Gå til innhold

absentVOID v4 **BETA**

Anbefalte innlegg

Og der var det gjort, en *viss* SirIce overtalte meg til å slenge ut en beta av nye sida mi. Som folk kanskje fikk med seg, så snakka eg om en "strålande idè" - som eg fikk mens eg dusja :blush: . Berre så det er sagt med en gang - dette er ikkje den idèen, den idèen fikk aldri noken sjå skikkelig (nei, ikkje du heller PC) - den blei berre mislykka.

Om sida er bra eller ikkje, klarer eg ikkje heilt å finne ut sjøl.. er sånn passe fornøyd, men... vel.... Det er en beta.

http://absentvoid.com/4beta/ <= SLAKT I VEI!

Ver så hard du klarer, ellers hjelper det ikkje :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nydelig, som alle designene jeg har sett fra deg.

Du vil at jeg skal være hard? Allright:

- Liker ikke pilene i menyen, de passer ikke i dette designet.

- Liker ikke at designet er fleksibelt, eller SÅ fleksibelt, menyen blir king size i 1280x1024.

- Kanskje en smule kraftig oransj? For å være ærlig så likte jeg rødfargen du kom med i v3 bedre enn oransjen du bruker nå.

- EKSTREM mouseover på linkene, som synes veeeeldig godt i linkene som er bold. Sikter da til oransjfargen igjen! :p

- Litt stusselig grafikk i forhold til de andre designene dine, kunne tenke meg mer fart i headeren, og kanskje i footeren også..?

Bortsett fra pilene i menyen er menyen veldig pen (inspirert fra demoted? ;) ). absent i absentVOID blir litt stor, og litt feil font. Klarer ikke helt sette fingeren på det, men den likner liksom ikke på den absentvoid'en jeg er vant til å se.

Alt i alt, en litt grafikktom side, men likevel såpass variert at jeg klarer å holde oppmerksomheten min der. Et godt stykke arbeid, men må si at jeg liker dagens absentvoid.com bedre.

Lenke til kommentar

Er jeg litt skuffa? Jeg tror ikke jeg er den eneste:

Jeg tror Arve kan bedre enn dette! ;)

Vet ikke helt hva jeg skal si om header. Enkel og grei på sin

egne måte, men ikke lekker, og langt ifra det Arve er kapabel

å klare. ;) Jeg vil ha Arves evner i tillegg til bruker/kundevennlighet.

Ja takk, begge deler.

Siden verken de grafiske evnene i deg uteblir, og siden oppsettet

er nokså standard, ender det opp i en suppe av kjedelig, grå nettside,

som er langt, langt under ditt nivå. ;)

Menyen er kanskje et lite lyspunkt? Jeg ÜBERDIGGER menyen der

bakgrunnen skifter farge, og ikke skrifta dilles så altfor mye med.

Dermed blir dette bra, men: Mouseover-fargen er kanskje en smule

mørk? Litt stor font?

Padding og borders er litt merkelig. Ikke like tjukke borders hele

veien rundt? Vil tro du fikser på det, men ta da i samme operasjon

å fiks padding, spesielt på skrifta i nyhetsboksen.

Usability: Har nok sett bedre. ;) En stk. presentasjon av

et arbeid fra porteføljen er plassert i en boks som gjør at det ser

ut som en uviktig illustrasjon til en nyhet. Litt kjipt siden det faktisk

var noe av det viktigste? Eller? ;)

Har smått nevnt fargevalget ditt, og nei, jeg kan nok ikke si jeg

liker det. Så enkle sider behøver litt boblende freshe farger, og

noe som skiller seg ut. Det gjør ikke disse fargene, IMO. ;)

Noen forskjellige nyanser av grå, og en skitten, ikke altfor-fin

oransj farge. Ikke veldig originalt? Men bakgrunnen gav en

fin kontrast. ;)

All ære til deg som, som første på dette forumet på lang tid,

har levert et design med skalèrbar bredde! :woot: Gudd!

Jeg oppsummerer enkelt med: Jeg har sett deg gjøre bedre

enn dette. ;) Jeg sier ikke nødvendigvis makeover, men en

liten fiks på småting som borders, padding, og det brukervennlige

hadde gjør mye. ;) Lykke til, uansett hva du velger å gjøre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Egentlig akkurat som eg hadde forventa, nøyaktig faktisk...

Ang. Lite grafikkbruk: Vil prøve å holde en så rein og enkel profil som mulig, men såklart, kan hende eg har bomma på dette...

Ang. Fargevalget: Eg heilt forelska i den oransjefargen - men ettersom det er veldig subjektivt så skal eg ikkje argumentere der. Uansett, på mine framtidige designs vil der nok bli en styleswitch mellom oransje og mørkerødt. Enig i at det blir litt grått og kjedelig her jah...

Dynamisk bredde:

Ja - det er _vanskelig_ å få til et design som passer i alle oppløsninger på denne måten, no doubt about it. Kanskje eg skal la vere dette neste gang, og holde meg til statisk bredde... Har bedre kontroll på den måten.

Alt i alt: Mislykka

Ja, det var som eg forventa, veldig masse blanda meininger og diverse slikt.. Var ikkje sikker sjøl heller, likte kanskje noke, men var heller misfornøyd med andre ting. Remake, will do! Var berre en beta som sagt, og eg hadde strengt tatt ikkje brukt meir enn MAX 3 timer på heile greia til sammen...

Egentlig har det vert veldig masse blanda meininger om dei tre siste designa til absentvoid... Prøver liksom å holde en veldig rein og enkel profil, men.. kanskje eg høyrer meir heime i en halvgrafisk greie?

Maybe i've lost it, or just never had it?

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Bra, men du kan bedre. Første som slo meg var den store fontstørrelsen på linkene. Ellers har vel det meste blitt sagt (hail dunestar).

Lenke til kommentar

Likte igrunn den gamle bedre, vet ikke helt hvorfor, men v4 ble liksom litt for voldsom. For mye tomrom og for brei meny. Hopper på lasset til Dunestar ang. resten av kritikken.

..or just never had it?

Det vil jeg da ikke si! :roll:

Lykke til med whatever du bestemmer deg for. :thumbup:

Lenke til kommentar

Absence of void = Mangel på tomhet. Har vel egentlig ingen betydning, annet enn at det høres "1337z0r" ut. :ermm:

Men designet:

• Rotete. Det er vel egentlig ingenting som skiller seg ut på siden. Du har ikke valgt farger som skiller seg ut i header, og dette gjør at hele siden liksom bare er en eneste klump. *
  • Svart bakgrunnsfarge? Gjør siden litt dyster, ikke? *
  • De borderene som delte opp menyen er for lite signifikante. Litt tykkere? *
  • Mye kjekk css/html. Mye bra! :thumbup:
  • Jæslade dynamisk. Ikke noe pes å gjøre forandringer.

* Mine meninger.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

Som Dunestar sier, du kan dette mye bedre arve! Er ikke det litt bra da? Du leverer en bra side, og allikevel blir folk skuffa siden du kan så mye bedre :)

Har ikke noe annet å si enn det de andre her har sagt, det ble litt kjedelig, for standard oppsett.

Lenke til kommentar

Synes den ser litt kjedelig ut, men det som er det største spørsmålet er om du trenger virkelig så bred side, fordi den er fylt med innhold på venstre margin, mens på høyre margin er det bare waste of space. Høyre margin kan brukes som et midlertidig galleri, shoutbox eller noe lignende.

Jeg føler at det var mer liv i den forrige absentvoid, der det er litt gradienter og litt mer liv. Her er det bare litt kjedelig og mye waste of space!

Men du har et godt utgangspunkt, for meg virker det som en grov sketsj

Lenke til kommentar

siden ble veldig firkantet. og for oversiktlig, dermed litt kjedelig.

likte bulletene i menyen, ellers ble det for mye firkantete bokser, den absentVOID som er oppe nå har mer særpreg.

det er vel strengt tatt bare headeren og bulletene som er bilder. da er det ikke så lett å få de formene du vil ha og ting blir gjerne ikke så spennende.

selve layouten kan du bruke igjen, men siden trenger litt mer av den smoothe Arve stylen. :)

håper ikke denne kommer til å erstatte absentVOID som den er nå, du kan bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan bedre en dette Arve :yes:

Denne siden var litt i det kjedelgiste laget og veldig mye tomt.

menyen var litt i det største laget (hos meg iværtfall...)

Likte ikke bakgrunns fargen, kanske litt får mørk(er ikke helt sikker..)

Hvitfargen synes jeg var litt for hvit.

Pilene i menyen passet ikke så godt IMO.

Mouseover var litt miss....

Dette var da veeeldig hardt, for det er et helt grerit design, men ikke noe jeg hadde venta fra deg...

Stå PÅ!

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...