Eulogy Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Trenger seriøs hjelp her folkens! Sliter veldig nå. Etter at vi fikk oppgradert linjen vår til 1024/256 fra 384/128 så har vi ikke fått full hastighet slik vi skal. Så idag tidlig tok jeg og installerte Online ADSL fra Telenor for å se om det var noe bedre hvis jeg hadde den stasjonære maskinen koblet direkte rett til adsl modemet fra Telenor og ikke gjennom Dlink routeren vår. Jeg satte det opp og fikk ikke større fart. Jeg avinstallerte da Online ADSL og koblet til Dlink routeren. Men nå får ikke den stasjonære kontakt med routeren. Alt er riktig koblet, men ingenting skjer. Har dere noen tips? Det funker ganske bra her på min bærbare og på den andre stasjonære som er koblet til med trådløst nettverkskort. Trenger seriøs hjelp! Den maskinen som ikke får kontakt med routeren er min fars, og kommer han ikke seg på nett seinere idags så er helvete løs! Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Sjekk om den telenor installasjonen din har satt en fast ip adresse på deg, har den det så kan det hende det hjelper å sette det tilbake til dhcp. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Åssen gjør jeg det? Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger -> lokal tilkobling -> egenskaper -> internettprotokoll (TCP/IP) -> merk av motta ip-adresse automatisk. EDIT: Regner med han har Windows XP på maskina? Endret 22. juni 2004 av Nosferatu Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Woho! Du er super! Det funket! XP ja Endret 22. juni 2004 av Eulogy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå