Gå til innhold

Korrupte filer på HDD

Anbefalte innlegg

Jeg har lånt en Western Digital Caviar 80 gb 133 ATA harddisk av en kamerat i ca. 4 mndr nå. Har hele tiden hatt småproblemer med at den hakker osv med kjøring av flere prosesser på en gang trolig fra og med øyeblikket jeg legger inn filer på områdene på disken som inneholder "bad sectors". Nå har det toppet seg kan en si, og den er ikke i stand til å utføre de enkleste oppgaver uten at systemet "klogger seg opp". :ermm: Har prøvd tallrike formateringer samt forskjellige tiltak med bla. Partition Magic, men ingenting hjelper. Er det noen forslag til hvordan jeg kan fjerne disse korrupte filområdene?

Mvh. Stian Danielsen :no:

Ps. HDD var ikke brukt da jeg fikk låne den.

Endret av juXtin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bad sectors går ikke an å reparere. Det er fysisk skade på disken. Det finnes endel verktøy som "fikser" bad sectors slik at det ikke skrives til dem, men det er egentlig bare plaster på såret. På hjemmesiden til Western Digital finner du endel programmer som er beregnet på western-disker.

Edit: Tenkte jeg skulle være såpass snill at jeg la ut linken til det verktøyet som er best egnet til ditt problem. ;)

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...