Jakobsa Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg satt og tenkte litt..... hva med å kjøle pcn med ett rør som går fra vannkrana, og direkte inn i pcn, for å så bare slippes ut igjen, du slipper pumpe med denne løsningen siden at vannset går fra springen..... Norge har jo mere enn nok van, men dette er nok ikke noen bra løsning om du vil spare på vannet, eventuelle ulemper er vel korrosjon... Jeg har ikke tenkt og lage noe slikt selv men det hadde vørt morsomt å få innspill på hvordan det eventuellt kunne gått..... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Har vært veldig mye snakk om dette før, bare søk litt på forumet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Er vel minst tjue tråder om den løsninga fra før, men de er kanskje ikke så lette å finne. Og med det samme: 1: Du sløser i så fall med en ressurs som du helst bør ta vare på. 2: Vann fra springen holder mellom 3 og 5grader. Faren for kondens i systemet ditt er dermed overhengende, i alle fall på fuktige sommerdager / kvelder. Be warned! Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 enten så er jeg svært dårlig til å søke, eller så finnes det ikke noe.... (jeg har god tro på nr1) Er det noen som gidder og finne fram link til en post om det samme som denne? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Søker du med søkeordene "springen" eller "spring" finner man en god del - små og store diskusjoner om temaet. Endret 21. juni 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
am3k Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 En kan jo lese litt her vedr. "Praktiske prob med springvann/wastewater kjøling" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå