Gå til innhold

Antec Sonata: USB, 1394 og LYD

Anbefalte innlegg

Antec Sonata har et panel foran, hvor man skal kunne koble til USB, 1394 og LYD..

Men jeg finner ikke noen plass til å plugge kontaktene i hovedkortet..

32.jpg

Jeg har hovedkortet Asus P4P800 Deluxe.. Bilde

Der jeg tror man skal koble til USB, (disse 2 blå ledige), der passer det ikke på grunn av en "hvit plastdings" som sprerrer det ene hullet.

Endret av Matthiesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB skal kobles på de små blå kontaktene til høyre for den midterste PCI slotten (står vel forsovidt over dem)... Husker ikke rekkefølgen på ledningene, men det skulle fulgt med et ark da du fikk hovedkortet...

Til venstre for den nest nederste PCI slotten, skal du ta vekk de 2 jumperene og koble til lyden der.

Kan den røde kontakten helt nederst på HK være firewire ?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Interne USB kontakter skal være "tette" i det ene hjørnet, mens FireWire ikke skal være det.

Som jeg ser på bildet av hovedkortet har du bare 1 standard intern USB-tilkobling, og den er nedenfor den ekstra IDE-kontakten ved siden av der man kobler til kablene for harddisklampe, powerknapp osv. Den er rammet inn av svart plast og har 9 pinner (2-2-2-2-1).

Hva de to blå er til står vel i bruksanvisningen?

Lenke til kommentar

På de 17 P4 systemer jeg har montert, så var de blå ved siden av midterste pci slot, USB2.0.

Skyt meg hvis jeg tar feil....

Lyd, som er en kontakt, i stedet for mange små, skal til venstre for nest nederste pci slot.. Passer den ikke, prøv å snu den...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
På de 17 P4 systemer jeg har montert, så var de blå ved siden av midterste pci slot, USB2.0.

Skyt meg hvis jeg tar feil....

Lyd, som er en kontakt, i stedet for mange små, skal til venstre for nest nederste pci slot.. Passer den ikke, prøv å snu den...

TAKK.. Det var sant.. Så aldri den kontakten pga de 2 jumperne..

Lenke til kommentar
La meg ta en kontakt..

Den består av 6 pins, som det står dette på:

- TPA+

- TPA-

- TPB+

- TPB-

- VG

- VP

Fant et ark med rekkefølgen nå:

USB:

Øverste rekke: fra venstre: Power(+5), D-, D+, Ground, ledig pin

Nederste rekke: fra venstre: samme som oppe, siste= no pin

Firewire:

Øverste rekke, fra venstre: TPA1-, Ground, TPA2-, +12v, Ground

Nederste rekke, fra venstre: TPA1+, Ground, TPA2+, +12v, no pin

*nestenskyte meg selv*

Skal stå med VELDIG liten skrift rett over eller under kontaktene hva dem er til.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lyden til å virke.. Men mikrofonen gjør ikke..

Det var noen løse kontakter også.. Som hang sammen med lydkontakten.. Hvor skal da? Og i hvilket rekkefølge..

Så var det USB og Firewire..

Jeg har en mp3-spiller og videokamera, så jeg må få dette til.. Hadde vært så innmari praktisk.

I den ene samlingen med kontakter stod det:

- TPA+

- TPA-

- TPB+

- TPB-

- VG

- VP

I den andre: (.. (1) betyr at det var en RING rundt 1-tallet)

- (1)-D

- (1)+D

- (1)+5v

- (1) Ground

I den tredje:

- (2)-D

- (2)+D

- (2)+5v

- (2) Ground

Lenke til kommentar

Firewire:

- TPA+

- TPA-

- TPB+

- TPB-

- VG

- VP

USB:

- (1)-D

- (1)+D

- (1)+5v

- (1) Ground

og

- (2)-D

- (2)+D

- (2)+5v

- (2) Ground

Angående de løse kontaktene, er dem der for de som vil stresse mer enn å bare sette på den ene kontakten. :p

Edit:

Siste tipset, se i manualen som fulgte med hovedkortet.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Her finner du bilde av mine koblinger på ASUS p4p800 Deluxe. Antec Sonata kabinett.

USB er de 2 kontaktene bak PCI spor nr 3 (litt mot CPU). Du skal bruke den første. Høyre side, fra bakenden av kabinettet er USB 5 og venstre side er USB 6. Bare 8 pinner skal brukes. Hos meg er fargerekkefølgene Rød, Hvit, Grønn, Svart (ser slik ut på bildet). Manualer s 2-30 og 3.

På lyd kan du ikke bruke samlekontakten men må bruke enkeltekontaktene. Måtte i hvertfall jeg. Men jeg fulgte angivelsen på side 2-32 i ASUS-manualen, sammen med i Sonata Manualen og alt fungerer.

SAmme når det gjelder FW ( side 2-32 og 4)

Så nå håper jeg du får det til

Lenke til kommentar

Sideangivelsene er de samme (nederst på hver side), I Acrobat er det side 58 og 60. Har du ikke Antec sin finnes den og på nett.

For LYD tror jeg det er følgende.

MIC-PWR --> MICPWR

MIC-IN --> MIC2

R SPK ---> Line out_R

L SPK ---> Line out_L

Så koblet jeg enten MIC GND eller SPK GND til AGND. Husker ikke hvilken, så prøv deg fram. En av jordkablene ble i hvertfall ikke brukt, og jeg tror ikke jeg koblet noe på +5VA

Se bildet - jeg klarer ikke å huske nøyaktig, men på FW er

TPA+ --> TPA0+

TPA- ---> TPA0-

VG ---> GND (du har 3 å velge)

VP ---> +12V (2 å velge i)

TPB+ ---> TPB0+

TPB- ---> TPB0-

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...