Gå til innhold

Virus på min Win98SE maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin som jeg kjører win98se på, så her forleden dag kom jeg ikke på nettet lengre.... Jeg tengte at det kansje var virus og kjørte en virus scan og fant 40 infiserte filer. Slettet dem og prøvde å komme meg på nettet, funket ikke.. kjørte ad-aware og fjernet det den fant. kom fortsatt ikke på nettet. Windows var ikke oppdatert på 4 uker :no: så jeg tror det har litt av skylda for virusene.

Så når jeg prøver å koble meg til internett så står det at den ikke finner noen side. Men jeg har en annen pc på samme nettverket og den kommer på, så det er internett der...

Nederst i IE (på "Kanten"av viduet) sto det at den fant proxy instillinger og begynte å laste ned sia, så kommer den "Siden kan ikke vises"

En annen ting jeg har stusset på er at når jeg aktiverer ad-watch til ad-aware så får jeg hele tiden (1 gang i minuttet) et varsel;

ad-aware.JPG

hva er dette annet ann at den prøver å forandre startsiden min, hvem eller hva setter den i gang..???

Et virus..???

Noen som har noen ide om hva som er galt med pc'en, IE'en??

All hjelp mottas med STOR takk :thumbup:

PS. Har prøvd å innstalere IE på nytt, men det fuka ikke da heller :ermm: (var ikke siste update)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle det være relevant?

En format ville vært "Easy Way Out".

Jeg forstod ikke spørsmålet. Hvis du mente mitt spørsmål ang. ytelse så hadde jeg i baktanke å se om han ikke hadde en rask nok pc fo winXP i stedet for win98.

Men formatering er som oftest den greieste veien å gå for en som kanskje ikke har veldig mye peiling. Ofte koker det ned til formatering i de fleste alvorlige tilfeller.

Lenke til kommentar

Du har lite å tape på en formatering hvis du er i stand til å redde filer på hdd'en som du vil ta vare på. Bare pass på at de filene ikke er infiserte. Jeg håper at du kan det med formatering, oppstartdiskett og fdisk i DOS.

Lenke til kommentar
Ja jeg kan formatere

Takk for hjelpen.. :thumbup: Hvis det er sånn å forstå at det er eneste utvei så får jeg heller gjøre det da, backe up filene over på en annen hdd, å formatere.

Da gjør du det helt riktig. :yes:

For interessen sin del, kan du fortelle hvilken cpu og hvor mye ram du har?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det være relevant?

En format ville vært "Easy Way Out".

Jeg forstod ikke spørsmålet. Hvis du mente mitt spørsmål ang. ytelse så hadde jeg i baktanke å se om han ikke hadde en rask nok pc fo winXP i stedet for win98.

Men formatering er som oftest den greieste veien å gå for en som kanskje ikke har veldig mye peiling. Ofte koker det ned til formatering i de fleste alvorlige tilfeller.

Man hadde jo gått fra asken til ilden ved å bytte til XP. Må for tiden er det MYE flere virys ute å går for 2K/XP. Han får heller holde seg til 98SE.

Lenke til kommentar

joda, du har da rask nok pc til Windows XP du. kjører selv XP på nesten samme pc bortsett fra skjermkortet og at det er en laptopp det jeg har :p Windows 2000 ville nok gått fint på den pc`en der. har selv kjørt Windows 2000 på min og den gikk fett. diggbart system Windows 2000. bedre enn XP etter min mening, men det skal vi ikke ta diskusjon om nå. når jeg fikk maskina som jeg snakka om her hadde jeg selv også Windows 98 SE på denne. men dette er noen år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...