Gå til innhold

Hvilken (kraftig) bærbar til under 25k?

CCTSM

Anbefalte innlegg

Trenger sårt en ny bærbar (har i dag en 1.7 P4-M Dell Inspiron 8200... GeForce 4 MX440 :cry:), men vil ikke bruke en krone over 25.000, og helst nærmere 20.000.

Noen av kravene mine:

* 1600x1200 skjerm eller bedre, *MÅ* være god kvalitet, Widescreen er ok, så lenge den er 1200px høy)

* 3.0 GHz CPU(eller tilsvarende Cetrino)

* Helst ikke ATi skjermkort, et FX 5700 burde duge...

* (mulighet for) Innebygd W-LAN (holder med .b/.g... eller bare .b)

* Godt tastatur

* heh... slitesterk mus, har skifta musen på Dell'en min en gang, og er slitt ut nå også...

* (hvis du har erfaringer) helst brukbar lydkvalitet, men ikke så viktig som skjermen.

såå.... Vil egentlig ikke ha Dell, da jeg har ikke hatt annet enn problemer med Inspiron'en min (og liker ikke dell sånn generelt), og satt å tenkte på en Alienware, vet ikke hvilke problemer det er med disse, moms/toll etc?

i alle fall, specs'ene på alienware'n jeg så på er som følger:

* Area-51m Case with 16.1" UltraXGA 1600x1200 LCD Display

* Intel® Pentium® 4 Processor 3.0 GHz 800MHz FSB w/Hyper-Threading

* 512MB DDR PC-3200 - 2x256 SO-DIMMs (blir en gang i tiden til 1024 :D)

* 40GB 5400 RPM ATA100 (har allerede en 80 GB disk, så trenger kun det minste tilgjengelig)

* Area-51m NVIDIA GeForce™ FX Go5700 Module with 128MB DDR

* Sound-Blaster Pro Compatible 3D Audio

* 24x10x24 CD-RW / 8x DVD Combo w/Software

* Built-In Wireless 802.11a/b/g miniPCI Card

* XP Home edition (trenger *ikke* OS... :thumbdown: )

Total: € 2 424,50 (20220,50 NOK)

Noe lignende hadde vært perfekt, og prisen er fin den, med mindre moms etc kommer i tillegg.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- FireGl 128 er et av verdens beste Mobility skjermkort for Open GL, det har i tillegg stort sett samme 3D ytelse som et Radeon 9600 (M10) = rimelig greit til gaming. FX5700 er ikke kommet i mange laptops ennå, det yter uansett ikke bedre enn M11 (i de testene jeg har lest).

- Om jeg får lov å kommentere din tilnærming til ATI på bærbare, så er den i det minste en smule ...... pussig. ATI er pr idag SUVERENENT best, når det gjelder 3D ytelse i bærbare. Og jeg har Nvidia i begge mine stasjonære, så jeg er ikke en sånn ATI-fanboy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...