Vapor Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Heisann. Hos meg viser taskmngr at cpuen min, under full load, bare loader rundt 50%. Jeg har en P4 3.2GHz cpu og jeg kjører HT. Når jeg derimot slo av HT, så viste taskmngr 100% load under de samme operasjonene. Er dette riktig, eller er det noe rart her? HT er jo en slags simulasjon av 2 cpuer, så jeg har mistenkt at det er nettopp det som er årsaken til at taskmngr viser det den viser. Jeg er takknemmelig for alle svar. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 You got it babe!!! (HyperThreading "lurer"(simulerer) PC'en til å tro at det er 2 CPU'er, og når CPU'en først er "delt i to" er det ikke mer å hente enn de 50% (den kan ikke yte mer enn den gjør)) Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hei. Når jeg har HT (HyperThreading) slått på bruker POVRAY 90 sekunder på å "rendre" ett bilde mens med HT slått av bruker den ca 60 sekunder på samme bilde. Ser ut som om enkle oppgaver ikke greier å få utnyttet CPU helt med HT på. Link til POVRAY: http://www.povray.org/ Meget bra program for å lage 3d bilder! Good Luck Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Programmet som du har kjørt, benytter seg sansynligvis ikke av SMB. Derfor får du bare 50% load på systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå