spracket Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Sitter her å lurer på om jeg skal kjøpe meg mer minne. Har fra før av Geil 512 mb ddr 3200. Er det i det hele tatt vits. Jeg spiller en del og vil det gjøre slik at spill kjører glattere? PC-specs: AMD Athlon 2500+@3200+ Abit NF7-S v2.0 ATI Radeon 9800 Pro 128 mb Geil 512 mb ddr 3200 Western Digital 169 GB Western Digital 40 GB På forhånd takk for alle seriøse svar Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg oppgraderte fra 512 til 1024 for ikke så lenge og jeg må innrømme at spill har ikke gått noe særlig raskere, load time på f.eks. bf har gått ned og noen programmer kjører raskere (som f.eks. videofixer) though. Men jeg tror ikke det er no vits å kjøpe mer RAM for at spill skal gå glattere. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Mulig at du får litt bedre ytelse i Far Cry og Battlefield Vietnam som er noen ramsugere, bortsett fra det kommer du vel ikke til å merke noe stor forskjell. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hvis du går i Oppgavebehandling(Task Manager) så ser du lett om du har brukt mer minne enn det du har fysisk tilgjengelig siden forrige boot, og om du bruker mer nå. Tildelt minne viser tre tall. Totalt, som er det som brukes akkurat nå. Begrensning, som er det maksimale tilgjengelig. og Topp som er det meste du har brukt på en gang siden maskinen restartet. Hvis Totalt pleier å ligge over det du har fysisk, så vil du i 95% av tilfellene merke forbedring ved å øke minne opp til over Total-tallet. Hvis Topp ligger under fysisk minne-størrelse, eller bare såvidt over så vil du sannsynligvis ikke merke forskjell. Dette er kun en enkel tommelfinger-regel. Unntak vil alltid finnes. Lenke til kommentar
vgard Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg merka stor forskjell på loading av spill når jeg oppgraderte fra 512mega til 1.5 giga ram. Spesielt ut2k4 loader veldig mye raskere nå enn det gjorde før. Merk; jeg hadde "preload jada jada" aktivert i ut2k4, noe som kun anbefales på maskiner med 512 ram og oppover. Men jeg merker også endel forbedring i andre spill. Farcry gikk også glattere med mer ram. Anbefaler deg å kjøpe en stikke til. Selv har jeg 3x512 på min amd maskin. (barton 2500@3200+).. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg merket stor forskjell i det meste når jeg oppgraderte fra 512mb tol 1024mb. Jeg kommer ALDRI til å ha under 1024mb i fremtiden! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Det spørs VELDIG på hvilken type spill du spiller. Noen spiller eter opp ram som en gal. Planetside, Far cray ect. må du ha 1gig på for at rammen ikke skal bli en faktor som holder PCen tilbake. Selvfølgelig fungerer det jo fint med 512, men du vil noen ganger ha bruk for mer ja. -Stigma Lenke til kommentar
jihn Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Er nok en fordel å oppgradere til 1024, hvis du tenker på fremtidige spill. Du har jo FarCry og BFV som allerede krever ganske masse. Så jeg ville gått for å oppgradere til 1024. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 For min del var det enorm forskjell i spill fra 512 -> 1024 MB. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg merka stor forskjell på loading av spill når jeg oppgraderte fra 512mega til 1.5 giga ram. Spesielt ut2k4 loader veldig mye raskere nå enn det gjorde før. Merk; jeg hadde "preload jada jada" aktivert i ut2k4, noe som kun anbefales på maskiner med 512 ram og oppover. Men jeg merker også endel forbedring i andre spill. Farcry gikk også glattere med mer ram. Anbefaler deg å kjøpe en stikke til. Selv har jeg 3x512 på min amd maskin. (barton 2500@3200+).. Hvordan greier du å kjøre 3 stk brikker på DDR400MHz på et nForce2-brikkesett... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg merket stor forskjell i det meste når jeg oppgraderte fra 512mb tol 1024mb. Jeg kommer ALDRI til å ha under 1024mb i fremtiden! Kanskje fordi neste gang du kjøper PC vil det trolig ikke finnes PCer med under 1024MB på markedet, og kjøper du i deler, er det tvilsomt om du finner brikker ned i 512 fordi det ikke vil være noen som kjøper dem. Tror jeg da... Om det er nødvendig med 1024MB minne? Nei, det er ikke nødvendig. Men du vil nok merke stor forskjell. Selv har jeg 256MB sdram som holder på å oppgraderes (om bare ps data og techline kunne få ut fingern). Før eller siden blir du nok nødt til å oppgradere til 1024, og det ser ikke ut til at rammen har tenkt å bli billigere med det første. Du merker sikkert god forskjell dersom du kjører mange programmer samtidig om du spiller, da vil nok spillene gå glattere. Tenk på hva jeg vil oppleve, 256MB sdram -> 1024MB PC3200 DDR Herrlich! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå