mrmattis Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Jeg skal en tur til Singapore om 2 uker, og har planer om å kjøpe meg et nytt kamera. Er ute etter et enkelt/lite point&shoot kamera, med god bilde kvalitet. De manuelle innstillingene er ikke så veldig vesentlige, da jeg vet av erfaring at det blir brukt i Auto-modus. Foreløpig så står det mellom Sony DSC-W1/P100 og Nikon Coolpix 5200 ? Tips erfaringer ønskes mrmattis Endret 21. juni 2004 av mrmattis Lenke til kommentar
Kgravdal Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg hadde akkurat samme valgene + Ixus500. Valgte igår å kjøpe Sony DSC-P100. Ville egentlig ha W1 men denne har ikke undervannshus noe jeg vil benytte. Førsteinntrykket er veldig bra. Fikk bare testet det litt i går kveld og det er raskt og veldig enkelt å bruke. Liker kameraet godt. Kan ikke uttale meg om de andre kameraene noe særlig. Nikon fikk bra kritikk hos Dinside.no. W1 og P100 skal være nogenlunde identiske bortsett fra at W1 bruker AA batterier og har litt større LCD skjerm. Men skjermen på P100 var helt grei. God tur og lykke til! Lenke til kommentar
M25 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg ville ventet og se hva testen sier om nikon coolpix 5200 Nikon kamerane er jo kjent for god bildekvalitet Så jen anbefaler å vente og se hvordan det kommer ut i test Lenke til kommentar
M25 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Men sony w1 er også et veldigt bra kamera Så dette er også vert en titt Endret 22. juni 2004 av duke88 Lenke til kommentar
raysv Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Nikon er kjent for god bilde kvalitet, men sony har bra bilde kvalitet også. Det Nikon ikke er kjent for er kjappe kamraer, så ville valgt / og har foretatt det samme valget og havnet på sony. Jeg synes også formen på Sony P100 er mer lommevennelig noe jeg ser som et stort pluss når man snakker om dette segmentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå