Gå til innhold

Mod av min data, trenger tips/hjelp

Anbefalte innlegg

Dette er så min underverk :p

daaten_min.jpg

Dette var en stygg grå og skrapa ting som jeg har spraya og foksa på og fiksa led's osv osv

1, noen som har videre ideer til casemod til den?

2, jeg skal sette in plexi, har en stoor plate på 3-4 mm, hvordan skal jeg bruke denne i utsende og montering?

3, Lakken på venstere siden ( ikke hk siden) er rugletre og ujevn, er spraya likt på som alle de andre sidene der den er heelt perfekt, noen som hvet hva jeg må gjøre? denne siden blir muligens plexi så er ingen stor fare?

4, LYS?! noen ideer? i front har ejg een blå vifte men syntet veldig dårlig, jeg bar en slags persienne i fronten som er vinklet ned,(kan ikke endres) vurderer og lage hull oppover så dette syntes? Andre ideer?

Har ingen bestemt pris men så billig som mulig men skal ike se ut som en billigløsning, og ja det skal være fjortiss lys heyhey data :D

Takker og bukker for alle svar :D

Mvh magnus m

ps, sikker mange skrivefeil men orker ikke rette opp ;)

edit om noen bryr seg: Jeg er typen nagler, sort, iron maiden, hard rock, damer og litt "disco" om det hjelper noen. Liker rødt sort hvitt:D

Endret av Phonix.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har den perfekte tingen for deg! :yes:

sett plexi(formet som en gitar elns siden du liker iron maiden?) i siden, fest den med nagler(les: typen som sitter på heavy armbånd og "halsbånd") og sett en naken barbidokke på innsiden! :green:

hele greine lyser du opp med katoder etter eget valg!

Go crazy modd! :thumbup:

Lenke til kommentar

trenger jo ikke å være så mange detaljer på gitaren? bare et "omriss", slik at man skjønner stax hva det skal være...

btw.. tror barbien hadde passa bra! :green:

(hvis du drar frem en naken Ken, da var dette det siste innlegget mitt i denne tråden.. :p )

Lenke til kommentar
IKKE NO KEN NEI :)

Nah, tror jeg droppe gitaren intill videre, hadde vert kult med en giar på toppen.

Noen som hvet hvordan jeg tar av deksel på cd rom, nbare å dra?

Når du tar av dekslene på CDromen må du åpne den først. så presser du det lokket som er på den delen som kommer opp.

så må du ut med hele CDromen, på sidene er det noen fester til dekslet, det er bare trykke ned de, og så ta den av :)

Hadde vært greit med et litt bedre bilde, lettere og se hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar

har ikke bedre kamera, kommer ut ett nytt bilde nå:

det er ikke så farløig det med cd rommen, brukte sprit tusj, Som dere ser mangler det et av cd rom dekslene, det skal jeg lage et nytt av. OM neon har ideer til hva keg kan gjøre med den risten jeg har forran der tar eg gjerne imot ideer!

Picture47.jpg

edit: masse krivefeil og det kommer bedre bilder i kveld

Endret av Phonix.
Lenke til kommentar

jepp, data fra siden: 1

SIDE.jpg

data fra front: 2

FRONT_hele.jpg

Nederste delen av frontens om er en slags persiennener, dette bilde er tatt nedenifra :) : 3

FRONT.jpg

på bilde nr 2 ser du at det mangler et deksel til en 5,25 brønn men skal lage t nytt av vet ikke hva, noen som har noen stilige ideer?

på nr 3 ser dere disse persiennene, vil gjærne gjøre noe kult der, noen gode lette ideer?

bilde nr ser dere dataen fra siden, skal vell sette in plexi der, men hvordan fungerer kaoder? lyser disse sterkt? og meteor lights er disse gode? lyser de bra?

går det an ogg få kjøpt 3 enklet leds som jeg kan koble til en 4 pinns?

mvh magnus m

edit: bak "persiennene" har jeg vifteplass, har akkurat nå en blå og rød og grønn rar vifte, byter emd en rød vifte senere når jeg får penger :)

Endret av Phonix.
Lenke til kommentar

ja, du kan kjøpe 3 5v led og koble de til svart og rød :) fronten kan du jo kutte en stor 4kant i, så setter du inn et annet gitter elns. :)

Ledningene

RØD: 5v

GUL 12v

SVART: jord

kobler du noe på rød og gul blir det 7v :)

Lenke til kommentar

ja takk for ideer, noen som gidder;D

men hvis jeg kutter ut "persiennene" så kommer en 80 mm vifte og endel stygg grå metall til syne, syntes du jeg skal lakke den grå'e metallen da?

hva er best å kutte i metall med?

hvor nøyaktig kan jeg klare det?

Lenke til kommentar

Det er lurt å sette inn en 120 mm vifte i front.

Metallet skjærer du bare bort med multiverktøy(200kr på clas ohlson)

Viss du setter inn en LED'vifte så lyser det ganske tøft igjennom. :roll:

Du kan sikkert også bruke platesaks, koster 30kr på Europris.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

i front når jeg har et 80 mm viftehull gidder jeg ikke lage det større til 120mm.

OK som følger blir det muligens, plexi på siden.

2 vifter på toppen om det lar seg gjøre, for det er bare 1-2 cm fra kabinett ytterside til en plate som er inni.

1 rød led vifte bak

1 rød led vifte i front

2 røde katoder

MEN hvordan skal mitt plexi glass være? noen gode ideer?

og noen mere utover det eller forndringer som får det til å se smud ut? :D

mch magnus m

Lenke til kommentar

Blir sikkert bra det der :)

Om du ikke har brukt noe multiverktøy før, så er det kanskje ikke så mye og gjøre plexiglasset?

Jeg brukte en dremmel første gang i dag, tru det eller ei, jeg valgte og skjere ut et flamme motiv i siden, er ikke sikker på at det ble helt bra, får se i morgen når jeg blir ferdig :)

Du kan jo ha noen enkle buer eller noe, jeg vet jo ikke hva du liker..

Kanskje noen lyn? har ikke peiling rett og slett ;)

Lenke til kommentar

hehe takk, har ikke brukt noe serlig multiverktøy for men har ikke ti tommler liksom :p

Ja tenkte på og kjære plxien opp i 2 trekanter og sette de så de danner en firkant med litt mellomrom.

en annen ting, kan jeg feste små diamant kappeskiver på en drill?

er i kr sand så får ike mod'a så mye på dtaen min som står i oslo :p

men får gode ideer. Skal starte på fredag så legger sikkert ut noen bilder over helgen om noen bryr seg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...