rag-fo Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Mens vi venter på utvikling hos Chess. (Merkelig stille på int.nettsidene der)... har jeg sendt en e-post til chess med følgende spørsmål: ------------------------------------ Hei! Forundrer meg litt over prisene på abonnement, kontra Chess kontant. For det første må man jo ha forh vis lavt forbruk for at det ikke lønner seg å gå fra Chess "connect" til "Move". (Om man ser bort fra nødvendigheten av å ha e-postkasse) Men konkret lurer jeg på hva som skiller "connect" og "kontant"? Er det begrensninger i antall land man kan ringe fra (roaming) på kontant? Er det dyrere samtalepris i utlandet ved bruk av kontant? Er det begrensninger ved bruk/pris av GPRS hjemme og i utlandet ved bruk av kontant? Kort sagt....er det i det hele tatt noen forskjell, om man ser bort fra betalingsløsning og pris i Norge.? Disse opplysningene burde være enkelt å synligjøre, ved en link på websidene til en side med henvisninger til de forskjellige ab og hvem som inneholder hva.... -------------------------------------------------- Mens jeg avventer svar på ovenstående kan jeg jo spørre her... Er det noen her som vet???? Skjønner ikke vitsen med Chess connect, om det bare er betalingsløsningen... Endret 22. juni 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
obos Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 slutt å syt... gå over til mobyson eller noe Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Til første innlegg "janoverp" Nei har ikke hørt noe enda. Vanligvis tar det 1-3 dager for svar på e-post fra Chess. Noen ganger lenger. Kommer tilbake med svaret. Til andre innlegg “Obos” Hm… Syte….Velkommen til Mobyson, må jeg vel si. Men vil nå se hvordan dette går først da. Dessuten er Mobyson ikke fordelaktige på roaming, som betyr endel for meg. Begrenset antall land og høy pris. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Forskjellen mellom abonnementene til Chess er behørig regnet ut i andre poster.... Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Til "jendor".... Hvor er det. Og er de siste oppdateringer der. Blandt annet ble jo Chess kontant åpnet for roaming etter at det ble tilbudt. Men vet ikke om det er en begrenset roaming... Men greit. Kan du gi meg en "link" Lenke til kommentar
jendor Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Sammenligning mellom Chess Move og Chess Busy ihvertfall... Endret 23. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
jendor Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sorry, leste ikke innlegget ditt godt nok første gangen.. hehe Chess sier på nettsidene sine om kontant: Samtaleprisene gjelder uansett når og hvor du ringer i Norge. For samtaler til spesialnummer og utland gjelder egne priser. GPRS koster pr kb for opp til 0,5 MB 0,10 kr, fra 0,5 til 20 MB 0,015 kr, Over 20 MB 0,010 kr Men som du sier, er det faktisk ikke et eneste ord om bruk i utlandet, men man må vel kunne regne med at det er de samme prisene...... har du prøvd å ringe de for å få et svar da? Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Nei, avventer svar på e-post. Kommer vel om ikke lenge. Vil uansett ikke bytte akkurat nå, da jeg drar til utlandet om en liten uke, og er hjemme igjen en drøy uke senere. Vil ikke risikere noe kluss, med bytte når jeg er der. Uansett hvilket ab/operatør det blir... Lenke til kommentar
joschram Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Etter hva jeg vet bruker Chess Telenor-dekning på kontantkortene sine. De har derfor samme dekning og roaming-avtaler som Telenor. Se Telenormobil.no. Etter at Telenor sluttet å kreve minst 500 kroner på kortet ved bruk i utlandet har antall roaming-partnere for bruk med Telenor kontant i utlandet sunket betydelig. Telenor har nå kun avtaler med de operatørene som klarer å trekke penger fra kontantkortet i sanntid. Johannes Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Hm.... Fremdeles ikke fått noe svar fra Chess jeg, som jeg etterspurte i første innlegg her..... Og fremdeles stille på nettsidene Deres. Skal en tur utenlands om noen få dager og tør ikke gjøre noe med mitt ab før det. Vil ikke få noe kluss når jeg er borte.... Chess kontant er jo konkurransedyktig. Det er jo det. Men nå får Dere snart gi et grundig svar, Chess. Ellers så kanskje det blir Mobyson på meg, når jeg er tilbake en uke ut i Juli.... Men “konservativ” og “gammel” som jeg sikkert er når det gjelder slike ting, så hadde det vært litt artig å fått litt tilb.meldinger, f eks på denne siden, når Mobyson får sendt ut simkort og er ordentlig operative, før jeg bestemmer meg. Er vel kanskje en av de “eldre” her på forumet...he he... Og hadde vel hatt råd til dyre ab, uten at det hadde betydd så mye. Men hvorfor? i all verden betale unødvendig mye, når jeg kun trenger tlf til: samtaler, gprs og sms, her hjemme og noe i utlandet? Vel vel, kommer tilb med svaret fra Chess. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Mobyson kommer snart i hus her, og jeg skal nok legge inn mine erfaringer her på forumet.. hehe Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Har fremdeles ikke hørt noe tilb.melding som jeg ba om i første innlegg her... og i morgen begynner 3 de dagen siden jeg sendte spørsmålet... og for å si det.... Begynner å bli litt skuffet over Chess og tilbakemeldinger m m, den siste tiden. Ikke nok med at hjemmesiden ikke sier noe for tiden, men den er jo totalt uten kvalitetssikring??? Når det gjelder ny minuttpris på Connect så opererer de med 2 priser....(under "abonnementregistrering" og "samtalepriser") på henholdsvis 1.65 og 1.59..... Slike motstridende opplysninger har jeg sett ofte de siste 5-6 ukene....og sagt fra på e-post til kundeservice, som da melder tilbake at de beklager bare at sidene ikke er helt oppdatert for tiden??? Er hr Vollvik kun opptatt med salgsforhandlinger, slik at de ansatte ligger i et vakum og svever og ikke får gjort noen ting? Ikke vet jeg, men dette holder ikke og som gammel (om det går an å bruke det ordet om et forh.vis nytt selsk) kunde begynner jeg nå å bli litt lei av dårlige og av og til litt intetsigende tilb.meldinger. Men lar meg ikke irritere så mye da.... Får drøye litt å se. Andre muligheter finnes jo..... Hmm.....etter tips fra "snoopy" her på forumet ser jeg jo at den ene prisen jeg nevner har gyldighet fra 1 Juli.....så da er de korrekt på det punktet. Endret 24. juni 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Chess Kontant i utlandet følger dette oppsettet http://telenormobil.no/priser/iutlandet/kontant/ Abonnement, avhenging av hvilket nett du er tilknyttet på ditt abonnement, følger disse; Telenordekning: http://telenormobil.no/priser/iutlandet/ab...ent/roaming.jsp Samme pris som for Privat+ Netcomdekning: http://netcom.no/DittAbo/utland/mobilutland.html Samme pris som for Activetalk. Som du ser er utvalget av land høyere med abonnement enn Kontant. Samme gjelder ringepris. GPRS vet jeg ikke... skulle tro de fulgte det samme da Chess benytter Netcom og Telenor sine priser i utlandet ellers. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 "snoopy"...Takker for info...... "Sandis" skriver et annet sted i forumet et svar til meg: "GPRS og MMS er kun åpnet i noen få av disse landene. (landene nevnt på hj.sida Deres) Skal få oppdatert hvilke på websiden vår." På websiden kom dette svaret: "Det er inntill videre ikke mulig å sende MMS eller bruke GPRS når du er i utlandet." Så da så..... Dette var litt synd, for jeg tror det utelukker meg som privatkunde, ut i Juli en gang, når jeg skal avgjøre mitt bytte... all den tid jeg bruker noe gprs i utlandet til sjekk av e-post. Lesing av nyheter på lokalavisa...etc --------------------------------------------------------------- Og Chess har fremdeles ikke svart på mine spørsmål i øverste innlegg her.... etter 3 arb.dager...... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Det er kanskje noe av det som er litt "dumt" med at sjefene sitter på forumet her - de kan få spørsmål som de ikke ser på mange dager (de er nok ikke forumjunkies som oss andre), og da kan folk lett bli irriterte om de ikke får svar så kjapt som de ellers pleier å få her inne. Edit: Kanskje en topic som gjør at Vollvik ville se den lettere når han tar turen inn her? Evt. er det jo bare å kontakte kundeservicen til Chess eller ringe direkte til han selv. Mobyson skal visstnok kunne brukes i enkelte land med MMS og GPRS, etter det sandis skrev. Mulig de ikke har oppdatert sidene sine enda. @raq-fo: ha litt is i magen og send en epost til Mobyson sin kundeservice. Ellers er det jo Talkmore - de kan du bruke i utlandet. Edit: Kan du ikke sjekke eposten og lese lokalavisa på andre måter når du er på ferie? Eller rett og slett bare ha ferie? Endret 26. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) "Jendor" Joda...til uken reiser jeg på en ukes ferie. Og du har rett i det. Man burde rett og slett kutte ut e-post og nyheter....og ha ferie.... (Men må innrømme jeg er litt nyhetsavhengig og surfer gjennom noen aviser hver kveld. Klarer med andre ord ikke helt å la være) Men andre tider av året reiser jeg mye i jobb også, og har en firmatelefon som er oppdatert på alt. Men av forskjellige årsaker ønsker jeg nå også i tillegg, bruke min private... Ikke viktig, dette for meg, (men er nå litt moro og lese litt her inne da og orientere seg litt i denne jungelen som mobilavtaler/tilbud har blitt) Endret 26. juni 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Fikk e-post fra Chess nå, som sier: ----------------------------------------------------- Hei Takk for din henvendelse. Chess Kontant kan benyttes i utlandet uavhengig av saldo på ringekonto. Samtaleprisene er forenklet, og kan bare benyttes i enkelte land. Jeg er i Jeg skal Norden Vest-Europa Øst-Europa ringe hjem til Norge 5,99 8,99 11,99 ringe lokalt i det landet jeg er i 5,99 8,99 11,99 ringe til andre land i Norden 5,99 15,99 21,99 ringe til andre land i Vest-Europa 11,99 15,99 21,99 ringe til andre land i Øst-Europa 11,99 15,99 21,99 motta samtaler 3,99 4,99 5,49 sende SMS, pris pr melding 5,00 5,00 5,00 sende MMS, pris pr melding 1) 6,00 6,00 6,00 startpris pr samtale 1,99 1,99 1,99 Chess kontant kan benyttes i følgende land. Operatører som kan benyttes står oppført bak det aktuelle landet. Norden Danmark: Sonofon Finland: Sonera Sverige: Telia Vest-Europa Belgia: Proximus Frankrike: SFR Gibraltar: Amena og Telefonica Hellas: Cosmote Irland: O2 og Vodafone Italia: Wind og TIM Monaco: SFR Nederland: KPN Portugal: TMN San Marino: Wind og TIM Spania: Amena og Telefonica Storbritannia: O2 Sveits: Sunrise Tyrkia: Turkcell Tyskland: O2 og T-mobil Østerrike: One Øst-Europa Polen: Era Tsjekkia: Eurotel Praha Ungarn: Pannon For bruk av GPRS i utlandet gjelder Telenor RingKontant priser - http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ Ytterligere informasjon om Chess Kontant finner du på www.chess.no under ' Kundeservice.' Med vennlig hilsen Anbjørn Chess Kundeservice -------------------------------------------------------- Greit så langt. Kontant kan altså brukes i et begrenset antall land.(ca 20 og bare Europa) Også GPRS kan jeg bruke i disse land. Men noen ytterligere kommentarer om forskjellen mellom Connect og Kontant gir De ikke.... Så jeg ble litt kverulant og sendte en reply på dette og forlangte litt nøyere tilb.melding. Et lite tilleggspørsmål til forumet her: Tidligere var det sånn at kontantkort måtte ha vært aktivt i Norge før det var mulig å bruke i utlandet. Noen som vet hvorfor?.....og noen som vet om det gjelder de nye forh.betalte rypene ab: Chess kontant, Mobyson, Talkmore etc......?? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Saken er vel den at grunnen til at kontantabonnementet er så billig, er på grunn av at Chess måtte iverksette en nødløsning for å svare på konkuransen fra Talkmore og andre konkurenter. Det var nok ikke planen at kontantabonnementet skulle være billigere. Jeg vil tro at en reduksjon i de andre abonnementene kommer om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå