Gå til innhold

Min første LCD... Men HVILKEN skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bruke den til DAK kan jeg garantere deg at du kommer til å få mer ut av en 20" med oppløsningen 1600*1200 enn en 19" med 1280*1024, med mindre du elsker store objekter og ikke synes oversikt er viktig.

edit - svar til posten under: Lar kommentarer til Eizoen det linkes til vente på Øivind, da jeg ikke har sett akurat denne, men jeg kan jo tippe at den får mer enn godkjent :)

Endret av enden
Lenke til kommentar
Skal du bruke den til DAK kan jeg garantere deg at du kommer til å få mer ut av en 20" med oppløsningen 1600*1200 enn en 19" med 1280*1024, med mindre du elsker store objekter og ikke synes oversikt er viktig.

Er fult klar over det...

-

Men er denne vært prisen i forholdt til en 19" http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121787&cks=PRL

-

På jobben har jeg 2x 21" CRT, blir nesten nederlag å komme hjem.

Lenke til kommentar
hehehe, måtte bare innom tråden for å se etter denne. :lol:

hehe samme her :laugh:

Men vet at apple mest sansynelig skal komme ut med skjermer snart, de kommer mest sansynelig til å ha 16ms. Og ha størelsene feature 30-inch, 23-inch and 20-inch models. Kanskje de kan være et alternativ? Men ingen vet helt når de kommer ut, så hvis du skal kjøpe en maskin nå så ville jeg ikke ventet bare på skjermen.

Lenke til kommentar
Noen som vet når Eizo L768 kommer til Norge? Eller finnes den i en eller annen nettbutikk?

-

Har forelsket meg i den.

Etter det jeg kan se og lese meg frem til, er denne skjermen bare en videre utviklet Eizo L795 (som var mest i test her på forumet)

-

http://www.eizo.com/products/lcd/l768/spec.asp

får den inn til test i morgen ;)

Hvor blir det av den testen da?? Blir den lagt ut eller? :hmm:

-

Hadde vært litt hyggelig å sett den testen! :roll:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir man fornøyd uansett når man går fra en CRT til LCD. Det Øyvind sier er at man kan vel like greit slenge inn noen ekstra lapper og få en skjerm med skikkelig _OMPH_ over. Samsungen er jo en pen skjerm, og uansett diggere å arbeide på enn en gammel CRT, men neppe highend. Hadde du tittet på de forskjellige skjermene ved siden av hverandre ville du nok neppe gått for den. Men er du fornøyd så er jo det både vel og bra. Mye deiligere å arbeide på LCD skjermer uansett.

oyvind_dahle :

Nå som du sikkert har testa Eizoen i noen dager. Hvordan er det med 1000:1 i kontrast? Snakker vi kvantehopp fra de andre fabrikantene, eller hvordan ligger det ann?

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
oyvind_dahle :

Nå som du sikkert har testa Eizoen i noen dager. Hvordan er det med 1000:1 i kontrast? Snakker vi kvantehopp fra de andre fabrikantene, eller hvordan ligger det ann?

Er spent selv.

-

Har bestemt meg for Eizo, men... Hvordan er den nye? Når kommer den i salg? og hva med prisen? Bør jeg vente, så jeg får 1000:1 i kontrast?

-

Noen som kan svare på noen av de mange spørmål jeg hadde?

Lenke til kommentar

Sitter på L768 nå (det er jeg som har hatt den de siste dagene). Holder på å finpusse litt på testen til Øivind :) Tipper den kommer midt i uka med litt flaks.

1000:1 i kontrast er rått ved sammenligning, men personlig har jeg ingen problemer med å gå tilbake til 600:1

Det er litt gråere, men jeg skal nok klare å venne meg til det igjen :) Kvantehopp var litt drøyt, men jeg er vant til L885 og NEC 2080UX+, og så tydelig forskjell.

Endret av enden
Lenke til kommentar

Edit : Trenger ikke svare på dette SPM :

( Men hvilken skjerm ville du ha hatt, UX+ eller L768 dersom du skulle kjøpe en av disse? )

Hvem I all verden ville hatt en 19" med 1280x1024 over en 20" med 1600x1200 allikevel. Det jeg mente var : Er 1000:1 så vanvittig mye bedre at man bør vente på at fler skjermer (20", 21") kommer med dette ?

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

HAR jeg 2080UX+ ;) Ville aldri valgt noen annen skjerm heller - i alle fall ikke en 19"

Min personlige mening er at høyere kontrast på ingen måte veier opp for den lave oppløsningen hvis du skal stille disse to opp mot hverandre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...