laerda Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Hei jeg har problemer med nettverket hjemme. det er satt opp slik: Et adsl-modem (ericson HM210di, std m/ tele2) går til en switch og videre til to PCer, og alt har gått bra med tanke på fildelin og internett. Men i dag kom en kamerat av meg med PCen, og det virker som at han ikke får tildelt ip-adresse av modemet, og jeg finner ham ikke på nettverket, og han kommer ikke på internett. Vi satt en ip-adresse på PCen hans, og da kam han inn på nettverket, men fikk ikke koblet til internett. han har ADSL hjemme, men telenor Noen forslag? edit: Alle maskinene kjører windows XP, kameraten min har SP1 Endret 22. juni 2004 av MaxTiger Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Hvis du ikke har satt opp en default gateway så kommer han ikke ut på internet. Sjekk innstillingene på din pc med ipconfig /all så ser du hvilken router adresse du skal bruke. Endret 22. juni 2004 av vidarkri Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 se inne på ericsson routeren på dhcp at det står at den kan dele ut fler en 2 ip adresser. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) sorry Endret 22. juni 2004 av MaxTiger Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) sorry . Endret 22. juni 2004 av vidarkri Lenke til kommentar
laerda Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Hvis du ikke har satt opp en default gateway så kommer han ikke ut på internet.Sjekk innstillingene på din pc med ipconfig /all så ser du hvilken router adresse du skal bruke. da gikk alt bra takk Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 takk skal du ha var jeg som hadde problemene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå