Matthiesen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg hører litt høyfrekvente lyder fra pcen.. Jeg kan stanse en og en vifte, men lyden er der fortsatt.. Den kommer ikke fra HDD eller CDrom heller. Er det noe annet enn selve viften i PSU som kan lage lyden? - Antec True Power 380W. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) skjermkortviften, nordbrua viften ? EDIT: leste feil... tror det bare er vifta som kan bråke! Endret 22. juni 2004 av kverna Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Northbridge og Skjermkort har passiv kjøler. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 switch mode powersupply lager ofte høyfrekvent lyd når de er tilkoblet nettspenning. ikke unormalt, da dette er selve transformatoren som lager denne lyden. Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 noen hører slike lyder høyere enn andre, du e blant de (den bryteren på sånne strøm pads lage og ein sånnein lyd ) Lenke til kommentar
cowai Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 går den ann å få vekk disse lydene? Hater dem! Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 går den ann å få vekk disse lydene? Hater dem! nei, hvis det er selve transformatoren som lager lyder så får du neppe vekk; magnetfeltene lager vibrasjoner som gjør at kjernen og/eller spolene vibrerer. prøv å dunke litt i psu, kan hende det hjelper Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 etter det jeg har hørt er det som oftest billige strømforsyninger som lager disse lydene.. skyt meg om jeg tar feil.. det er ikket tilfeldigvis en billig psu ala q-tec? Jeg vet det finnes ett stoff man kan sprøyte på tranformatorene for å unngå disse lydene.. men hvor man får det og hvordan det gjøres vet jeg ikke Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 etter det jeg har hørt er det som oftest billige strømforsyninger som lager disse lydene.. skyt meg om jeg tar feil..det er ikket tilfeldigvis en billig psu ala q-tec? Jeg vet det finnes ett stoff man kan sprøyte på tranformatorene for å unngå disse lydene.. men hvor man får det og hvordan det gjøres vet jeg ikke Rart du spør .. - Antec True Power 380W. Koster 700,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå