Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til å fjerne spyware?

Anbefalte innlegg

kom hjem til familiepcen etter skoleårets slutt og den var ikke overraskende full av spyware. kjørte ad-aware, crapcleaner og spybot og det meste forsvant, MEN hver gang jeg går på internett kommer ei home search side fra microsoft opp med diverse fristende tilbud som "penis enlargement" og masse anna møkk, dessuten blir startsida automatisk gjort tilbake til denne hver gang jeg går på nett igjen. når jeg søker på noe på internett kommer ei annen idiotisk søkeside som finner masse tull. på spybot finner jeg 5 objekter som jeg fjerner hver gang men som er tilbake etter 5 sekunder. jeg bruker dessuten zonealarm. noen tips? tror aldri jeg har vært så irritert på spyware som jeg er nå, får jo ikke til å søke på noe lenger!!!

har sett på diverse andre lignede topics, slik jeg fant fram til de programmene jeg har brukt... men fremdeles problemer!

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal absolutt alle bruke format c: som løsning? Svaret her er mest trolig ganske lett; høyreklikk på toolbar-området i iexplorer og finn ut navnet på searchbaren. Dette er mest trolig mysearchnow.com eller lignende, det er flere slike hijackers ute, så det er langt i fra sikkert. Søk deretter på google etter "remove [sett inn toolbarens navn her]", og du får mest trolig opp flere troverdige svar. Ellers er jeg ganske sikker på at det skal fungere å søke i registeret etter toolbarens navn, for deretter å slette alle keys relaterte til det, for deretter å slå av system restore, boote i safe mode og kjøre spybot s&d igjen.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
kom hjem til familiepcen etter skoleårets slutt og den var ikke overraskende full av spyware. kjørte ad-aware, crapcleaner og spybot og det meste forsvant, MEN hver gang jeg går på internett kommer ei home search side fra microsoft opp med diverse fristende tilbud som "penis enlargement" og masse anna møkk, dessuten blir startsida automatisk gjort tilbake til denne hver gang jeg går på nett igjen. når jeg søker på noe på internett kommer ei annen idiotisk søkeside som finner masse tull. på spybot finner jeg 5 objekter som jeg fjerner hver gang men som er tilbake etter 5 sekunder. jeg bruker dessuten zonealarm. noen tips? tror aldri jeg har vært så irritert på spyware som jeg er nå, får jo ikke til å søke på noe lenger!!!

har sett på diverse andre lignede topics, slik jeg fant fram til de programmene jeg har brukt... men fremdeles problemer!

Har samme problemet på min pc.. Utrolig irriterende!

sjekk denne siden:

http://www.spysweeper.com/remove-coolwebsearch.html

Verdt et forsøk!

Lenke til kommentar

Det kommer flere og flere programmer som screwer til maskinen.

Her i forrige uke hadde jeg to maskiner som hadde "home search assistent", og det var et mildt sagt lite helsike å få fjernet. Den reproduserte seg selv hele tiden, og hvis du ikke fikk slettet alle filene og tok en restart var hele greia tilbake igjen.

Jeg brukte en kombinasjon av flere programmer:

1) Først kastet jeg ut alt av programmer som jeg ikke visste hva var. (ctr+alt+del)

2) kjørte jeg Ad-aware med nyeste definisjons-update og fjerna alt (alt!)

2) kjørte Hijackthis og slettet alle oppføringer.

3) Kjørte UninstallerPro og truet alle oppføringene i programmer av/installer mapper som ikke jeg hadde installert.

4) Gikk for hånd og slettet alle filer i windows, system, system32, temp og temporary internet mappa som hadde identisk størrelse og som ble lagt til nylig. (Enkelte skjulte seg som dll filer, dat filer og exe filer, men ved å høyreklikke på dem så man at det faktiskt var script.) Slett alle filer i temp mappene.

Og hvis du overser en eneste kopi av scriptene så er det etter neste restart på'n igjen. Da jeg fikk maskinene var det på den ene maskinen over 200 tilfeller av et og samme script.

Den gikk også inn og slettet hosts filen, selv om jeg skrivebeskyttet den.

Snakk om å bli frekke, kanskje burde man komme med in internasjonal lov som gjør det mulig å straffe personer som ligger bak slike "makkverk."

Lenke til kommentar

Kom på enda en ting når det gjaldt "home search assisten". Den manipulerte faktiskt linker til kjente spywarefjerningsprogrammer. Jeg fikk f.eks. ikke lastet ned Hijack this eller Ad-aware fra den infiserte maskinen.

Jeg ble derimot redirigert til en bogusside.

Snakk om utspekulerte folk.

Så jeg måtte laste ned programmene på en annen maskin... :yucky:

Lenke til kommentar

En mulighet er at noen har installert MSN Plus, og akseptert å installere "sponsor program" som følger med. Gjør man det, har man mysearchnow og hele pakka inne med en gang... (jeg gjorde det selv ved en feil). Ikke engang registereditering fjerner det, det eneste man kan gjøre er å avinstallere MSN Plus, og reinstallere det (og denne gang huske å svare NEEEEEEEEEEI! på spørsmålet, hehe).

Vet ikke om dette er hvorfor du har disse problemene, men tenkte jeg skulle nevne det da format c: ble nevnt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...