TheBassMan Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei Noen som kan hjelpe meg? Jeg har akkurat kjøpt meg en bærbar Pc, å jeg har masse musikk å div filer som jeg skulle ha gjerne ha overført til min nye bærbare Pc fra den stasjonære. Hvordan gjør jeg dette, enklest mulig framgangs måte. Bruker man en nettverkskabel? PLeas kan dere hjelpe meg, skal snart på ferie å vil ha med meg stash på min nye bærbare. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
huf Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Bruk en krysset nettverkskabel. Det er det enkleste. Ellers kan du bruke en hub eller en switch med rette kabler. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Beklager å si det... men det overrasker meg nesten at du har klart å rote deg inn på dette forumet, som faktisk ligger på internett, med en slik åpenbar mangel på å søke etter ting, og dårlig gramatisk kunnskap. Men... Naturlige valg: 1. Direkte nettverkskabel, altså en såkalt "krysset" tp-kabel (tp = twisted pair) 2. Nettverk med hub eller switch. 3. Trådløst nett (802.11b/g) 4. Brenn en cd 5. Brenn en dvd 6. Firewire nettverk (eventuelt usb?) 7. Bluetooth 8. "Minne-dong" (USB minnebrikke) 9. IR 10. Paralellport direktekabel 11. Diskett 12. Bruk google for å finne ut hvordan du gjør det med et av de ovenfornevnte alternativene Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Greit jeg bruker enn krysskabel, men hva gjør jeg når jeg har koblet de sammen? Må jeg da bruke FTP for å overføre DRAG AND DROPP??? Eller må jeg oprettte en forbindelse på en eller annen måte? Jeg trenger å bli matet med teskjee for å forstå dette. er ganske Grønn på sånne ting. Pleas forklar anyone. Lenke til kommentar
proffelina Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;304040 Lenke til kommentar
Irons Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei, Om du bruker en krysset kabel, og begge boksene kjører windows kan du bruke utforsker til å hente over filer. oppsett, veldig enkelt forklart: - Sett opp en ip addresse på begge maskinene, feks 10.0.0.1 på en, og 10.0.0.2 på den andre, bruk subnetmask 255.255.255.0 Dette gjøres under instillinger--> netverks instillinger (har du xp må du også inn under lokal net 1 eller noe) - når du har gjort det på begge kan du prøve å koble deg opp til den ene pcen ved å trykke start, velge run og skrive \\<navn på pc> der navnet tilsvarer datamaskin navnet (feks persbæbar, da skal det stå \\persbærbar). Du kan eventuelt også prøve å pinge fra en pc til en annen (start->kjør->cmd>ping 10.0.0.2) Får du kontakt med maskinene må du bare lage en delt mappe. Dette gjøres ved at du åpner en utforsker, finner mappen du vi dele (feks musikk), høyre klikker på denne og velger deling, da får du opp ett nytt bilde, her velger du hva den skal hete, og setter at alle kan få tilgang, for enkelhets skyld... Når dette er klart, skal du kunne, fra den andre maskinen, kunne koble opp stasjonen. Gå på start->kjør skriv \\<data navn>\<delt mappe> (\\persbærbar\musikk) om alt gikk bra er det bare å kopiere det du vil ha over! lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå