjen i dag, viste det bare tull på skjermen (veldig vanskelig å forklare), ikke bios bilde kom opp en gang.

Men, det rare var at mens alle disse rare tengene og fargene var på skjermen kunne jeg se windows loading baren såvidt, pga bildene skiftet farge i takt med loading baren...

Derfor lurer jeg på om noen har hatt samme problemet som meg.

Som sagt mistenker jeg skjermkortet, men kvelden før klikket jo pcen som den aldri før har klikka.

Beklager viss jeg ikke har formulert meg bra, skal prøve å forklare bedre...

Viss det er stemning for det, kan jeg kanskje ta et bilde av skjermen sånn at dere kan se...

Endret av alex503
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror jeg greide å forstå hva du mener. ja, det kan virke som det er skjermkortet siden det kommer forskjellige farger på skjermen. for å finne det ut er det jo bare prøve et annet skjermkort i din pc, eller ta ditt skjermkort i en annen sin pc.

det var jo litt rart at det er først dagen etter du ser de problemene, og ikke dagen før når pc'n låste seg i et strekk. først tenkte jeg at det kanskje kunne være rammen.

er ikke så veldig flink til å feilsøke, men siden ingen andre hadde svart :hmm: ville jeg prøve og hjelpe.

lykke til

Lenke til kommentar
Det förste som skjedde höres vel ut som en minnefeil? :dontgetit:

Ja, når du sier det så...

Kanskje noen kretser på hovedkortet har blitt kortsluttet eller noe?

Er en god del ting som kan ha hendt...

alex503: Du har ikke vannkjøling vel, som det kan være bittelitt lekk i?

Lenke til kommentar

Er vel dröyt aa skylde paa virus naar ikke engang biosen kommer opp? Bootsector virus kan jeg skjönne, men noe slikt tror jeg nesten ikke jeg har hört om för.

Uansett, hvis det er virus som er aarsaken skal det jo holde aa resette cmos, saa hvis det er virus paa harddisken ogsaa kan man ta det problemet naar det kommer :hrm:

Beklager bokstavrotet, tysk tastatur :p

edit? tull.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

mest sannsynlig er det skermkortet .

at det skulle være minnet syns jeg er lite trolig. ..

vanlig TS ved slike tillfeller er en total hw reset som overraskende mange ganger hjelper.

det vil si, en clear cmos, løs ALLE hw komponenter (som minne, videokort, ide cabler, lydkort, pci etc et, CPU ikke glem den, sett de så tilbake og start pc)

Om det da ikke hjelper og for og være virkelig sikker på om det er graffe kortet som er skrot kan du teste og ta ut alle hw komponenter uten 1 minne videokort og cpu, prøv da og starte pc, om den starter med alle rare tegnene da er det videokort, om den ikke viser de rare tegnene prøv så og adde 1 og 1 komponenter til tegnene dukker opp igjen.

men jeg skal vedde for at det er videokortet som er skrot, spesiellt om det tegnene ser ut som spar, hjerter osv :)

Endret av Mysticaly
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å bytte skjermkort med en kamerat i dag å se om det virker da.

Viss det ikke virker skal jeg prøve på forslaget til Mysticaly...

Hadde egentlig tenkt å kjøpe nytt skjermkort uansett så det er ikke så veldig trist..

Jeg har btw ikke vanskjøling...

Uansett takk for alle svar :thumbsup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...