Lex-Icon Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Da må sentralen være utbyggd fra Catch sin side, og er den det vil det nok ta endel uker før disse tjenestene er samkjørte og man har fått alt på plass.I følge Bluecom så vlle det ikke skje noe som helst merkbart for kundene før ut på høsten. ok, takk. Har sendt dem en mail og spurt også Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 ok, takk. Har sendt dem en mail og spurt også Du vil nok ikke få særlig med info så raskt, husk nå på at dette ble offentlig i dag og ingen av de på gulvet kan si noe som helst om hva og hvordan ting skal skje i detalj. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Du vil nok ikke få særlig med info så raskt, husk nå på at dette ble offentlig i dag og ingen av de på gulvet kan si noe som helst om hva og hvordan ting skal skje i detalj. Jobber du i bluecom? Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Du vil nok ikke få særlig med info så raskt, husk nå på at dette ble offentlig i dag og ingen av de på gulvet kan si noe som helst om hva og hvordan ting skal skje i detalj. Det går bra om jeg ikke får noe svar, er ikke akkurat krise Takk for svar på mitt spørsmål allikevel. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hvordan blir dette for de som hadde tenkt seg 3000/640Kbps til 599,- av Bluecom? Catch tar jo hele 827,- for 3000/512Kbps! Catch påstår de er billige, men de er jo dyrere en de fleste! og man får MYE bedre ping tider oss catch, betaler gladelig de ekstra kronene for det Javel! Jeg ligger rundt 25ms på norske og svenske servere i BF:Vietnam! Det holder i massevis. Men uansett tror jeg ikke de som kjøper en 3Mbit linje bare er gamere! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva er egentlig grunnnen til at Catch har lavere pingtid enn andre leverandører? Har ikke pingtid ganske mye med linjelengde og slike ting å gjøre? Med andre ord burde det være ganske likt hos alle siden det er Telenor som eier alle linjene? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Hvordan blir dette for de som hadde tenkt seg 3000/640Kbps til 599,- av Bluecom? Catch tar jo hele 827,- for 3000/512Kbps! Catch påstår de er billige, men de er jo dyrere en de fleste! og man får MYE bedre ping tider oss catch, betaler gladelig de ekstra kronene for det Er helt enig.. Har sjøl Catch og betaler gjerne litt ekstra for stabile linjer og lav ping Stabile linjer? Har hatt BC i snart 2 år og har vel til sammen hatt 4 timer nedetid. Og da på nattestid! Hastigheten min har alltid vært over det som er lovet! Endret 22. juni 2004 av langtongting Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Jobber du i bluecom? Nei, det gjør jeg ikke. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva er egentlig grunnnen til at Catch har lavere pingtid enn andre leverandører? Har ikke pingtid ganske mye med linjelengde og slike ting å gjøre? Med andre ord burde det være ganske likt hos alle siden det er Telenor som eier alle linjene? Catch har bedre utstyr i sentralene og mindre kunder en de andre, så det er ikke like mye trafikk hos dem som hos andre som må leie utstyr av Telenor, derfor bedre ping tider. Får håpe de klarer og holde de ping tidene de har nå når de får flere kunder. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Med andre ord burde det være ganske likt hos alle siden det er Telenor som eier alle linjene? TN eier ikke alle linjene, det de har omtrent monopol på er spredenettet mellom sentral og kunde. Fra sentral og videre ut i verden er det ingen selvfølge at TN eier en eneste meter av disse linjene. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva er egentlig grunnnen til at Catch har lavere pingtid enn andre leverandører? Har ikke pingtid ganske mye med linjelengde og slike ting å gjøre? Med andre ord burde det være ganske likt hos alle siden det er Telenor som eier alle linjene? Bedre kapasitet, bedre routing, bedre stamnett, bedre tekniske løsninger, helt andre overbookingsfaktorer.. osv osv osv. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 det de har omtrent monopol på er spredenettet mellom sentral og kunde. Det var det jeg mente.... Dennis87: Catch har vel nå omtrent like mange kunder som f.eks NGT? Så egentlig så er forskjellen her at Catch rett og slett har brukt mer penger på skikkelig utstyr, og bedre routing? Trodde linjelengden og hvor langt borte fra "hovedknutepunktene" du bodde, var i all hovedsak det som hadde noe å si. Forresten, er ikke 33ms i ping mot vg.no ganske dårlig med en ADSL linje? Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 TN eier alle linjene som vi bruker og de eier sentralene. Den eneste forskjellen er utstyret i sentralen. Det finnes noen unntak, som borettslag. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Det var det jeg mente.... Dennis87: Catch har vel nå omtrent like mange kunder som f.eks NGT? Så egentlig så er forskjellen her at Catch rett og slett har brukt mer penger på skikkelig utstyr, og bedre routing? Trodde linjelengden og hvor langt borte fra "hovedknutepunktene" du bodde, var i all hovedsak det som hadde noe å si. Forresten, er ikke 33ms i ping mot vg.no ganske dårlig med en ADSL linje? Catch har brukt mer penger på utstyr og linjer. Det som virkelig drar opp prisen på catch linjer er måten de regner overbooking; for å si det slik er den ganske så knall. Man får hva man betaler for. Linjelengden din har ikke noe å si for linja; er den synca opp er den synca opp. linjelengde har noe å si med stabilitet vs hastighet. Du merker ikke forskjell på om du blir routa via trondheim eller drammen såfremt nettet har kapasitet til å ta unna trafikken din. 33ms latency er litt høyt men ikke noe spesielt. sikkert litt overbooking på 'sentralen' . edit; catch har færre kunder enn nextgentel. færre kunder enn bluecom også men større omsetning pga. dyrere (og bedre..) produkter. catch er sånn-sett ganske små i privatmarkedet. er vel i og for seg derfor de går for bluecom. Endret 22. juni 2004 av Vannpistol Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg har 22ms i snitt med Bluecom når jeg pinger Catch.no Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 33ms latency er litt høyt men ikke noe spesielt. sikkert litt overbooking på 'sentralen' . Nei, overbooking kan det ikke være. Det er kun BKK som leverer ADSL her i strøket, De begynte å levere i desember, og har knapt reklamert for det. Med andre ord har jeg vanskelig for å tro at det er mer enn 10-20 folk som har ADSL i sentralen jeg tilhører. Sikkert BKK som har dårlig utstyr Når jeg kjører "tracert" ser jeg at det tar 21ms fra ruteren min til neste steg som er hos BKK i Bergen. I luftlinje er det ca 3 mils avstand selv om det kanskje ikke har noe å si. Lenke til kommentar
piit Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg har 22ms i snitt med Bluecom når jeg pinger Catch.no Det var da mye. Sitter på Bluecom-linje selv og pinger catch.no med 10ms i snitt. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 agvg Post:#22 Skrevet: 22/06/2004 : 17:23 Bruker Innlegg: 5131 QUOTE (Lex-Icon @ 22/06/2004 : 17:14) ok, takk. Har sendt dem en mail og spurt også Du vil nok ikke få særlig med info så raskt, husk nå på at dette ble offentlig i dag og ingen av de på gulvet kan si noe som helst om hva og hvordan ting skal skje i detalj. Fikk faktisk svar idag. Jeg hadde sendt Catch en mail og spurte de om jeg ville få en tilknytning til det selskapet siden jeg er bluecom-kunde. F.eks om jeg kunne benytte meg av deres tilbud uten å måtte "etablere" meg pånytt hos de. Dette fikk jeg til svar: Hei. Catch og Bluecom blir to seperate selskaper, om du ønsker kan du selfølgelig gå over til Catch. Vi har gratis etablering på en del av tilbudene vi kjører nå, dette kan du se på www.catch.no Du må si opp hos Bluecom på samme måte som før. Med vennlig hilsen Catch Support Da har jeg fått det jeg trengte å vite, til nå. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Da har jeg fått det jeg trengte å vite, til nå. Sålangt er det vel ikke meningen og legge ned BC, de skal fortsette som før men det som skjer er at kundene blir flyttet over på Catch sitt utstyr der hvor det er utbygget og mye blir sammkjørt av administrasjon og tekniske tjenester. Og som sagt er det alt for tidlig og begynne og tenke på endringer, ingenting skjer før etter ferien og sikkert utover høsten. Og du blir ikke Catch-kunde, du vil fortsette som BC men i de tilfellene sentralen din er utbyggd av Catch så vil du antageligvis få tilbud på langt raskere linjer med mye bedre uthastighet en eller gang i løpet av året får jeg håpe. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Yeah, dette kan bli en skikkelig utfordrer til Telenor og NGT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå