Gå til innhold

ipb v 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://forums.invisionpower.com/index.php?showtopic=117706

Noen viktige punkter:

[topicS] Multiple attachments with auto-thumbnail generation
[topicS] Online/Offline user indicators in posts
[topicS] Multi-Quote- ability to quote more than 1 post at a time
[topicS] Ability to search in topics
[topicS] Ability to bypass the bad word filter
[topicS] Threaded mode view
[topicS] Linear plus mode view
[postING] Custom BBCode
[uCP] Avatar resize now with GD image compression
[uCP] Photo resize now with GD image compression
[uCP] Ignore user feature

Samt noe moderasjonsgreier. Det du burde titte på er multi-quoting og hvordan forumkategoriene nå ligger over/under hverandre og med muligheten for å velge hvilken en vil vise

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Nei, den funksjonen som IPB kaller MultiQuote er vel splitter ny og aldri før brukt på noe forum. Innebærer at du bare trykker på alle meldingene du vil quote for så at de dukker opp i ditt neste innlegg som quotes.

Linear-greiene er jeg ikke sikker på. Dreier seg om en eller annen måte å vise topics på tipper jeg. Sjekk ut IPB sine forums og se om du finner det der :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 23/06/2004 : 10:27)
Nei, den funksjonen som IPB kaller MultiQuote er vel splitter ny og aldri før brukt på noe forum. Innebærer at du bare trykker på alle meldingene du vil quote for så at de dukker opp i ditt neste innlegg som quotes.

Jeg er helt, helt sikker på at man kunne quote flere innlegg enkelt i hver post her før (altså at man slipper dagens copyNpaste) Men jeg har lite peiling på forumversjoner osv, men det var før den siste overgangen nå.

Det nye er da sikkert et helt nytt prinsipp.

Lenke til kommentar

Før, i phpBB2, når vi quotet, kunne vi max quote 1 person av gangen hvis vi ikke gjorde ting manuelt. Så ble det litt anderledes ved overgangen til IPB og denne stygge saken av en boks under innlegget hvor det siterte materialet står. Nå går vi tilbake til

[/quote.] i repliene og muligheten for å automatisere det :)

Er du mer interesert kan du stikke på phpBB2.com og invisionboards.com eller noe og se forskjellene :)

Lenke til kommentar

QUOTE (PoleCat @ 23/06/2004 : 10:11)
Hvorfor ble egentlig multi-qoute tatt bort, for så å komme tilbake igjen? Mener å huske at vi hadde det her før siste "oppgradering".

Det er iallefall en dypt savnet funksjon.

Hva er dette?

Har nok aldri hatt muligheten for det nei..

Linear mode (AKA News look) er en mulighet for å liste alle innleggene opp i en strukturbasert visning (se http://forum-backend.hardware.no:81/frames/ for en minidemo av den typen)

En annen visningsmetode er og at trådstarters innlegg alltid er det første, hvis jeg husker systemet rett.

Lenke til kommentar

Det var på "svarsiden" jeg husker det fra. Altså ikke rett i tråden, men slik som på den siden jeg sitter å skriver på nå. "Svarer på ipb v 2.0".

Om du skjønner hva jeg mener.

Men tydeligvis sliter jeg og Zethyr med husken, selv om jeg enda mener å faktisk ha benyttet meg av det... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg vil se større skjermskudd takk. Den viste bare selve boksen.

Etter hva jeg (tydeligvis ikke) kan huske, var postene listet opp på nesten samme måte som i dag på svarsiden, med en quote-knapp over hver (eller noe lignende), og når man trykket på den, kom innlegget inn i ditt eget med riktige tagger osv.

Større skjermskudd takk, så skal jeg gi meg. :wee:

En annen ting med det samme: Får vil tilbake "Vis ubesvarte innlegg" ved overgangen IPB2? Den er jeg mer en sikker på at vi hadde før, jeg har tilogmed skjermskudd av det. (:D) Savnet er den iallefall.

Lenke til kommentar

QUOTE (datating @ 22/06/2004 : 21:34)
tøft, mange nye brae oppdateringer. noen som vet sånn ca. når det blir oppdatert?

Release Candidate #1 blir lansert i dag så jeg rekner med å få opp en test av forumet i løpet av dagen for teste oppgraderingsmulighetene etc :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...